Besplatne elektroničke knjige je sjajan projekt gdje besplatno možete downloadati knjige na svoje računalo ili telefon i svaki slobodni trenutak od tog trenutka provodit ćete čitajući odlična djela.

Sloboština Barbie

Tako sam prije nekog vremena prošla cijelu web stranicu, pretražujući rubrike “novi naslovi”, “najčitaniji naslovi”, prema bibliotekama ili sam tražila određene autore. I naletjela sam na sjajnu prozu autorice Maše Kolanović koji sam davno, sigurno prije više od deset godina (da ne kažem skoro petnaest!) kupila i pročitala u jednom dahu. Knjigu sam progutala u jednoj noći. Znate onu situaciju, bolje rečeno trenutak, kada krenete čitati prije spavanja, i onda dođete do kraja i shvatite da je 4:32 ujutro. Taj osjećaj vežem uz naslov “Sloboština Barbie.” Knjigu sam u međuvremenu nekomu nepovratno posudila (kao i mnoge druge), ali projekt Besplatne elektroničke knjige mi ih je mnoge vratio. Ne na police, ali su mi stalno pri ruci.

Oko simbola Barbike, lutke koja se u vrijeme njezinog (a i mog) djetinjstva kupovala “vani”, autorica je isplela fantastičnu priču satkanu od četrnaest autobiografskih poglavlja koji tematiziraju žensko odrastanje, stvarnost ratnih događaja, Hrvatske devedesetih, kvartovske priče i od svega toga čini duhovit i čitak, ali i vrlo ambiciozan miks kojem su pridodane i više nego kompatibilne ilustracije koje potpisuje sama autorica. Ona vješto izbjegava sentimentalnost i iako se radi o događajima u djetinjstvu, i u odrastanju, ona njima prikazuje sraz dva svijeta: svijeta Barbike i svijeta odraslih. Maša Kolanović je (kreirala) pripovjedačic(u)a koja je dovoljno djetinjasta, autentična da bismo ju iskreno doživjeli, a istovremeno je i zrela kako bismo ju shvatili ozbiljno.

KunstTeatar je relativno novo malo kazalište na zagrebačkoj Trešnjevci s odličnim repertoarom. I za manje od tjedan dana na svoje daske postavlja predstavu “Sloboština Barbie”. Predstava je nastala prema romanu Maše Kolanović, u režiji Natalije Manojlović Varga te dramatizaciji redateljice Ivane Vuković. Dok roman prati ratnu svakodnevicu osnovnoškolaca u njihovom tranzitu iz sigurnosti i stabilnosti djetinjstva u svijet odgovornosti i nesigurnosti odraslih, na sceni nema djece, ali djece ima u odraslima na sceni. Tročlana vokalno instrumentalna skupina (Maja Kovač, Amanda Prenkaj i Damir Klemenić) vodi publiku vlastitim odrastanjem u koji rat sebično prodire. Na svom koncertu sviraju set direktno inspiriran iskustvima iz sloboštinskog nebodera od čekanja zadnje epizode “Twin Peaksa”, “Eurosonga”, “Dinastije”, zračnih uzbuna i pada “zida zvuka”. Roman završava tamo negdje gdje je stao rat, a predstava počinje tridesetak godina kasnije nastavljajući živote likova koje je Maša Kolanović stvorila. Osim što predstava glazbom reflektira vrijeme i priču iz romana, ulazi s njim u dijalog, nastavlja ga, razvlači, proširuje, stanjuje kako bi dobila današnju reakciju, kada ga uz čitanje, sada i gledamo i slušamo. Bit će ovo jedna jako zanimljiva interpretacija djela autorice koja je pripadnica one generacije koja je odrasla u “nezgodnom” vremenu, vremenu kada se sve mijenjalo; ono što je bilo jučer, danas više nije i tako do sutra.

U predstavi glume Maja Kovač, Amanda Prenkaj i Damir Klemenić, autori songova su Ivana Đula i Luka Vrbanić, kostimografkinja je Ana Fucijaš, producentica je Romana Brajša, oblikovatelj svjetla je Igor Markić-Nikolac, asistentica režije je Petra Pleše, asistentice produkcije su Hana Zrnčić Dim i Dina Tudor, fotografkinja je Karla Jurić i dizajner je Pavao Kuharić (Verlauf).

Premijera predstave je 21. listopada, a u prodaji su ulaznice za reprizne izvedbe 22., 27., 28. i 29. listopada, karte možete kupiti putem linka. A do tada, ako nemate svoj tiskani primjerak, taman stignete pročitati knjigu: na linku je.