S obzirom na to da se pandemija Covid-19 ne nazire, čini se da bi mnogi od nas mogli raditi kod kuće čak i dulje nego što smo u početku zamišljali. Tehnološki div se dosjetio kako vladati i tim dijelom naše svakodnevice

Facebook, što nije neobično, je shvatio kako da kapitalizira na pandemiji. Ni manje niti više nego pokretanjem novog softvera za sastanke u virtualnoj stvarnosti, Horizon Workrooms. Ideja je da možete komunicirati sa svojim kolegama u simuliranoj, 3D konferencijskoj sali, zajedno s avatarima iz crtića, i praćenjem kretanja ruku. Kako neki kritičari kažu, riječ je o “Zoomu na steroidima”.

Kada ste na sastanku u Horizon Workroomu, ideja je da se osjećate gotovo kao da ste zapravo u istom fizičkom prostoru kao i ostali ljudi u prostoriji. Sve bi trebalo više podsjećati na stvarni svijet nego tradicionalna videokonferencija. 

Zasad je softver besplatan za upotrebu i svatko se može pridružiti pozivom na video poziv – ali da biste dobili potpuno iskustvo, trebat će vam, naravno, jedan par Facebookovih Oculus 2 VR naglavnih slušalica. Facebook kaže da se verzija radnih soba s pogonom na Oculus već uvelike koristila unutar tvrtke posljednjih šest mjeseci, kao i da ne sumnjaju da će povećati kvalitetu iskustva nalik onima uživo. Ali, je li uopće vrijedno toga ako novi par slušalica košta preko 2000 kn, čak i ako kupite to svojim zaposlenicima, tko jamči da će i drugi imati iste uvjete?

Novi proizvod je još jedan znak da Facebook uvelike ulaže u svoj “metaverse” ispunjen VR i AR tehnologijom, koju je izvršni direktor Mark Zuckerberg nedavno opisao kao “utjelovljeni internet” gdje ljudi komuniciraju putem digitalnih prikaza sebe. Facebook je nedavno stvorio izvršni tim za izgradnju metaverzuma, a od ožujka prošle godine gotovo petina tvrtke radila je na toj tehnologiji. 

Zuckerberg – zajedno s mnogim drugim liderima u tehnologiji – gleda AR i VR kao sljedeću granicu koja će promijeniti svijet, srodnu mobilnom telefonu. No to ne znači da će svojim pokušajem revolucionarnih otkrića uspjeti natjerati ljude da zaborave na to da Facebook ima ogromnih problema sa zaštitom privatnosti, kao i širenjem lažnih informacija.

Svakako, Facebook nije prva tvrtka koja je došla na ideju uredskih sastanaka s VR-om. Spatial, puno manji konkurent, nudi puno istih značajki kao i Horizon Wokrooms, postavljajući poznata pitanja o tome kopira li Facebook neke od svojih manjih konkurenata.

I dok se mnogima ova ideja čini izuzetno privlačnom, proći će sigurno nekoliko godina prije nego se VR koristi za zabavu, a tek onda za posao. Stoga je upitno je li ova tehnologija uopće primjenjiva na trenutačnu situaciju, kojoj je, primjerice, Zoom poprilično doskočio. 

Pandemija se, više bismo rekli, koristi kao plasiranje nove zanimljive tehnologije koju će veće tvrtke početi možda i koristiti radi prestiža i pokazivanja da su ukorak s novitetima, no ova aplikacija sigurno neće do kraja godine spriječiti da se mnogi ne osjećaju usamljeno jer već godinu i pol dana rade od kuće. Ako će i htjeti posegnuti za VR tehnologijom, uvjereni smo da sastanak neće biti prva stvar za koju će se odlučiti da im se smanje osjećaji alijenizacije. 

 

Foto: FB