U našoj rubrici Next Generation ne stajemo samo na modnim mladim nadama, kao što su bili Sofija Varga ili svestrani Pavo Vuković, već svim onim mladim ljudima koji su prava inspiracija ne samo za svoju generaciju već i one ispred i iza njih. Među njima je i ovaj studentski projekt koji je izrastao u uspješnu agenciju pod mentorstvom predane profesorice. Stvarna je hrvatska priča i stoji iza imena the Galerija. Saznali smo sve o njihovom zanimljivom putu i načinu rada

“Mladost, ludost. Kako drugačije objasniti činjenicu da smo usred potresa, pandemije i – u Hrvatskoj, odlučili pokrenuti agenciju!?” Ovo je rečenica koju možete ugledati na stranici mlade agencije the Galerija u rubrici “O nama” i savršeno opisuje svu nenadanost ovog poslovanja.

The Galerija proizašla je iz studentskog projekta koji su potom Luka Lajić, Marta Jerković, Petra Grbavac te Dea Cesar, zajedno sa svojom profesoricom Marijom Slijepčević, predavačicom na Vernu sa 17 godina rada u odnosima s javnošču, novinarstvu te u sustavima visokoga obrazovanja, usmjerili u koncept agencije.

Kako su mladenačka neopterećenost, svježina razmišljanja i odvažnost doprinijela rastu i razvoju ove zanimljive agencije, otkrili su nam članice i članovi the Galerije.

Članovi agencije the Galerija

Koja je ideja iza projekta the Galerija, kako ste došli na nju i otkud ime?

Na našem fakultetu smo imali mnoštvo praktičnih zadataka koje smo morali odrađivati u sklopu kolegija te smo ih uvijek shvaćali iznimno ozbiljno i davali maksimum od sebe da ih dobro izvršimo. Kako je vrijeme prolazilo, projektni zadaci su nam postajali sve jednostavniji te smo se htjeli odvažiti u nečemu zahtjevnijem.

Tako je prvo nastao the Galerija portal na kojemu smo objavljivali umjetničke radove domaćih autora. Potom je došao projekt the Galerija koncept koji, osim što je bio prva virtualna izložba u Hrvatskoj, nama je bio najizazovniji pothvat do tada. On nam je bio glavna prekretnica da krenemo u smjeru agencije jer smo zaključili da imamo dovoljno znanja i spremnosti da tako velike projekte radimo i za druge brendove.

Glavna ideja nam je bila staviti pristup klijentu u fokus poslovanja, a ne raditi po šprancama. Samo ime povezano je s našim pogledom na komunikaciju u cjelini kao svojevrsnu umjetnost.

Tu nam je i mentorstvo Marije Slijepčević kao profesorice na fakultetu bilo od velikog značaja jer smo, zahvaljujući njoj, naše završne radove obranili s najboljim ocjenama te doprinijeli znanstvenoj zajednici našim istraživanjima.

Kada smo tu vidjeli kako dobro funkcioniramo, naša suradnja u agenciji nastavili se s velikim uspjehom jer smo zajednički udružili snage i međusobno se poticali. Marija je sjajna mentorica prvenstveno zato što je uvijek voljna poslušati naše mišljenje i ideje, a potom ih onda dodatno obogatiti svojim znanjem i iskustvom. To je ključ uspjeha the Galerije – spoj svježih ideja i dugogodišnjeg iskustva u poslu.”

Kako ste se odvažili otisnuti se sami u ovaj agencije, i to tijekom pandemije, kad su se svi suzdržavali od velikih podviga?

Razmišljanja smo da savršen timing u životu ne postoji ni zašto, a osobito ne za posao. Jednostavno smo shvatili da čekajući pravi trenutak vjerojatno nikada ne bismo krenuli, te smo se odlučili odvažiti na taj korak. Pritom, više smo fokus stavili na želju za radom nego što smo djelovali iz straha.

