Za sve one koji se bore s organizacijom posla od kuće, što kažete da se vratite na dobru staru metodu – hitno, nije hitno, bitno, nije bitno.
Ako su vam se poslovno i slobodno vrijeme za vrijeme pandemije spojili u jedno, možda je uistinu vrijeme da se poslužite tablicom organizacije vlastitih obaveza. Ne znate li odakle krenuti, uvijek se možete vratiti dobro poznatoj i provjerenoj metodi – matrici hitno/bitno.
Većina nas budi se i kreće raditi bez plana i programa, logički se vodeći najhitnijim obvezama prema onim manje bitnima, no koliko uistinu uopće znate što vam je uistinu na vrhu tog popisa, a što na samom kraju. Zapisivanje nam pomaže u nizu toga u svakodnevnom životu, pa čak i u napadajima panike ili stresa (primjerice pisanje dnevnika ili zapisivanje emocija), a isto je s poslovnim obvezama.
Matrica hitno/bitno funkcionira tako da si napravite 2×2 tablicu koju ćete na gornjem dijelu podijeliti na horizontalnom dijelu podijeliti na dva stupca – hitno i nije hitno, a na vertikalnom na bitno i nije bitno. Upisujući tako obveze iz dana u dana olakšat ćete si planove koliko toga uistinu danas morate obaviti.
Nije sve uvijek hitno i nije sve uvijek jednako bitno, za jednaku važnost u vašim dnevnim planovima trebalo bi imati i vrijeme za hranu, pauzu, opuštanje i na kraju dana, vrijeme za vas i vaše najmilije. Mi vam predlažemo da ovu taktiku isprobate već sutra. Sjetite se, u dobroj organizaciji je pola mentalog zdravlja!
Foto: Unsplash