Evo nekoliko ideja koje biste izložbe mogli obići ove dane pred nama

Od brojnih događanja u gradu koja možete posjetiti za vikend, tu su i sjajne izložbe koje će vam otkriti svo bogatstvo umjetnosti na našim prostorima. Krenimo!

RYBN: Kabinet čudnovatih patenata, galerija Filodrammatica, Rijeka

RBYN

U formi dokumentarne multimedijalne instalacije, Kabinet čudnovatih patenata umjetničkog kolektiva RYBN iz Pariza sadrži kolekciju nacrta distopijskih izuma s naglaskom na neke od najneobičnijih i zastrašujućih primjera nastalih u eri nadzirućeg kapitalizma. Predstavljeni patenti dramatično proširuju granice kapitalizma, primjerice primjenom pojedinih industrijskih procesa na sve moguće oblike života, implementacijom sustava nadzora iz domene znanstvene fantastike u sve vrste dostupnih tehnologija, poticanjem pogoršanja uvjeta na radu, omogućavanjem zakonskih procedura koje najbogatijima omogućuju zaobilaženje zakona, ili pak, trolanjem samog procesa patentiranja. Sakupljeni na jednom mjestu, ovi patenti pružaju pogled u budućnost koja se trenutno zamišlja i projektira u Silicijskoj dolini. Drugim riječima, znanstvenofantastična distopija Philipa K. Dicka pretvorena u okrutnu i opipljivu stvarnost.

“Objekti konstruktivne dekonstrukcije”, Paulina Jazvić, Alem Korkut, Kristian Kožul, HDLU Osijek

Pojmovi “konstruktivno” i “destruktivno” u svakodnevnoj se socijalno uvjetovanoj praksi s razlogom doživljavaju inkompatibilnim te uzajamno poništavajućim. Kad je o umjetničkom stvaralaštvu riječ takvo se, međutim, shvaćanje uvelike usložnjava, čak i relativizira, pa možebitnoj relaciji između spomenutih pojmova nužno valja pristupiti relativistički i nadasve fleksibilno.

U tom smislu nipošto nije pretjerano konstatirati kako stanoviti vidovi svjesnih narušavanja konvencionalnih pravila i normativa unutar umjetničkog diskursa nerijetko mogu rezultirati novim i originalnim vrijednostima. To sugeriraju ovom prigodom prezentirane skulpture/instalacije što ih je troje generacijski bliskih autora – Alem Korkut, Paulina Jazvić  i Kristian Kožul – realiziralo tijekom posljednjih nekoliko godina.

Posjetite ovu izložbu i otkrijte kako troje prezentiranih autora u svojem recentnijem stvaralaštvu uspješno poseže za svojevrsnim “kroćenjem” destrukcije u svrhu realizacije radova.

Hana Miletić: Komadi, MMSU Rijeka

Hana Miletic_Komadi

Samostalna izložba Hane Miletić, jedne od danas međunarodno najzapaženijih mladih suvremenih hrvatskih umjetnica, prva je velika samostalna institucionalna izložba ove umjetnice u Hrvatskoj. Nakon zapaženih međunarodnih predstavljanja na velikom broju skupnih, te samostalnim izložbama u Kunsthalle Bergen (2021.) i Wiels Bruxelles (2018.), MMSU će prvi puta u Hrvatskoj predstaviti novu produkciju instalacija u tekstilu ove umjetnice.

Izložba Komadi donosi pregled recentnih radova Hane Miletić, a okupit će posve nove produkcije i nekoliko postojećih radova. Izložba je zamišljena da se razvija u dijalogu s izložbenim prostorom i kontekstom koji ga okružuje, uzimajući u obzir njegovu prošlost i sadašnjost, prvotnu namjenu i naknadnu prenamjenu, a formira se kao site specific i context specific (kontekst specifična) intervencija umjetnice.

Hana Miletić u svojem se radu bavi različitim medijima i materijalima, kao središnjim i pomoćnim sredstvima, fotografijom, tkaninom i tkanjem, objektom, instalacijom, a radovima ukazuje na kontekste upisane u individualne i društvene procese umjetničke proizvodnje. Koristeći proces tkanja i tkaninu kao središnji materijal, ove mekane i lagane strukture mjesta su bilježenja i upisivanja različitih stanja, odnosa i pogleda, poput krhkosti, fragilnosti, prekarnosti, odnosa prema vremenu, prolaznosti, nedostajanja, stvaraju osjećaje i atmosferu taktilnosti i materijalnosti, čuvanja i popravljanja, nadomještanja, nestajanja i ponovnog sastavljanja – materijala, povijesti i priča.

MOON Martina Zelenika: Prisutnost, MSU Zagreb

Moon Martina Zelenika

Na samostalnoj izložbi umjetnica MOON Martina Zelenika iz fundusa Zbirke Benka Horvata izabrala je sliku, minijaturu Navještenje, nepoznatoga venecijanskog autora iz 16. stoljeća koju je postavila u dijalog s autorskim radovima realiziranim u mediju crteža. Prostor galerije transformiran je u intiman ambijent prozračnom tkaninom koja svojom pozicijom u prostoru galerije navodi smjer kretanja prema radovima umjetnice do rada Navještenje. Rad je smješten u začelju galerijskog prostora, i otkriva se uz protok zraka koji pokreće tkaninu.

Njezini crteži, prema navodima autorice, predstavljaju početak osobnog traganja za savršenim jezikom kroz istraživanje univerzalne komunikacije i metajezika. Ona ne apostrofira traume i strahove, već svjesna realiteta u kojem živi, kroz svoj umjetnički rad stvara radove lišene svakodnevnih nametnutih okvira, ostavljajući prostor za osobne interpretacije promatrača.