Od 1. do 8. ožujka, odabrani ženski proizvodi bit će dodatno sniženi u odnosu na muške. Ovom i njoj sličnim akcijama Answear nastoji dati svoj doprinos u poticanju rasprave o postojećim nejednakostima spolova.

ANSWEAR ZA ŽENE nije samo naziv nadolazeće promotivne akcije u online trgovini Answear, već i brendov doprinos temama važnima ženama. Povodom Dana žena, Answear želi ukazati na problem nejednakosti u plaćama s kojim se žene još uvijek suočavaju diljem Europe.

Jaz od 13% u plaćama između muškaraca i žena u EU

Zamislite da žene mogu kupovati stvari koje su snižene za 23 %, dok su za muškarce one snižene za 10 %? Zvuči nepošteno? Žene se s tom vrstom nejednakosti suočavaju svakodnevno. Iako su u prosjeku obrazovanije od muškaraca, posjeduju visoke kvalifikacije i rade jednako marljivo, suočene su s jazom koji im onemogućuje napredovanje i negativno utječe na životni standard.

Taj jaz podrazumijeva nejednaku plaću na jednakim radnim mjestima, s jednakim dužnostima i radnim zadacima. Iako postoje uredbe kojima se reguliraju prihodi i zabranjuje razlikovanje na rodnoj osnovi (kako na nacionalnoj tako i na Europskoj razini), u praksi je situacija posve drugačija. Prema podacima Eurostata iz 2020. godine, razlika u plaćama između muškaraca i žena u Europskoj uniji iznosi 13 %. U Hrvatskoj je situacija nešto bolja te razlika iznosi 11,2 %. No, to i dalje nije brojka s kojom se možemo pohvaliti.

Razlika u prihodima između žena i muškaraca ovisi o ekonomskom sektoru – u privatnom sektoru razlika u plaćama je gotovo 13 % u korist muškaraca. Mnogi su razlozi tome, a možemo ih tražiti kako na razini kulture, tako i u specifičnostima tržišta rada. Neki od glavnih razloga uključuju nedostatak transparentnosti u pogledu plaća, otežani pristup rukovodećim položajima, stereotipe u pogledu profesionalnih sposobnosti žena i preopterećenost neplaćenim radom vezanim uz skrb o djeci i kućanstvu.

Potrebna edukacija i podizanje svijesti

Da bismo premostili spomenuti jaz i ukinuli razlike u plaćama između žena i muškaraca potrebna je edukacija javnosti i podizanje svijesti. U Answearu  će se usredotočiti na podizanje svijesti, počevši s promotivnom kampanjom ANSWEAR ZA ŽENE. U razdoblju od 1. do 8. ožujka, moći ćete kupiti odabrane ženske (i dječje) proizvode na sniženju od 23 %, dok će muški proizvodi biti sniženi za 10 %.

Razlika u sniženju od 13 % tako će simbolično predstaviti stvarnu razliku u plaćama između muškaraca i žena na prostoru Europske Unije. Promotivna akcija predstavit će empatičan iskaz podrške i simbolični pokušaj smanjenja nejednakosti s kojima se žene suočavaju u svojim karijerama, a istovremeno će poslužiti i kao polazišna točka za pokretanje sličnih akcija i daljnju raspravu u javnom prostoru.

Ovo nije prva promotivna akcija koju je Answear namijenio ženama. Predstavljanjem nove strategije u jesen 2021. godine, žene su postale Answearovi glavni klijenti. Upravo je zato njihova trgovačka marka Answear.Lab posvećena održavanju aktivnog dijaloga s njima te ih potiče da žive hrabro i u skladu s vlastitim uvjerenjima. Answear je također posvećen implementaciji politike jednakosti i nediskriminacije unutar same organizacije. Iako većinu zaposlenika (69,7 %) čine žene, visina plaće nije uvjetovana rodom, već isključivo obrazovanjem, profesionalnim iskustvom, predanošću i radnim stažem. Tijekom unutarnje revizije provedene na 31 sličnom radnom mjestu, utvrđeno je kako su prihodi žena i muškaraca usporedivi te kako je na rukovodećim položajima zaposleno 9,6 % više žena nego muškaraca.

O internetskoj trgovini Answear:

Answear je „lifespiration“ online trgovina koja nudi odabrane proizvode i ograničene kolekcije preko 500 svjetskih robnih marki. Među više od 200.000 proizvoda možete pronaći sve najprepoznatljivije vrhunske robne marke (Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, Michael Kors, Valentino, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Max Mara, DKNY, Carl Lagerfeld, Versace, Patrizia Pepe, Liu Jo, Pinko), poznate sportske robne marke i robne marke specijalizirane za boravak u prirodi (adidas, Nike, New Balance, Hoka One One, The North Face, Columbia, Salewa) i legendarne robne marke specijalizirane za proizvode od trapera (G-star, Diesel, Guess Jeans, Pepe Jeans, Levi’s, Lee, Wrangler), kao i otkriti nove specijalizirane i dizajnerske robne marke koje u posljednje vrijeme postaju sve popularnije, kao što su Samsoe-Samsoe, Colourwear, The Kooples, Filling Pieces, Tiger of Sweden, Custommade, Muuv i Hoff. Answear je osnovan 2011., a zahvaljujući svom dinamičnom širenju trenutačno posluje na čak 11 europskih tržišta, svoje usluge pruža više od 1,6 milijuna kupaca i postaje sve popularnijim zbog brze dostave i jednostavnosti kupovine. Od 2021. online trgovina je uvrštena na varšavsku burzu.

 

Tekst i fotografije: Promo