Otkazane suradnje, stopiranje oglašavanja, nemogućnost putovanja i odlaska na evente, nemogućnost street style fotografiranja i još niz toga što je stiglo s Covidom 19 dovelo  je zvijezde Instagrama u velike probleme.

Iako se i dalje trude dnevno nam ponuditi vizalno atraktivan sadržaj na svojim profilima, nova sadašnjost itekako utječe na modne i lifestyle influencere, kako regionalne tako i one u cijelom svijetu. Mnogi su se jako brzo prilagodili nastaloj situaciji, preusmjeravajući svoje objave na one od doma, posvećene kućnoj beauty njezi ili kuhanju, jako puno svjetskih influencerica krenulo je i sve više objavljivati video sadržaj, no istina je jedna – koronavirus zauvijek će promijeniti i otežati posao influencera.

I to uistinu jest posao, svatko tko je ikada bacio ‘hejt’ na it djevojke Instagrama očito nikad nije probao napraviti kvalitetnu fotku ili osmisliti vizualni koncept svog Instagram feeda. No, što sada? Poanta Instagrama su atraktivne lokacije, trendi modne kombinacije i reklamiranje proizvoda i brendova u svom jedinstvenom stilu (barem bi tako trebalo biti kada se radi o profesionalnom pristupu ovom poslu). Pravila igre jako su se promijenila i ako je sudeći po nizu stručnih članaka na temu – influencere, baš kao i mnoge druge poslove i tvrtke, čeka faza nule iznosa na računima, ali i velike prilagodbe. I dok neki hejteri zadovoljno trljaju ruke s mišlju ‘tako im i treba’, predviđanja budućnosti od strane specijaliziranih i biznis medija nisu tako negativna. Posao influencera jednostavno će poprimiti nove oblike, baš kao i mngi drugi biznisi u vrijeme i nakon Covida 19.

View this post on Instagram

quarantine ootd no2 🖤

A post shared by N. (@nikaturkovic) on

”Svijet nije došao svom kraju, on se samo mijenja.” jedan je od popularnih citata na koji smo mogli naići ovih dana i ako odlučimo vjerovati u to, ova priča ima smisla. Ako realno pogledamo – cijeli svijet se preselio online, svi koji imaju Instagram profil zabilježili su puno više dnevnih pogleda na svoje videe i storyje. Dostava i online shopping jedini je oblik konzumiranja trendova, kako u modi, tako i u beautyju. Pa onda i nije nekako logično da će scena influencera izumrijeti, zar ne?

S druge strane imamo veliku promjenu koja se događa u svima nama, osobito u Zagrebu koji je uz koronavirus doživio i potres. Kada se nađete na cesti u pidžami sa svojim djetetom ili psom u ruci, nekako se ona torba koju ste si htjeli priuštiti na gomilu rata čini malo manje atraktivnom, zar ne? Htjeli mi to ili ne, ako i stavite ‘mindfulness’ na stranu, činjenica je da će se vrijednosti itekako promijeniti. Hrvatska još uvijek tek čeka vrhunac oboljelih od Covida 19. I dok se tek privikavamo na ostajanje u stanovima i odvojenost od najmilijih, u svima tinja strah od najgoreg. A kada mentalno, a neki možda i fizički, prevladamo i to, ne vjerujemo da će nas baš zanimati nečija nova modna kombinacija na Instagramu.

Oni influenceri koji su se ovih dana preusmjerili ‘wellbeingu’ ili recimo video sadržaju, napravili su vjerojatno jedan korak dalje k šansi da uspiju, makar ni to sto posto ne garantira uspjeh. Naime, ono što će se dogoditi ako se u svijetu uistinu dogodi ta velika izmjena vrijednosti, koju svi potajno u duboko u sebi svjesno ili nesvjesno želimo, bit će promjena na duge staze. A evo što bi se moglo dogoditi:

‘Fejk’ više neće imati prolaz

I tu ne mislimo na previše iscenirane fotografije, baš suprotno. Oni influenceri koji su do sada mislili da je super fotka fotografirati se na kavi i da je to dovoljno za lajk, pasti će u vodu. Nemate blog? Nemate zanimanje? Niste društveno osvješteni? Ne pridonosite zajednici? Općenito, nemate iza sebe svoje educirano, informirano, definirano, jedinstveno ‘ja’. Nikog neće zanimati vaša prva jutarnja kava.

