Stella McCartney, Burberry i Mulberry su među brendovima koji pokazuju i traže održiviju budućnost u Glasgowu na summitu COP26. Evo njihovih inovativnih prijedloga

Dugo se govori kako je upravo moda jedna od industrija na samome vrhu koje najviše zagađuju okoliš – odgovorna je za 8 % globalnih emisija stakleničkih plinova, o čemu smo ekstenzivno razgovarali i s najpoznatijom inicijativom koja se bavi ovim pitanjem, Fashion Revolution. Mala, ali poprilično moćna skupina kreativaca iz svijeta mode došla je na COP26 kako bi na to podsjetila.

Ujedinili su se u GREAT Fashion For Climate Action, kampanju čiji je cilj pokazati predanost ove zemlje klimatskim akcijama kroz modne inovacije, a svoje su zamisli predstavili na panelu Future of Fashion. Među njima je Stella McCartney, koja zauzima središnju ulogu suvremenih poznatih modnih dizajnera kad je o pozivu na akciju riječ, bilo o klimi, krznu ili radničkim pravima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Stella McCartney (@stellamccartney)

McCartney je u Glasgowu sudjelovala na panel raspravama i predstavila novi materijal na biljnoj bazi, pod nazivom “Mylo”, koji ona naziva “un-leather” i ima puno šanse da bi mogao osvojiti modni svijet. Riječ je o materijalu uzgojenom iz vegetativnog dijela gljive (micelija).

Osim nje, još je nekoliko dizajnera predstavilo svoj plan, a među njima je zanimljiva bila Priya Ahluwalia, jedno je od najuzbudljivijih imena u svijetu upcyclinga, pretvarajući obične materijale i vintage odjeću u jedinstvene, patchwork komade koji pričaju priču o njenom dvojnom indijsko-nigerijskom naslijeđu te londonskim korijenima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ahluwalia (@ahluwalia)

Predstavila je svoju najnoviju inovaciju, Circulate, koja uključuje ljubitelje mode koji šalju fotografije svoje voljene odjeće koje će, ako prođu digitalnu inspekciju, biti poslane brendu u zamjenu za nagradne bodove kako bi mogli kupiti novu. Tako se uče ne bacati odjeću koja nije u dovoljno dobrom stanju za doniranje, a stari materijal se koristi za nove lookove.

Svakako, cijela ova skupina imala je zajednički cilj – da se modna industrija resetira i prestane vrednovati trendove i novitete te počnu promatrati odjeću kao dugoročne lijepe komade koji se ne bacaju nakon jedne sezone. Također, da potiču sebe i druge na iznajmljivanje, popravak, reciklažu i preprodaju, nauštrb impulzivne i brze mode.

Od većih i poznatijih brendova, Burberry i Mulberry obvezali su se postati klimatski pozitivni do 2040. godine, a Mulberry je već korak naprijed, naime, većina njihovih proizvoda sada se izrađuje u Somersetu, gdje su njegove tvornice ugljično neutralne od 2019. godine.

Foto: Peter Summers/ Getty Images Entertainment via Getty Images