Jedna britanska tvrtka za oglašavanje više neće raditi s influencerima koji retuširaju svoja tijela ili filtriraju svoja lica za reklame. Nakon brojnih apela, jesmo li konačno počeli okretati leđa umjetnome?

Ogilvy više neće raditi s influencerima koji iskrivljuju ili retuširaju svoja tijela ili lica za kampanje brendova, s naglaskom na tome da se bore protiv “sustavnih” štetnosti mentalnog zdravlja društvenih medija. Obraćajući se portalu The Drum, šef tvrtke Ogilvy Rahul Titus izjavio je sljedeće: “Influencerski marketing trebao bi biti autentična strana marketinga, ali sada izbacuje tako inscenirani sadržaj koji je jako štetan za svakoga tko gleda na društvene mreže”. I da, prije nego što se zapitate, zabrana se odnosi na sve s kojima imaju suradnju, a među njihovim klijentima nalaze se i velika beauty imena.

Ova politika dolazi kad vlada Ujedinjenog Kraljevstva revidira Zakon o digitalno izmijenjenoj slici tijela, koji bi zahtijevao od influencera da otkrije kako je sadržaj bio na neki način uređen. Instagram i TikTok već su neko vrijeme pod povećalom brojnih zemalja, poglavito u Europskoj uniji, zbog povećane depresije i nesigurnosti kod mladih ljudi zbog onoga što viđaju na društvenim mrežama, a sve češće žele se i podvrgnuti estetskim zahvatima. Prijedlog zakona nalazi se već na drugom razmatranju u Saboru. Iako se političari muče s detaljima (najviše i zato što takve stvari nisu tako dobro regulirane nigdje), ova je britanska tvrtka, smještena u New Yorku, odlučila pokazati da se može: i najavila kako će raditi samo s onima koji slave prirodnu ljepotu.  “Dužni smo pomoći da se ovaj zakon usvoji, a mi dajemo svoj doprinos. Kao profesionalci trebamo paziti da sljedeća generacija ne odrasta sa stvarima s kojima se sada suočavamo”, kaže Titus. To će ostvariti i tako da su se obvezali u potpunosti prestati uređivati fotografije svih sponzoriranih članaka – i baš nas zanima kako će to izgledati!

Domino efekt

Naravno, ovakve tvrtke za oglašavanje, kao i brendovi s kojima rade nisu potpuno nevini kad je riječ o “slonu u sobi”, odnosno retuširanju fotografija i traženju takozvanih idealnih proporcija kod modela. Ali pozitivno je vidjeti da su postali svjesni nakaradnosti situacije i posljedica koje ona ima na korisnike i korisnice društvenih mreža. Osim ove tvrtke, i Lush je na specifičan način odlučio dati komentar na Facebook, Instagram i TikTok – tako da se krajem prošle godine maknuo s društvenih mreža jer ne žele biti dio njihove politike koja šteti mentalnome zdravlju tinejdžera. Da nisu usamljeni u tome i da je ljudima dosta filtera, neugodnih komentara i lažnih tijela te lica svjedoči i posljednji viralni trend na TikToku, koji slavi stvarnu ljepotu, i to tako što korisnici prvo na sebe stave filter dok se snimaju, a onda ga maknu kako bi pokazali svoje stvarno lice, ono bez šminke, s vidljivim porama i takozvanim nepravilnostima. Sve to uz pjesmu “Tear in My Heart”, što je sve skupa odlična kritika nerealnih standarda ljepote. Hoće li ovo pokrenuti pozitivnu lančanu reakciju u industriji i konačno pokrenuti slavlje prirodnoga izgleda? “Klijenti to žele, industrija to želi, influenceri su općenito zadovoljni s tim – pa zašto to nismo učinili prije?”, pita se CEO Ogilvy, a mi samo možemo reći – jer se prije nismo usudili i jer vjerojatno ne bi bilo toliko profitabilno. Mi se, kako god bilo, ovome fenomenu jako veselimo i nadamo se da će postati standard, a ne biti samo trend.

Fotografija: Anton Vierietin