Ogovaranje na poslu, nažalost, uopće nije neuobičajeno i mnogi ljudi tu aktivnost redovito prakticiraju. Što učiniti kad se o vama prošire tračevi?
Pitate li bilo kojeg komunikacijskog stručnjaka što učiniti ako vas kolege ogovaraju, prvi odgovor bit će: “Ignorirajte ih”. U takvim se raspravama definitivno ne isplati sudjelovati, ali ljudi ipak kad-tad pokleknu i često se nesvjesno uključe u proces kako bi se zaštitili. Često to rezultira još neugodnijim situacijama kad osoba zbog unutarnje ogorčenosti počne ogovarati osobu koja o njoj širi tračeve. I tako se stvara kontinuirani krug ogovaranja.
Ogovaranje na poslu: kako (ne) reagirati
Tračevi koji se šire o vama mogu ozbiljno naštetiti vašem ugledu. Što poduzeti? Najjednostavnija opcija je sljedeća: ako čujete trač o vama koji se širi po tvrtki, nemojte reagirati. Ignoriraj to. Pravite se da ništa ne čujete – i ne vidite ništa.
Strpljivo i mudro
Kako biste izbjegli ogovaranje, važno je u početku reći pozitivne informacije o sebi, ponuditi zanimljive ideje za raspravu, ne dijeliti negativne vijesti, a pogotovo ne objavljivati one koje mogu izazvati negativne reakcije kod ljudi. Tako ćete se u relativno kratkom vremenu početi povezivati s timom kao izvorom pozitivnosti i stvarati ugodne emocije među svojim kolegama. Ali ako se sukob već dogodio, onda ogovarač može postati saveznik – ovo je još jedna opcija za rješavanje aktualne situacije. Na primjer, ako vas dotična osoba u jednom trenutku zamoli za pomoć, pružite je bez predbacivanja. Saslušajte je i dopustite joj da izrazi svoje emocije, a zatim ponudite moguće rješenje problema. Tako ćete smanjiti napetosti.
Nikad tračeve ne shvaćajte osobno
Često ogovaranje nema nikakve veze s vama, jednostavno osoba pokušava izraziti nakupljenu negativnost. Savjet: kad se bavite tračevima na poslu, važno je ne oslanjati se na emocije, već na nepobitne činjenice! Nemojte se bojati postavljati razjašnjavajuća pitanja kako biste bolje razumjeli sukob i argumentirali svoj stav kasnije. Ako ste usredotočeni na svoje obveze na poslu, kolege će vas doživljavati kao profesionalca. Ali ako ste i sami skloni širenju tračeva, vaš će ugled biti jako narušen. Da biste izgradili besprijekornu reputaciju, nemojte žuriti s dijeljenjem osobnih tajni na poslu. Na primjer, često se događa da ljudi koji imaju negativan stav prema vama počnu tražiti informacije na vašim stranicama na društvenim mrežama kako bi pronašli ranjive točke. Pokušajte spriječiti da se to dogodi i mudro izgradite osobne granice.
Zapamtite – ljudi koji stalno ogovaraju u suštini su jako nesretni
Ne zaboravite jednostavnu činjenicu: ljudi ogovaraju jer se osjećaju usamljeno, nemaju samopouzdanja ili su nezadovoljni životom. Stoga tračeri često samo žele privući pozornost, biti u centru zbivanja i imati svoj “čopor” željan sočnog trača. Osoba koja širi glasine trebala bi steći barem malo na važnosti i shvatiti da kad govori o drugim ljudima, kolege s njom stupaju u dijalog i zanimaju se za njeno mišljenje. U ovom slučaju, bolje je jednostavno suosjećati i prihvatiti činjenicu da možda postoje neki negativni aspekti u njezinu životu ili prošlosti koji uzrokuju takvo ponašanje.
Pokušajte sa suosjećanjem gledati na osobu koja o tim stvarima loše govori jer “onaj koji pokazuje mudrost određuje ritam”. Ako počnete primjećivati njezine kvalitete, procijenite u čemu je dobra, tada će se njezin stav prema vama postupno promijeniti, a želja za širenjem tračeva će nestati. Ako se nekoliko ljudi odjednom okrene protiv vas i zajedno šire tračeve, zapamtite da je vaš glavni zadatak zadržati svoje dostojanstvo i ne podlijegati provokacijama. Pazite na svoj ugled, oslonite se na činjenice pri rješavanju sukoba i zaštitite se. I zapamtite da profesionalizam, poštenje i otvorenost pomažu u poboljšanju odnosa s drugim članovima tima.
Foto: Pexels