U svojoj eksperimentalnoj modnoj i likovnoj fotografiji, Elizaveta Porodina putuje kroz vrijeme i prostor, izvlačeći, jako često, ono najneočekivanije iz svojih subjekata. Ta karakteristika njezinog rada privlačan je i jaki faktor zbog kojeg hipnotički gledam(o) u njezine fotografije i doživljavamo ih “više od” modne fotografije. Zapravo ih gledamo kao punokrvno likovno djelo, bez obzira na to što znam(o) o čemu se zapravo ovdje radi.
I upravo to vidim u njezinim posljednjim radovima za velike, svjetski poznate magazine. Portreti Brada Pitta u posljednjem izdanju magazina GQ, ili Zendaye u talijanskom izdanju Voguea neodoljivo podsjećaju na estetiku Studija 54, na ta “zlatno doba” glittera, štrasa, neonskih i jakih boja, i tekstura Halston modnih kreacija. Kao da to doba možemo osjetiti, opipati i, na kraju čuti. Njezini modeli su iskrivljeni, pomaknuti, oni se skoro pa uvijek kreću; njihova tijela su distorzirana, ulovljena u plesnom pokretu, u potpunosti neobuzdanog plesa, u prostoru sigurnom i slobodnom za takvo kretanje. A znamo da je taj noćni klub i cijela kultura koju je njegovao sa svojom akterima za njih bila upravo takva – sigurna i slobodna.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
No, tko je Elizaveta Porodina? Rođena 1987. u Moskvi, Elizaveta Porodina preselila se u München 2000., gdje je kasnije studirala kliničku psihologiju. Paralelno se bavila različitim područjima vizualnih medija kao što su ilustracija, crtež ili digitalno slikarstvo, sve dok se s 22 godine nije okrenula fotografiji.
Uz svoj fotografski rad za Vogue, GQ, AnOther Magazine, Hugo Boss, Louis Vuitton, Dior, Moncler, Carolinu Herreru i druga velika modna imena i magazine, Porodina je inspirirala ljude izvan svijeta mode svojim osobnim projektima i svojim atmosferičnim, kultnim portretima. Zahvaljujući kinematografskom karakteru Porodininih scenografija, a uspoređujući ju s Helmutom Newtonom, koji je uz Irvinga Penna i Gordona Parksa bio ključna inspiracija za njezine radove koje je na recentnim izložbama izlagala, njezine fotografije uvijek ukazuju na veću priču iza jedne slike. Kroz pomno uređenu scenografiju i umjetničko rješenje osvjetljenja, Porodina konstruira narative koji vas vode u živopisne fantastične scenarije ili dramatične crno-bijele priče (Brad Pitt kao Ofelija ili Zendaya kao Josephine Baker!). Osobno, jako me asocira na dojam i estetiku suvremenog filmaša Nicolasa Windinga Refna. Svatko tko je gledao njegove filmove “Only God Forgives”, “The Neon Demon” ili seriju “Too Old to Die Young” prepoznat će u njezinim fotografijama moguće, izmišljene, nove scene kao da su napravljene upravo za takve filmove ili serije.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Dok su mnogi fotografi smanjili svoj rad tijekom pandemije, Elizaveta Porodina odabrala je drugačiji put: umjesto toga povećala je svoje jedinstvene tehnike putem zumiranja i specifičnog stila koji je brzo postao popularan i široko oponašan. Elizaveta kaže da nije vidjela drugu opciju, sama je povodom svoje izložbe “OKHA” kazala: “Razvoj i prilagođavanje prava je priroda umjetnika.”. Upravo njezina kameleonska sposobnost rada i stvaranja svrstavaju je u jednu od trenutno najuspješnijih i najomiljenijih umjetničkih fotografkinja u svijetu mode.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Fotografije: Elizaveta Porodina