Poduzetnica, edukatorica i vlasnica poznatog Kallos Beauty studija i akademije te osnivačica Kallos Pro Collection brenda ekstenzija trepavica okrila nam je formulu svoga uspjeha te dala odlične business savjete primjenjive za svaku industriju

Ako ste među mnogima koji vole ekstenzije trepavica, savršene obrve ili ste među beauty entuzijastima, “Kallos” vam je zasigurno vrlo dobro poznato ime. Martina Krajinović Gülsün, poznata i kao Martina Kallos, stoji iza tog prepoznatljivog imena, okupljenog u studio i akademiju, kao i uspješnih profesionalnih proizvoda za ekstenziju trepavica te je jedna od najpoznatijih beauty poduzetnica na našim prostorima. Upravo je Martina zaslužna za razvoj lash i brow industrije kako u Hrvatskoj, tako i u regiji, stoga je idealna sugovornica koja nam može dati pozadinu uspjeha u ovoj izazovnoj i iznimno konkurentskoj industriji, a iskoristili smo priliku i pitali je za nekoliko savjeta.

Njezin put kretao je od želje i ideje koja se, kako nam kaže, dogodila zbog osobnih okolnosti, odnosno problema s aknama, zbog čega je dane provodila po kozmetičkim salonima. Kako se prije ulaska u beauty svijet profesionalno bavila rukometom do svoje 25. godine, to joj je dalo određenu sportsku ustrajnost i disciplinu, koja je zajedno s poduzetničkom crtom bila dobitna kombinacija. “Ukratko, beauty svijet mi se učinio kao idealno mjesto za ostvarenje svih mojih želja i potencijala. Prvo, htjela sam ženama pomoći da se osjećaju lijepo i sretno, kao što sam se i ja osjećala svaki put kada bi mi se lice “sredilo” nakon posjeta kozmetičarki. A drugo, ima li što ljepše nego da ti je opis posla uživanje u mirisnim uljima i kremama?”

Nakon što si je zacrtala put, njezino novo poglavlje krenulo je skoro kao “iz garaže”. U Martininom slučaju, riječ je o beauty studiju u Sesvetama koji je vrlo brzo postao jedan od najtraženijih. To može zahvaliti svojoj ustrajnosti i predanosti. “Na prvoj godini Ekonomskog fakulteta sam paralelno upisala i prekvalifikaciju za kozmetičara i skoro 2 godine išla na predavanja, praksu te vježbala sa svojim prijateljicama u sobi. Imala sam plan završiti fakultet i otvoriti svoj salon, što već dođe prije. Hodala sam na razna usavršavanja, htjela sam sve naučiti, ne samo kako raditi tretmane nego i kako biti manager, voditelj, trgovac, psiholog, jer sve je to krucijalno. Povezala sam se s kvalitetnim kozmetičkim brandovima, imala velike planove, a i financijsku pomoć roditelja.” Svoje rane dane karijere definirala nam je ukratko kao rad od jutra do sutra.

Martina Kallos

“Radiš cijeli dan u salonu i ti si terapeutkinja, i čistačica, i managerica, i korisnička podrška. Samo radiš i maštaš o nekim uspjesima i danu kada ćeš imati ljude koji će to raditi za tebe, a ti ćeš imati malo vremena i za sebe.” Te početne godine svakodnevnih padova su bile kaos, kaže nam, ali zahvaljujući njima, danas nema tog problema koji će je izbaciti iz takta. “Sada, 15 godina kasnije, mogu iskreno reći da sam bila “zelena” klinka koja je mislila da je “business” hodanje u finim odijelima i štiklama te odlazak u neki fancy ured. Nažalost, i dalje velika većina misli da je to tako i kreću totalno nespremni u neke poslovne pothvate. Ali koliko brzo krenu, još većom brzinom se to sve zaustavi i ugasi.” Međutim, uspješno je izgradila vlastiti stil koji je postao omiljen među klijenticama i bila izrazito tražena lash tehničarka, a onda je odlučila svoje znanje prenositi drugima, što je značilo stepenicu više – pokretanje Kallos Beauty akademije.

Prva veća transformacija poslovanja, odnosno zatvaranje salona i odlazak u smjeru akademije i studija, nije se dogodila preko noći. “Bilo je potrebno puno godina drilanja i rada s klijentima. Potpuni prijelaz je trajao najmanje 5 godina kada sam istovremeno cijeli tjedan radila po 10-12 sati u salonu, a vikendima putovala i održavala edukacije. U jednom trenu je postalo neizdrživo, i psihički i fizički, morala sam napraviti rez. Moja sreća je bila što u to vrijeme nije bilo puno edukatora u Hrvatskoj i ja sam bila ta koja je gradila temelje i postavljala kriterije. Koliko sreća, toliko i velika odgovornost, jer ako je nešto bilo krivo, većina bi pokazala prstom na mene. Zato sam morala sve raditi posebno pažljivo i davati 300 posto.”

Danas je međunarodna master edukatorica, objavljena autorica knjige Lashbook, predavačica te prva hrvatska LASH & BROW sutkinja, kao i članica nekoliko globalnih udruženja zaduženih za kvalitetu suđenja i natjecanja u cijelome svijetu. A tome bogatome popisu dodala je i – osnivačica brenda. I to beskompromisna.

