Kad je riječ o industriji čija je vrijednost oko pola trilijuna dolara, nije nimalo neobično da se u njoj kontinuirano inovira. A koje su to najveće inovacije i trendovi koji će uskoro promijeniti beauty industriju kakvu poznajemo?
Ageless beauty
Već ste mogli primijetiti da je posljednje desetljeće obilježilo borba za inkluzvnost, tako da je primjerice postalo normalno u ponudi imati minimalno 20 nijansi pudera. No ono što nas pomalo, nadamo se, čeka jest sve manji broj krema za pomlađivanje lica te osnaživanje retorike prihvaćanja godina i njegovanja kože kakva jest. Danas više od 40 posto žena iznad 50 godina govore da se osjećaju “nevidljvo”, no planovi velikih beauty kuća ukazuju na to kako nam predstoji period gdje će se fokusirati na njihove specifične probleme poput (peri)menopauze na isti način kako su se dosad bavili anti-age proizvodima. Možda napokon kažemo “zbogom” pustim operacijama koje rijetko idu po planu i programu.
Od “slow beautyja” do “blue beautyja”
Već znamo da kozmetička industrija, kako bi zadovoljila želje potrošača, sve više obraća pozornost na eco-friendly pakiranja, cruelty-free veganske sastojke, no ono što će se ovom nizu pridružiti jest “blue beauty”. Dok je primjerice Lush pionir u “zero package” pokretu, uspjevši gotovo sve proizvode napraviti u krutom obliku, L’Oréal i Procter & Gamble među pionirima su onih koji predvode “waterless beauty”: L’Oréal je uspio smanjiti potrošnju vode za čak 60 posto, dok će Procter & Gamble ove godine izbaciti liniju proizvoda za njegu kose Waterless! Također, mnogi ih slijede u pokušajima da se zaštite oceani i zalihe vode, što zovu “clean beautyjem” nove generacije.
Sofisticirana i superpersonalizirana njega
Jeste li znali da je potraga za pojmom “mikrobiom” prošle godine skočila za čak 110 posto? O čemu se radi? “Postoji više od trilijun mikroorganizama na površini naše kože, a nitko od nas nema iste mikrobiome”, rekla je britanska skincare beauty stručnjakinja Paula Begoun. To je i razlog zašto je toliko teško napraviti univerzalni proizvod, ali i zašto ta saznanja slijede trend hiperpersonalizirane njege. Prije nego što ćemo kupovati proizvod, uzet će se uzorak naše kože kako bi se analizirala količina i vrsta bakterija, kao i DNK da bismo dobili proizvode posebno krojene prema vašim mikrobiomima i genetskim predispozicijama.
Sinergija vanjskog i unutarnjeg
Normaliziranje diskursa oko psihičkog zdravlja jedan je od većih napredaka naše generacije pa se pretpostavlja da će generacije Z u svojim potragama za beauty proizvodima veliku prednost dati onima koji ujedno paze na to da iskustvo korišenja doprinosi njihovom fizičkom, psihičkom i emocionalnom well-beingu. Za sada je zanimljiv primjer dostupan kod nas – tretman Memento hair brenda Authentic Beauty Concept, koji pokušava postići osjećaj meditacije i senzoričkog iskustva koji će djelovati na našu kosu, ali i na psihičko stanje.
Proizvodi za zaštitu kože od onečišćenja poput SPF-a
Prema posljednjim istraživanjima, čak 91 posto svjetske populacije živi na mjestima gdje kvaliteta zraka prelazi smjernice WHO-a, a više od četiri milijuna smrti godišnje izravno je povezano s onečišćenjem zraka u gradovima. Zato mnogi skincare stručnjaci već sada govore da bi proizvodi s takvom zaštitom trebali biti osnova svakodnevnog skincarea, no, nažalost, sumnjamo da će se isto promijeniti u budućnosti. Štoviše.
DIY analiza kože
Iako postoje već neki pioniri na tržištu, proizvodi kojima ćemo sami analizirati stanje naše kože tek dolaze. No, to nije sve. Kupovina beauty proizvoda online postat će još komfornija uz softvere poput HiMirror, koji može analizirati vašu kožu preko fotografije te preporučiti proizvode za kupovinu.
Optimalno korištenje make-upa
Uskoro nam na tržište stiže takozvani čarobni make-up štapić. Procter & Gamble najavio je lansiranje proizvoda Opte Precision Wand koji detektira nesavršenosti na vašoj koži te nanosi make-up savršene nijanse bez pretjeranog korištenja tamo gdje ne treba. Predstavljen na CESI događanju prošle godine, definitivno je jedan od najiščekivanijih beauty noviteta 2020. godine. Sličnu tehnologiju planira lansirati i L’Oréal, samo u formi ruževa za usne. Odabravši željenu nijansu na aplikaciji, ruž će ispustiti optimalnu količinu boje za taj dan te tako također smanjiti nepotrebnu potrošnju.
Zbogom, influenceri?
MyBeautyBrand je digitalna platforma koja bilježi astronomski rast, a namijenjena je zaljubljenicama u beauty preparate. Posebna je po tome što se prodaje i reklamira od potrošča prema potrošaču. MyBeautyBrand potiče korisnike na to da otvore personalizirane e-storeove na platformi gdje pomoću lookova koje stvaraju mogu prodavati beauty proizvode. Bez lajkova i hypea, ali za svaku prodaju, korisnik ostvari proviziju od 20 posto. Nešto kao Avon za generaciju Z!
Fotografije: lcons8, Vicky Hladynets