Na hrvatskoj modnoj sceni nedavno se pojavio novi brend zanimljivog imena SSYYNN. Predstavili su se i na reviji u sklopu Zagreb Design Weeka, pa nas je zanimalo saznati tko stoji iza ovog brenda koji predstavlja pravo osvježenje na domaćem modnom nebu

SSYYNN djeluje u sklopu XD dizajnerskog centra, gdje nastaju kolekcije i jednog od naših najdugovječnijih brendova XD Xenia Design. Jedan od dizajnera, Deni Horvatić, u zanimljivom intervjuu koji slijedi ispričao nam je sve o nastanku ove modne marke, kako je prošlo predstavljanje na Design Weeku te zašto su se odlučili na “drop model” izbacivanja kolekcija.

Nama se SSYYNN jako sviđa, pa ako želite otkriti više, svakako nastavite čitati!

Možda da nam za početak predstaviš brend SSYYNN. Kako se rodila ideja o pokretanju brenda, koju filozofiju slijedite, što želite poručiti?

SSYYNN je novi brend nastao u XD dizajnerskom centru. Nastao je organski usred procesa rada na novoj XD kolekciji. Početna ideja brzo se lsamostalila i “kostur” brenda imali smo početkom godine. Kolekcija i koncept učinili su nam se svježima i htjeli smo mu dati prostora da se iskusi i doživi u cijelosti. Cilj nam je bio kreirati svakodnevne i pristupačnije komade koji će rezonirati s novom publikom.

Tko je sve u SSYYNN ekipi?

SSYYNN ekipu čine Deni Horvatić, Ksenija Vrbanić, dizajnerski tim XD brenda uz podršku Tribute branda.

Što se krije iza imena, zašto baš SSYYNN?

SSYYNN je izvedenica iz imena sinonim. Koristimo koncept sinonima kao inspiraciju za filozofiju i kôdove brenda na više razina i načina: polazna točka bila je stvoriti sinonim za brend XENIA DESIGN, koji je istovremeno sličan, a različit. Baš kao što sinonimi predstavljaju različite riječi istog ili sličnog značenja i zamjenjivi su u različitim kontekstima, brend SSYYNN koristi slične principe u dizajnu i komunikaciji. Osim odnosa prema brendu XENIA DESIGN, u SSYYNN brendu nastojali smo stvoriti sinonime za pojedine kategorije odjeće, odnosno ponovo promisliti što može biti sinonim za majicu, hlače, jaknu ili suknju…

Što bi rekao, po čemu se SSYYNN razlikuje od brenda Xenia Design, a koje su vam poveznice?

Oba brenda dijele slične vrijednosti, uključujući odnos prema zaposlenicima i fokus na lokalnu proizvodnju. Međutim, SSYYNN se izdvaja po tome što je, vjerujemo, jednostavniji za nošenje. Brend SSYYNN ne shvaća modu u muško/ženskim kategorijama. Svi mogu nositi SSYYNN i dio kolekcije ponuđen je u samo jednoj veličini.

Kako je prošlo prvo predstavljanje na Zagreb Design Weeku? Je li vam bilo važno prezentirati komade i u formi revije?

Da, točno. Naš cilj na ZGDW-u bio je predstaviti prvu sezonu našeg brenda, koja uključuje četiri dropa, u cjelini. Ovo je prvi put da smo prikazali kolekciju uživo jer su prethodni dropovi bili dostupni isključivo online. Posebno nam je bilo važno da publika doživi odjeću u pokretu i da ju vide uživo i kao zaokruženu cjelinu. Show je bio dokaz da iako su komadi lansirani u dropovima, oni se mogu međusobno kombinirati, što nam je uvijek na umu kod stvaranja SSYYNN modnog jezika. Preostao je još jedan drop, koji ćemo uskoro lansirati online, nakon čega će sezona biti kompletirana. Fokus u tom posljednjem dropu bit će na zimskim komadima – jaknama i kaputima, kao i prvi SSYYNN print koji predstavlja ključne komade kolekcije.

Komade inače predstavljate kroz drop model. Kako ste se odlučili izbacivati kolekcije na taj način, koje su prednosti, možda nedostaci?

Sezone su prošlost. Nove prilike i nov odnos prema životu postavlja nove potrebe i nove koncepte. Neki od razloga za lansiranje u dropovima su fleksibilnost, fluidnost i adaptivnost. Umjesto da čekamo cijelu sezonu ili više da bismo lansirali kolekciju, u SSYYNN brendu odlučili smo se za izravniji pristup prema krajnjem kupcu kako bismo lakše i brže mogli reagirati na promjene u potražnji. Brža i izravnija komunikacija s kupcima bila je zapravo ključ, a i to što želimo kreirati više manjih priča. Važan element je i to što će većina odjeće biti proizvedena po principu made to order, čime nećemo gomilati zalihe u skladištima i proizvodit ćemo samo ono što se i proda.

Sjajno je to što koristite isključivo deadstock materijale iz XD arhive. Koliko je izazov stvarati iz tih ipak ograničenih resursa – je li to otežavajući faktor kad kreneš dizajnirati, ili ti je baš posebno inspirativno pronaći nove forme iz materijala koji su već bili korišteni na druge načine?

U ograničenju je moguće naći novu slobodu i kreativni potencijal, stoga ne mislim da je otežavajuće, već zna nekad biti i lakše. Ovaj pristup, osim što doprinosi održivosti, istovremeno i otvara vrata za inovacije i jedinstvene dizajnerske odluke. Upravo u tim ograničenjima često pronalazimo zanimljivija rješenja.

Znam da je Xenia Design jedan od rijetkih domaćih brendova koji prodaju kolekcije i izvan Hrvatske, predstavljaju na međunarodnim sajmovima itd. Kako je s brendom SSYYNN, je li i on namijenjen i stranom tržištu – tko su kupci?

Da, SSYYNN je isto namijenjen stranom tržištu, ali za razliku od XD-a, koji se ponajprije prodaje u fizičkim dućanima, SSYYNN je primarno fokusiran na prodaju putem webshopa.

Znam da ste tek počeli, ali koji su vaši daljnji planovi, vizije za brend? Idete li korak po korak, svaki drop će se organski razvijati na onaj prethodni… Ili već imate 5 year plan?:)

Naš pristup je prilično organski – trenutačno radimo na razvoju brenda korak po korak, uz fokus na svaki pojedinačni drop. Naravno, imamo okvirne planove za daljnji rast, ali ti su planovi fleksibilni i prilagođavaju se u hodu. Želimo da svaki sljedeći korak prirodno evoluira iz prethodnog, uzimajući u obzir reakcije tržišta i nove prilike koje se otvore. Dakle, imamo dugoročnu viziju, ali smo spremni prilagoditi se promjenama, rastući na način koji najviše odgovara brendu i našim kupcima.

 

Foto: Paula Tončić (naslovna, backstage), David Bakarić (revija)