Stella McCartney, Burberry i Mulberry su među brendovima koji pokazuju i traže održiviju budućnost u Glasgowu na summitu COP26. Evo njihovih inovativnih prijedloga
Dugo se govori kako je upravo moda jedna od industrija na samome vrhu koje najviše zagađuju okoliš – odgovorna je za 8 % globalnih emisija stakleničkih plinova, o čemu smo ekstenzivno razgovarali i s najpoznatijom inicijativom koja se bavi ovim pitanjem, Fashion Revolution. Mala, ali poprilično moćna skupina kreativaca iz svijeta mode došla je na COP26 kako bi na to podsjetila.
Ujedinili su se u GREAT Fashion For Climate Action, kampanju čiji je cilj pokazati predanost ove zemlje klimatskim akcijama kroz modne inovacije, a svoje su zamisli predstavili na panelu Future of Fashion. Među njima je Stella McCartney, koja zauzima središnju ulogu suvremenih poznatih modnih dizajnera kad je o pozivu na akciju riječ, bilo o klimi, krznu ili radničkim pravima.
View this post on Instagram
McCartney je u Glasgowu sudjelovala na panel raspravama i predstavila novi materijal na biljnoj bazi, pod nazivom “Mylo”, koji ona naziva “un-leather” i ima puno šanse da bi mogao osvojiti modni svijet. Riječ je o materijalu uzgojenom iz vegetativnog dijela gljive (micelija).
Osim nje, još je nekoliko dizajnera predstavilo svoj plan, a među njima je zanimljiva bila Priya Ahluwalia, jedno je od najuzbudljivijih imena u svijetu upcyclinga, pretvarajući obične materijale i vintage odjeću u jedinstvene, patchwork komade koji pričaju priču o njenom dvojnom indijsko-nigerijskom naslijeđu te londonskim korijenima.
View this post on Instagram
Predstavila je svoju najnoviju inovaciju, Circulate, koja uključuje ljubitelje mode koji šalju fotografije svoje voljene odjeće koje će, ako prođu digitalnu inspekciju, biti poslane brendu u zamjenu za nagradne bodove kako bi mogli kupiti novu. Tako se uče ne bacati odjeću koja nije u dovoljno dobrom stanju za doniranje, a stari materijal se koristi za nove lookove.
Svakako, cijela ova skupina imala je zajednički cilj – da se modna industrija resetira i prestane vrednovati trendove i novitete te počnu promatrati odjeću kao dugoročne lijepe komade koji se ne bacaju nakon jedne sezone. Također, da potiču sebe i druge na iznajmljivanje, popravak, reciklažu i preprodaju, nauštrb impulzivne i brze mode.
Od većih i poznatijih brendova, Burberry i Mulberry obvezali su se postati klimatski pozitivni do 2040. godine, a Mulberry je već korak naprijed, naime, većina njihovih proizvoda sada se izrađuje u Somersetu, gdje su njegove tvornice ugljično neutralne od 2019. godine.
Foto: Peter Summers/ Getty Images Entertainment via Getty Images