“Ako mi dođe proizvod s kojim nisam 100 % zadovoljna, bacam ga u smeće. Evo, nedavno se dogodila situacija i propust u dimenzijama jednog novog proizvoda. Nakon što je cijeli proces proizvodnje završio i pošiljka je stigla do nas, ja sam shvatila da to nije to. Netko bi rekao, nema veze, neće ljudi primjetiti, ali ja sam cijelu pošiljku bacila u smeće. Jednostavno, više nema kompromisa. Ponosna sam na kvalitetu trepavica jer već godinama ne pada. Surađujemo s tvornicom koja isto tako jako drži do kvalitete te svaki proizvod koji ima i najsitniju pogrešku – odlazi u smeće.”

Iako joj je bilo teško odabrati, priznala nam je da joj je jedna od najdražih njezina veganska lash & brow lift linija. “Prvi smo u Hrvatskoj koji su donijeli na tržište potpuno cruelty-free i nježan proizvod proizveden u EU.” Što se tiče noviteta, jednostavno kaže da joj ideje dolaze svakodnevno, pa tako Kallos redovito izbacuje kako nove projekte, tako i nove proizvode. “Slušamo želje i potrebe klijenata te se trudimo ostvariti ih. Do kraja ove godine će definitivno biti noviteta, ali kako uvijek sve radimo u tišini, nastavljamo tako i dalje. A kada izbacimo nešto novo i pokrenemo neku novu priču, onda napravimo boom i svi vrlo brzo saznaju za to.”

Kao jedna od začetnica ekstenzija trepavica u Hrvatskoj, sigurno se naslušala raznih stereotipa vezano za “lash” industriju, kao i na to da bi za svaku kvalitetnu edukaciju budući stručnjak ili stručnjakinja morao potegnuti izvan Hrvatske. “I sama sam sve svoje edukacije odradila kod stranih edukatora – od Rusije, Ukrajine, Amerike, Velike Britanije , ali isključivo iz razloga što sam tražila nekoga tko zna više od mene, a u svojoj blizini to nisam nalazila. Uvijek se smatralo da je trava u tuđem dvorištu zelenija i čim neki edukator nosi neko strano prezime, smatra se boljim i važnijim.”

Martina Kallos

Zadnjih par godina se, kaže, uvjerila da su to stereotipi protiv koji se teško boriti. “Danas, uz sve dostupnije online edukacije i informacije, svaki “domaći” edukator može biti vrhunski stručnjak i svi možemo ponuditi jednaku, ako ne i bolju edukaciju i znanje svojim studentima. Puno puta sam prisustvovala na edukacijama gdje sve zvuči jako važno i “svjetski”, ali kad prevedeš na hrvatski – isti par rukava, samo fino upakirano. Važno je konstantno istraživati i raditi na sebi i imati odlike edukatora, onda prestaje biti važno iz koje si zemlje. Ja sam čisti primjer toga.”

Prema njoj, formula uspješnog edukatora je višeslojna, i ne, ne znači da samo rade kvalitetan posao o kojem educiraju.

“Edukatori su osobe koje znaju drugima prenijeti svoje znanje i vještinu. Ja imam neku svoju definiciju edukatora koja možda je, a možda i nije točna, ali meni je pomogla da me dovede tu gdje jesam. Prvo, morate se pomiriti da sami sebi stvarate konkurenciju i prihvatiti da vam je najveci uspjeh kada pomognete nekome da bude još bolji od vas. Ovdje nema mjesta egu, bitna je osoba koju učiš, a ne ti. Mora imati stav i strogoću, ali opet omogućiti studentima opuštenu atmosferu, jer ljudi ne mogu učiti kada su u strahu i grču. Strpljivost i smirenost su neizostavni i sve to zapakirano u jedan profesionalni paket gdje studenti prema tebi razviju poštovanje i sigurnu luku za svako pitanje, ali bez prelaska one granice prijateljstva. Jer sve dok ljudi plaćaju za svoje edukacije, ja sam im mentor, to je poslovni odnos, a ne prijatelj koji će biti dežuran za sve njihove probleme. Naravno, s godinama, s puno svojih studenata postaneš kolega i to su neki drukčiji odnosi, ali granice moraju postojati.”

Osobama koje bi voljele ući u beauty svijet na poduzetnički način, savjetuje da im na prvome mjestu bude – edukacija. “Poduzetništvo bez kvalitetne podloge je vrlo teško i osuđeno na propast. Dobra edukacija o tome kako funkcionira beauty industrija. Kako se kreću financije i što očekivati. Napraviti dobar plan. Zacrtati ciljeve. I krenuti od manjih ciljeva, ali željeti ostvariti velike. I tako korak po korak. Dobar knjigovođa i ljudi koje zapošljavate su ključni. Nitko nije uspio sam i tim je pokretač svakog posla. Birajte suradnike koji žele isto što i vi i njegujete slične vrijednosti. I budite spremni na rad. Ako želite uspjeti, budite spremni na svakodnevni izlazak iz svoje komfor zone i hrpu neugodnih situacija, ali bez toga nema napretka.”

I za kraj, ovu zaista impresivnu poduzetnicu i inovatoricu zamolili smo da nam otkrije što bi savjetovala samoj sebi prije 15 godina. Odgovorila nam je kratko, i vrlo motivirajuće: “Slušaj svoju intuiciju, uvijek igraj pošteno i najbolji tajming je upravo SAD.”

 

Foto: Petar Krajačić Vilović