Luka, vi ste započeli kao modni fotograf, stilist i bloger. Je li se negdje na tome putu pojavio interes za marketingom i ako da, što vas je najviše privuklo? Pitam jer se marketing često smatra “praznim” poslom koji je teško objasniti drugima.

Svoj karijerni put doživljavam kao jedno putovanje kroz koje volim iskušavati različite poslove te ih spajati u nešto novo. Marketing, PR i ostale grane komunikacije oduvijek su me privlačile jer ih doživljavam kao alat za prenošenje ideje iza umjetnosti kao što je moda.

Vjerujem da svatko tko je takvog razmišljanja uopće ne razumiju tu industriju i njenu funkciju u suvremenome svijetu. Danas bez strateški isplanirane komunikacije ni jedan brend ili tvrtka ne mogu preživjeti na tržištu.

Svoje klijente želite prezentirati poput umjetničkih eksponata. Kada ste zaključili da je taj pristup važan?

Analizirajući ustaljene prakse na našem tržištu, zaključili smo da postoji previše istih ili sličnih rješenja koja ne odgovaraju svima. Zbog toga smo odlučili pristupati svakome klijentu razmišljajući primarno o njegovim potrebama. Smatramo da je komunikacija jedinstvena te da zahtijeva originalnost kao što je to slučaj i s umjetničkim djelima – na svijetu ne postoje dva ista.

Članovi agencije the Galerija razgovaraju na kavi

Koliko vam je dugo trebalo da izbrusite vlastiti izraz i kako ste ga pronalazili? Imate li neke uzore kad je o agencijskom poslovanju riječ?

To je kontinuirani proces koji nikada nije gotov. Svakoga dana se trudimo da budemo bolji od prethodnog, a glavni fokus nam je na predanosti i agilnosti po čemu nas klijenti prepoznaju. Inspiraciju pronalazimo u dobrim projektima i agencijama koje nude kvalitetna i inovativna rješenja. Pratimo trendove te ih u poslu onda interpretiramo na naš način.

Kako izgleda vaš day-to-day?

Ovo je posao koji nije monoton jer svaki klijent donosi sasvim novu priču. Jedan dan komuniciramo o poljoprivredi, drugi o politici, treći o dizajnu. Učimo svakodnevno, istražujemo, upoznajemo brojne branše. Nikada nije dosadno i u ovom poslu se čovjek nikada ne može opustiti misleći da zna sve.

Što biste savjetovali nekome tko bi htio otići u solo marketinške vode? Biste li sve napravili ponovno?

Svakako je važno imati na umu pri samostalnom ulasku na tržište da svu odgovornost nosiš na sebi što uključuje i onu prema klijentima, ali i prema sebi.

Moraš biti svjestan da si jednako zaslužan i za svoj uspjeh i neuspjeh te da konstantno moraš raditi na sebi kako bi postizao sve bolje rezultate.

Svakako da bismo ponovili sve jer nam je svako iskustvo donijelo neko novo znanje i spoznaje koje nam svakodnevno služe u novim poslovnim situacijama.

Imali ste dva zapažena projekta, jedan tijekom pandemije, The Galerija, koncept te Influenceri bez filtera. Cilj potonjeg bio je demistificirati proces stvaranja najpopularnijih digitalnih sadržaja te prikazati realnost iza kulisa virtualno kreiranog svijeta. Zašto su vam ove teme važne?

Glavna motivacija za svaki projekt nam je uvijek da njime služimo drugima. Smatramo da svako uspješno poslovanje mora uključivati društvenu odgovornost, a nama su ljudi uvijek u fokusu. Volimo prepoznavati sve one koji se svojim trudom i radom ističu od ostalih te im onda pružiti dodatnu promociju.

Postoji li neki skorašnji projekt u “pećnici”?

U planu imamo jako puno novih autorskih projekata kojima je svima zajednička poveznica društvena odgovornost. Iako smo trenutno zauzeti našim klijentima, radujemo se uskoro krenuti s nekom novom pričom.

 

Foto: Vida Žagar