Stockholm, jedan od čarobnih gradova budućnosti, o čijem napretku mi Hrvati možemo samo sanjati, opet imat dobre vijesti. Dobre za svoje stanovnike, ali poticajne za svijet, tako da zaslužuju da ih se spomene.

Evo već od idućeg mjeseca prljave dizelske trajekte zamijenit će zelenija, uglađena morska flota koju pokreće struja. Tijekom studenog u Stockholmu kreće velika promjena u putovanju na posao s dolaskom ‘letećeg’ trajekta koji radi na struju.

Švedska prijestolnica trenutačno se oslanja na više od 60 dizelskih trajekata, koji služe kao javni prijevoz za 2,4 milijuna ljudi koji žive u i oko Stockholma. Naime, grad obuhvaća 14 otoka na velikom arhipelagu Baltičkog mora. Očekuje se da će novi trajekt biti najbrži električni putnički brod na svijetu, a dizajnirao ga je švedski startup Candela. Planiraju lansirati prvo plovilo s 30 sjedala u studenom, prije nego što se komercijalno uključe kao dio javnog prijevoza u Stockholmu 2023. godine. Plovilo će se u početku koristiti za skraćivanje putovanja između udaljenog predgrađa Ekerö i središta Stockholma. Trenutno 55-minutno putovanje podzemnom željeznicom, automobilom i konvencionalnim trajektom, novi brod će prevaliti rutu od 9 milja (15 km) za samo 25 minuta, prema Candeli. “Ovo će imati ogroman pozitivan utjecaj na živote ljudi – možete raditi još jedan sat ili pokupiti svoju djecu iz škole jedan sat ranije”, rekao je Erik Eklund, Candelin potpredsjednik komercijalnih plovila.

Inovativni dizajn trajekta prevladava problem otpora koji stvaraju teški akumulatori korištenjem hidroglisera, koji pokreću brod u zrak dajući plovilu dojam da ‘lebdi’ nad vodom.

leteći trajekt

Tamo gdje dno broda s dizelskim motorom izbacuje procijenjenih 8% ukupnih emisija brodova u zemlji, novi električni trajekti navodno će koristiti 80 % manje energije, biti gotovo nečujni i smanjit će račune operatera za gorivo za 90%. Putnici također mogu očekivati ​​skraćeno vrijeme putovanja, a senzorski kontrolirana stabilizacija obećava da će morska bolest postati stvar prošlosti.

leteći trajekt

“Let s Candelom P-12 bit će kao da putujete modernim ekspresnim vlakom, čak i u nepovoljnim vremenskim uvjetima”, rekla je tvrtka. No, postoje ograničenja. Sa samo 30 sjedala, novi trajekti imat će dtek jelić kapaciteta brodova kojai trenutno plove vodama Stockholma, od kojih neki mogu prevesti čak 300 putnika. Tome će se doskočiti rasporedom plovidbe pa će tako umjesto dva polaska dnevno, postojati shuttle P-12 koji bi polazio svakih 11 minuta. To omogućuje putnicima da ignoriraju vozni red i jednostavno odu na pristanište i čekaju sljedeći brod.

Foto: candela.com