Iako rujan još traje, osjećaj da se godina bliži kraju ne može se zanemariti. Dani su kraći, a blagdani će, prije nego što se snađemo, pokucati na vrata. Vrijeme domjenaka, poslovnih zabava i božićnih proslava dolazi brže nego što mislimo

Organizacija ovakvih događanja zahtijeva pažljivo planiranje, a ako želite da sve prođe savršeno – sada je pravo vrijeme da počnete razmišljati o detaljima. Bez obzira na to planirate li manji domjenak za bliske prijatelje ili veliku božićnu zabavu za cijeli ured, dobro osmišljen plan ključan je za uspjeh. Kako bismo saznali što je sve potrebno za organizaciju savršenog domjenka, razgovarali smo s timom stručnjaka iz Gastro Globusa Events & Catering, koji su nam dali korisne savjete i trikove za kreiranje nezaboravnog događanja.

Prvi koraci planiranja domjenka – budžet je temelj organizacije

Za sve koji planiraju domjenak, a ne znaju odakle početi, najvažniji savjet je – počnite od budžeta. “Preporučujemo da prvi korak bude određivanje budžeta”, ističe tim Gastro Globusa. “Budžet je ključan jer će utjecati na sve daljnje odluke – od broja gostiju, preko izbora lokacije, pa sve do odabira hrane i pića.” Nakon što definirate koliko novaca želite uložiti, sljedeći korak je broj gostiju, što će vam pomoći da odaberete odgovarajuće mjesto i isplanirate budzet za catering.

Tema domjenka također igra veliku ulogu jer usmjerava sve ostale detalje poput dekoracije, glazbe i dress codea. “Kad imate jasno definiranu temu, puno je jednostavnije povezati sve elemente u koherentnu cjelinu”, savjetuju iz Gastro Globusa.

Foto: PR

Osim toga, nakon određivanja budžeta i stila domjenka, jednako važan faktor koji će odlučiti o uspješnosti samog događanja jest, kako nam napominju iz Gastro Globusa, i suradnja s timom koji može osigurati sveobuhvatnu podršku te se prilagoditi vašim potrebama. Bez obzira na veličinu ili vrstu događanja, važno je imati partnere koji će se pobrinuti za svaki detalj. A potpunu podršku tijekom organizacije, od koncepta do realizacije koju nudi Gastro Globus, pruža upravo tu sigurnost da će sve – od odabira jelovnika do najsitnijeg detalja, proći bezbrižno i jednostavno.

Domjenak – koliko unaprijed planirati i koji su ključni elementi

Svi iskusni organizatori znaju da je vrijeme planiranja ključno za uspjeh događanja. “Preporuka je krenuti s pripremama najmanje tri mjeseca unaprijed”, naglašavaju. “Ako planirate božićni domjenak, važno je početi ranije jer su najpopularniji datumi i lokacije često zauzeti.” Ključne stvari koje treba riješiti rano u procesu organizacije uključuju određivanje datuma, budžeta i broja gostiju, kao i rezervaciju lokacije i planiranje jelovnika.

Rano definiranje ovih elemenata značajno smanjuje stres kasnije u procesu i osigurava da sve protekne glatko. Osim toga, ne zaboravite na detalje poput glazbe, dekoracija, slanja pozivnica i, naravno, koordinacije s dobavljačima.

Razlike u organizaciji malih i velikih domjenaka

Kad je riječ o organizaciji domjenaka, broj gostiju igra važnu ulogu. Manji događaji, za 20-ak ljudi, mogu biti puno intimniji, što vam omogućuje veću personalizaciju. “Za manji broj gostiju važno je kreirati ugodnu atmosferu, a možete se posvetiti detaljima poput dekoracije stola ili malih personaliziranih poklona za svakoga gosta”, savjetuju iz Gastro Globusa. S druge strane, veliki domjenci zahtijevaju puno više pažnje oko logistike poput parkinga, toaleta i rasporeda sjedenja. Također, potrebno je pažljivo planirati proračun te osigurati dovoljno raznolikosti u hrani i piću.

Bez obzira na veličinu događanja, najvažnije je da svi gosti budu zadovoljni i da se ostavi pozitivan dojam.

Stvaranje koherentne atmosfere

Jedan od ključnih sastavnica uspješnog domjenka jest usklađivanje svih elemenata – hrane, pića, dekoracija i glazbe – s temom događanja. “Hrana i piće trebaju biti u skladu s odabranom temom”, kažu nam iz Gastro Globusa. “Ako je, primjerice, tema mediteranska, poslužite jela poput maslina, feta sira i vina iz regije.”

Iz Gastro Globusa složili su nam i mali vodič s konkretim savjetima kako postići harmoniju između svih elemenata:

  • Tema i koncept: Prvo odaberite temu ili koncept za domjenak (recimo, rustikalni,
    luksuzni, egzotični, boho, tematska zabava) i držite se tog stila u svim
    elementima.
  • Hrana i piće: Odaberite jelovnik koji odgovara temi domjenka. Primjerice, ako je
    tema mediteranska, poslužite soparnik, masline, feta sir i vino iz regije. Također,
    razmislite o posebnim koktelima ili pićima koji se mogu prilagoditi temi.
  • Dekoracije: Dekorirajte prostor u skladu s temom koristeći boje, teksture i
    elemente koji se slažu s konceptom. Primjerice, za temu vintage možete koristiti
    starinske detalje poput svijećnjaka, čipke i retro fotografija.
  • Glazba: Odaberite glazbu koja odgovara atmosferi domjenka. Na primjer, za
    elegantnu večeru možete pustiti lagane jazz ili klasične melodije, dok za
    opuštenu zabavu možete odabrati upbeat pop ili dance glazbu.
  • Koordinacija: Važno je osigurati da svi elementi djeluju zajedno kako bi se
    kreirala koherentna atmosfera.

Ovosezonski trendovi

Ovogodišnji trendovi u božićnim menijima ističu naglasak na sezonske i lokalne namirnice, čime se podržava održiva praksa i promoviraju lokalni proizvođači. Također, rastuća popularnost veganske i vegetarijanske prehrane reflektira se i na blagdanskim stolovima, gdje će ove godine biti sve više prilagođenih opcija. “Klasična jela s jednostavnom pripremom, ali elegantnom prezentacijom postaju popularan odabir kako bi se gostima pružilo autentično i ukusno iskustvo”, ističu iz Gastro Globusa, dodajući da je pažljivo planiranje ključno za kreiranje blagdanske atmosfere koja će ostaviti dojam. 

Foto: PR

Kad su u pitanju desertne opcije, Gastro Globus savjetuje klasične božićne kolače poput medenjaka i linzer kolačića, ali i moderne varijante poput kreativnih božićnih koktela ili reinterpretiranih slastica. “Slatki završetak može biti i u obliku tradicionalnog eggnog pića, a moderniji dodaci poput toplih koktela s rumom ili crvenog vina s cimetom donose dodatni šarm”, dodaju savjetujući da kombinacijom tradicionalnih i inovativnih desertnih opcija možete impresionirati goste.

Konačno, ono što mnogi često zanemaruju, a može napraviti veliku razliku, jest pažljivo planiranje rasporeda aktivnosti. Pravilno postavljanje vremenskih okvira doprinosi opuštenijoj atmosferi, čime se smanjuje stres za domaćine i omogućava da svi uživaju u druženju.