Kako vratiti kvalitetan san nakon blagdana?

Nakon prekomjernog uživanja u hrani, slasticama i alkoholu, kao i slobodnim danima i partijanju nije lako vratiti se u svoj uobičajeni bioritam.

Svi jako dobro znamo koliko je kvalitetan san važan za svakodnevno funkcioniranje. Nakon spajanja blagdana i uživanja u svemu – od ukusne hrane do partyja, vrijeme je da se vratimo svojoj rutini.

To bi moglo biti nešto kompliciranije, no što očekujete. Naime, količina unesenog šećera, kao i kofeina mogla bi itekako utjecati na vaš zdrav san nadolazećih dana. Slijedi nekoliko savjeta kako u siječnju spavati bolje!

Izbjegavajte hranu s aditivima, kao i prženu hranu

Pomozite svom tijelu i priuštite mu barem djelomični detoks. Ne morate uvesti drastične mjere ukoliko ne želite, ali možete na stranu staviti prženu hranu, kao i onu s aditivima, brzu i masnu hranu. Ubacite zelenilo i kuhano povrće, kao i zdrave i bistre juhe. Barem na mjesec dana. Uz to, uključite što više toplih jela, umjesto hladnih poput narezaka i slično.

Večerajte svaki dan u isto vrijeme

Za vrijeme blagdana jedemo svakako samo ne uredno. Doručkujemo kasno, ručamo u velikim količinama, kroz dan jako često posežemo za slatkim, a onda se možda sjetimo i nečega jako ukusnog što imamo u hladnjaku u kasnim satima. Organizirajte se tako da kroz siječanj svaki dan večerate u isto vrijeme. To će uvelike utjecati na vaš san.

Odbacite kofein

Barem u popodnevnim i večernjim satima. Za vrijeme blagdana vjerojatno ste imali potrebu posegnuti za njime i više puta dnevno – ujutro, a zatim i nakon ručka s obitelji. Dozvolite si omiljenu kavu u jutarnjim satima, kao što ste vjerojatno i činili do sada, a kasnije je izbjegavajte. Vjerujte nam, vidjet ćete promjene!

Informirajte se koja hrana pozitivno utječe na san

Proteini, u namirnicama poput avokada, ili magnezij, kojeg možete konzumirati u banani, neki su od sastojaka koji će vam pomoći da spavate. Isto tako omega 3 i vitamin D. Možete ih pojačati i u obliku kapsula, kao dodatak prehrani.

Foto: Unsplash