S druge strane, stvarnost dobiva na cijeni

Covid 19 otvorio je vrata mnogih stanova, kupaonica, spavaćih soba. Stavio je u prvi plan lica bez šminke i potpuno izignorirao skupu odjeću ili modne dodatke. Storyji su dobili na snazi više nego ikad. Ljudi vole stvarnost, žele znati kako živite i žele osjećati neku vrstu kolektivne povezanosti i suosjećanja.

Minimalizam u svim područjima novi je luksuz

Postati će društveno neprihvatljvio pokazivati torbicu s kojom možete nahraniti djecu u Africi ili kupiti tisuću maski i donirati ih zdravstvu. Neukusom će se smatrati kupovina bilo kojeg komada odjeće koji nije sustainable ili beauty proizvoda koji nije organic ili vegan friendly. Dizajnerske kombinacije i komadi past će u drugi plan, igru će voditi ‘hand made’ brendovi kao i oni koji ne ugrožavaju okoliš svojim materijalim i proizvodnjom. Imati u ormaru gomilu odjeće koju ne nosite također će biti veliki ‘no no’, a fokus će biti na malo kvalitetnih komada za koje znate od kuda dolaze i brendovima koje podržavate zbog njihove etičnosti.

Beauty osvještenost

Do sada se možda još niste upitali što stavljate na kožu ili lice, ali žene će u sve većem broju početi čitati sastojke. Isto tako, influencerima više neće polaziti za rukom reklamiranje bilo kakvog proizvoda za koji su dobili novac. Time će, realno već jesu, početi gubiti followere. Followere će nakon doba koronavirusa zanimati samo autentičnost, što će kod influencera za posljedicu imati puno manje ‘random’ oglašivača.

Novi biznis pristup brendova

Ovo ustvari i nije tako nova tema, većina uspješnih i autentičnih brendova kako pomno bira tko ih predstavlja na Instagramu. Ne gledaju samo brojku followera jer svi znamo da se ona lako može kupiti i da follower više ne znači kupca više. Brendovi će itekako početi gledati isplati li im se i s kime ostvariti suradnju.

Budućnost nije tako vedra, ali pozitivna je

Događanja u svijetu nalažu promjene, i kada malo bolje razmislite, one pozitivne. Znači li to prekid s određenim luksuzima? Da. Znači li to prekid s nepotrebnim stvarima? Da. Znači li to stvarno upoznavanje i definiranje sebe poslovno i privatno? Da. Znači li to svjesno biranje koja ćete pratiti ili reklamirati na svom profilu? Da. Ali zar nije to upravo ono što smo svi već trebali napraviti odavno?

View this post on Instagram

We are calling out everyone with a hidden ( or not) talent: That’s all singers, painters, sport players , dancers, yoguis, poets, writers…or simply crazy fun people to share LIVE with our community all your energy! Head to @Amlul and send us a DM to participate so we can schedule you on our weekly agenda ⚡️🎤. . Este es un 🔥 miento a todos aquellos que posee un talento ( escondido o no)! En @amlul hemos creado el movimiento #SundayEveryday porque creemos que cada día NO tiene que ser un domingo más! Ponemos el micrófono 🎤 a tu disposición y nuestras redes sociales como escenario, así que si eres de a los que le gusta escribir poesía, cantar, cocinar, bailar, tocas algún instrumento o te apetece leernos un libro mientras haces yoga … Escríbenos un mensaje directo a @amlul para poder incluirte en nuestra agenda de actividades. No olvides y taggea a todos esos amigos en este post que sabes que son auténticos diamantes 💎 en bruto🕺🏻Nos vemos LIVE 📽 #SundayEveryday

A post shared by Gala (@galagonzalez) on

View this post on Instagram

The girl with the pearl shoes.

A post shared by Jessie Bush (@wethepeoplestyle) on

View this post on Instagram

TeleportirajteMeOdmahMolim! #bagan#myanmar#tb

A post shared by Lidija Lešić (@lidijalesic) on

Foto: Intagram @nikaturkovic