Evo nekoliko ideja koje biste izložbe mogli obići ove dane pred nama
Od brojnih događanja u gradu koja možete posjetiti za vikend, tu su i sjajne izložbe koje će vam otkriti svo bogatstvo umjetnosti na našim prostorima. Krenimo!
Displacement / Planinska 7
Kako piše Iva Prosoli, Petra Slobodnjak je punih petnaest godina živjela na istoj adresi, u istoj stambenoj zgradi, i to od trenutka dolaska iz rodnog grada u Zagreb na studij pa sve do preseljenja u vlastitu nekretninu. Tih je petnaest godina provedenih na istom mjestu za Petru bilo formativno na puno načina. Kroz to je vrijeme, kako bi umanjila osjećaj izoliranosti, Petra potaknula interakciju između sustanara zgrada, što je preraslo u proces stvaranja aktivnog suživota, pa i prijateljstva ljudi različitog socijalnog predznaka, različitih stavova i životnih navika.
Rad Planinska 7 prije svega je dugotrajan, iznenađujuće uspio socijalni eksperiment u kojem je Petra Slobodnjak odigrala dvostruku ulogu: pokretača i sudionika. Fotografije zajedničkog života stanara Planinske 7, nižu se poput prizora iz neke predstave ili serije o obitelji čiji su članovi izuzetno bliski, no pomalo čudnih navika. Čak i situacije koje naprvu djeluju kao uobičajene, pomnijim promatranjem pokazuju detalje koji u gledatelju stvaraju niz pitanja.
Važno je napomenuti da se u Planinskoj 7 ne radi o insceniranoj fotografiji. Petra Slobodnjak fotografirala je situacije koje su se pred njom (i s njom) odvijale. Fotografijama su pridružene i priče, crtice iz života, koje Petra donosi vještom naracijom, vrlo živo, britko, duhovito, oživljavajući dodatno likove s fotografija. Osim što nam pruža uvid u detalje (su)života živopisnih stanara jedne adrese, suptilno osobnim pričama podastire nam kroniku našeg doba u lokalnom i globalnom kontekstu istovremeno mu prkoseći. Uzevši navedeno u obzir, nameće se pitanje: Što je zapravo rad Petre Slobodnjak? Je li to serija fotografija koja je nastajala tijekom godina u Planinskoj 7? Ili je rad život sam, koji Petra potiče, u koji ulaže godinama i u kojem i sama sudjeluje prije nego što ga zabilježi? Potražite odgovore u Centru kulture Peščenica!
You Can’t Discourse Without Disco
Od svog početka u ožujku 2022. godine, 4. izdanje WHW Akademije razvilo se u proces kolaborativnog i međusobnog učenja koje su facilitirali pozvani profesori, ali i dvanaest odabranih sudionika/ca, čija su se znanja i iskustva s vremenom združila u istraživanje zajedništva i kolektiviteta.
Tjedan koji će provesti u Galeriji Nova bit će ujedno predstavljanje i nastavak ovog procesa, izložbeno stanište za teme, pitanja, radost i tjeskobu koje su se nakupile u proteklih nekoliko mjeseci kroz niz virtualnih i fizičkih radionica, predavanja, seminara, susreta, chat grupa, dokumenata koje se zajednički uređivalo, Excel tablica i mentalnih mapa.
Ovo događanje, osmišljeno i organizirano od strane samih sudionika i sudionica, uz mentorsku podršku ovogodišnje profesorice i mentorice, nezavisne istraživačice Ivane Bago, strukturirano je kao “baza za umjetničko istraživanje / base for artistic research” ili jednostavno – bar koji će služiti kao središnja točka javnih događanja koja će se odvijati svakim danom između 17h i 20h i funkcionirati kao procesualna izložba u Galeriji Nova.
Sara Salamon: Life Is Full of Meaning
Samostalna izložba Sare Salamon u riječkoj galeriji Filodrammatica okuplja radove koji su nastajali u protekle dvije godine kao nastavak serije «Arheološke iskopine», ovog puta okupljeni pod nazivom Life Is Full of Meaning (Život je pun smisla). Izložba se nastavlja na recentne radove koji artikuliraju nestabilnu atmosferu i tenziju u odnosu promatrača, prostora, objekata i materijala. Nestabilna atmosfera odnosi se na performativnost izložbenih objekata i instalacija, koji najčešće jedva primjetno izvode pred publikom.
Na tematskom nivou izložba se bavi anticipacijom i iščekivanjem, kolektivnim posredovanim iskustvom, svjedočenjem i promatranjem (a human being has seen your order). Anticipaciju obilježavaju prostorno-vremenska nesigurnost, nevidljivost izvora nelagode, odsutsvo poznatog, iskrivljeno poznato, udaljenost. Multimedijalna istraživanja u raznim formatima pokušavaju utjeloviti spomenutu nesigurnu atmosferu i sliku, a uključuju objekte, ready-made, pokretne slike i svjetlost.
Sara Sadik: Ultimate Vatos
Umjetnička praksa mlade francuske umjetnice Sare Sadik posvećena je istraživanju mladenačke kulture magrebske dijaspore u Marseilleu. Dokumentiranjem i dekonstrukcijom mladenačke kulture radničke klase, kroz reference povezane s rap glazbom, jezikom i modom, Sadik stvara narative koji iz dokumentarnog prelaze u znanstveno-fantastične scenarije. Refleksije i aspiracije adolescenata koristi za propitivanje kulturnih razlika te pitanja identiteta i roda.
Unutar fikcijskih narativa poseban naglasak stavlja na istraživanje ranjivosti maskuliniteta i njegove reprezentacije. U njezinim video radovima glavnu ulogu igraju mladići koji žele postići fizičku i mentalnu transformaciju. Zanimaju ju osjećaji poput ljubavi i samoće te problemi samopouzdanja i pripadnosti o kojima se rijetko priča u kontekstu mačističke mladenačke kulture.
U Galeriji Miroslav Kraljević predstavljena je instalacija vezana uz prvu epizodu serije “Ultimate Vatos” u kojoj pratimo misiju mladića kojeg glumi umjetnik i glumac Émile-Samory Fofana. Kao sudionik vojnog programa pod nazivom “Ultimate Vatos” koji je usmjeren na fizičku i mentalnu obuku, on utjelovljuje trop savršenog borca. Njegovo putovanje nalik videoigri sastoji se od testa izdržljivosti praćenog intimnim unutarnjim monologom.
Ultimate Vatos je pobunjenička organizacija koju vodi grupa ljudi koje se smatra potencijalnim prijetnjama na teritoriju koji ih odbacuje i ne prihvaća kao dio legitimnog tijela nacije. Kako bi se integrirali u organizaciju, kandidati trebaju položiti ispit na kojem se testiraju njihove fizičke i mentalne sposobnosti. Kandidati imaju jedan zajednički cilj: doći do zastave organizacije koja se nalazi na fiktivnom otoku Stone Island, igračkoj areni organizacije.