Grazia i malipoduzetnici.hr udružili su se s firmom Comms kako bi mikro i malim poduzetnicima pomogli u ovom prijelaznom razdoblju. Kako je web shop danas postao gotovo imperativ, do 1. lipnja traje natječaj u kojem smo pripremili sveukupno četiri web shopa koja će Comms izraditi za odabrane poduzetnike. Prvi dobitnik je Ethno Croatia a kako bismo vam što bolje prenijeli zašto su nas osvojili, razgovarali smo s Vedranom Čorak, začetnicom ideje

“Sve je počelo prije četiri godine kada je moj direktor došao iz Nizozemske i donio suvenir gel olovku ukrašenu tradicijskim motivima.” započela nam je svoju priču Vedrana Čorak koja stoji iza brenda koji se u prvom krugu izdvojio među prijavama iz više razloga.  Svijeće koje mirišu po piti od jabuka, sapuni s maslinovim uljem, kuharica s tradicionalnim hrvatskim receptima, penkale, različiti tekstilni proizvodi poput pregača, tenisica (u suradnji s Borovom!), kuhinjske krpe, nadstolnjaci, ručno rađeni glineni tanjurići, šalice… sve s tradicionalnim motivima Lijepe Naše. Dio je to šarolike palete proizvoda koji se nalaze pod okriljem brenda Ethno Brand Croatia koji na jako šarmantan način promovira bogato kulturno nasljeđe Hrvatske i imaju, po nama, veliki potencijal s obzirom na to da je Hrvatskoj iznimno važan turistički segment u gospodarstvu, što se radi o fantastičnim poklonima za klijente u inozemstvu, te što, nažalost, sve više Hrvata živi van granica, te bi sigurno u svojim domovima voljeli imati kakav funkcionalni predmet koji ima daje dašak “korijena”. No ono što nas je najviše osvojilo jest činjenica da u samoj izradi sudjeluju isključivo domaći proizvođači, od malih obrta do velikih pogona, od onih u Varaždinu, na Braču, u Otočcu, Borovu, Trgovišću … 

Od ideje do realizacije

“Krenula sam zaista od samog početka istražujući prepoznatljive motive hrvatske, zainteresirala sam se posebno za nematerijalnu kulturnu baštinu i hrvatsko rukotvorstvo, kontaktirala sam i obišla etnografske muzeje, galerije i kulturno-umjetnička društva diljem zemlje te polazila radionice i predavanja tradicijskog rukotvorstva kako bi se čim bolje upoznala s materijom i vjerodostojnije znala prenijeti isto na dizajn branda, proizvoda i tim kolegica dizajnerica koje su grafički replicirale 10 odabranih prepoznatljivih motiva. Na grafičkom oblikovanju radile su 3 prekrasne kreativne grafičke dizajnerice, Mirna Strmečki, Vedrana Kovačić i Ines Svaguša.” opisuje Vedrana prve koraka na putu prema kreiranju brenda.

Odabrano je deset prepoznatljivih motiva koji krase široku paletu uporabnih proizvoda. To su Slavonski zlatovez, vezovi iz Posavine, Podravine, Šestina, Konavala, Ravnih Kotara, motiv istarske kanice, šibenske kape, paška čipka i motiv s vunene pregače karakterističan za Liku. Vrlo brzo su dobili i priznanja Muzeji, galerije i kulturno umjetnička društva ustupila su kulturnu građu – narodne  nošnje tamošnjih krajeva, koje su u repliciranom obliku postale ruho prvog proizvoda u Gel olovke Ethno Croatia koju je prepoznala i odobrila Hrvatska gospodarska komora  koja je “istaknula jedinstveni način u izradi i prezentaciji prepoznatljivih hrvatskih motiva i prikladnog pakiranja kojim tvrtka prezentira bogato hrvatsko kulturno nasljeđe čime je napravila iskorak u promociji nematerijalne kulturne baštine i obogaćivanju suvenirske ponude ne samo na hrvatskoj već i na lokalnoj razini”. 

Uporabno i sentimentalno

Jasno je već što nas je osvojilo. Zaokruženost priče: funkcionalnost predmeta, dizajn, okrenutost domaćem, te podržavanje lokalnih proizvođača. U smjeru njihova glavnog cilja: čuvanje i predstavljanje bogatog kulturnog naslijeđa Hrvatske. Nije nam u odluci odmakla niti činjenica da se radi o brendu za kojim vlada zavidan interes a koji može postati još veći nadogradnjom kanala.

“Najtraženiji “Ethno Croatia” proizvodi su  ručno rađeni sapuni čija baza je čisto maslinovo ulje s dodanim eteričnim uljima poput lavandinog, smilja, mandarine… “Tradicionalni kolačić” naziv je mirisne svijeće kao jedne od najpopularnijih koja mirisom jabuke i cimeta budi uspomene na tradicionalnu bakinu pitu od jabuka. Vrlo tražena su i dva izdanja kuharica s tradicijskim jelima i slasticama.” otkriva nam Vedrana Čorak. “Svoju ponudu svake godine bogatimo s novim asortimanom, a to je svakako plan i za budućnost. Okupiti čim veći broj hrvatskih proizvođača s još većim brojem motiva i prekrasnog rukotvorstva i kulturne građe koju su nam ostavili naši djedovi, bake, prabake…”

Ethno Croatia pratiti na Instagramu, Facebooku a uskoro i u online trgovini!

 

O NATJEČAJU

Nagradni natječaj traje do 1. lipnja, a dijelimo još tri web shopa. Prijave su i dalje otvorene, a u drugi krug ulaze i svi dosad prijavljeni kao i oni poduzetnici objavljeni na Instagram profilu @malipoduzetnici.hr. Prijavite se slanjem pet do deset fotografija u visokoj rezoluciji i dvije-tri kartice teksta o vašoj ideji, početku, razvoju, preprekama i viziji isključivo na e-mail adresu malipoduzetnici.hr@gmail.com Ako želite prijaviti nekog koga poznajete, pošaljite mail s naznakom da prijavljujete nekog drugog, razloge zašto i link na neki od profila s kojim raspolaže! Ako imate bilo kakva pitanja, javite nam se u inbox na društvenim mrežama!