Isprobajte ovu mindfulness meditaciju kada osjećate da ste zapeli

Ova jednostavna mindfulness meditacija u četiri koraka pomoći će vam da se osjećate bolje i da otpustite stres u trenutku.

Izvorno razvijena prije više od 20 godina, meditacija pod imenom RAIN ( Recognize, Allow, Investigate, and Non-Identification odnosno prepoznaj, dopusti, istraži i ne poistovjećuj se) postala je jedna od omiljenih tehnika četverostruke svijesti koji su prakticirali vodeći učitelji meditacije i terapeuti za ublažavanje tjeskobe i drugih neugodni osjećaja.

Vježbajte RAIN

Možete odraditi kraću verziju od svega nekoliko minuta ili sjediti u ugodnom položaju petnaestak minuta i duže. S vremenom, ova će vam meditativna praksa dolaziti prirodnije te ćete se vjerojatno opustiti uz njezino duže trajanje i bolje razumjeti načine na koje vam pomaže.

Kad god ste pod stresom, tjeskobni ili ste preplavljeni teškim osjećajem, odvojite nekoliko minuta i uzmite u obzir sljedeće:

1. Prepoznajte (Recognize) što se zapravo događa, koja vas to emocija preplavljuje. Pokušajte definirati je li to bijes, ljutnja, strah, muči li vas posao ili vas je strah možda da ga ne izgubite. Prepoznavanje emocija dat će vam više prostora i slobode.

2. Dopustite (Allow) toj emociji, stanju, osjećaju da bude tu. Prihvatite emociju, prepustite se ideji da je tu i nemojte od nje bježati. Ne morate se dugo zadržati u ovoj fazi već samo na trenutak dopustite postojanje ovog stanja.

3.  Istražite (Investigate) što se događa s vašim tijelom. Osjećate li bol u prsima prilikom te emocije? Osjećate li “leptiriće” u trbuhu? Obratite pozornost na stanje u tijelu.

4. Ne poistovjećujte (Non-Identification) se s negativnom emocijom i samim sobom kada ste u takvom stanju. Naprotiv, recite tom dijelu sebe da ste prepoznali što mu treba i njegujte se na način da si date ljubav, oprost i dobrotu. Budite utjeha i toplina samome sebi. Prije nego što otpustimo emociju moramo ju prvo prihvatiti.

Nakon ove meditacije ostanite još koju minutu u razmišljanju pri čemu obratite pozornost na osjećaj prije i poslije. Na taj način osvještavate prolaznost te emocije te njezino otpuštanje.

 

 

 Foto: Unsplash