Kako izgleda posao modnih buyera neki od nas već dobro znaju, no kako je to kada si buyer najrjeđih i najcjenjenijih vintage komada na svijetu, većini je nepoznanica. Tu enigmu pomogla nam je riješiti ekipa jednog od najpoznatijih vintage dućana na svijetu, What Goes Around Comes Around, koja je prošle godine proslavio svojih velikih 25 godina postojanja. U razgovor smo se tim povodom upustili s Gerardom Maioneom i Sethom Weisserom, dva prava genijalca u modnoj branši i, usput rečeno, samim vlasnicima ovog pravog malog američkog vintage raja u koji celebrityji redovito svraćaju

Gerard i Seth u više 25 godina proputovali su gotovo cijeli svijet i doslovno ga prevrnuli naglavce kako bi svojoj klijenteli mogli približiti autentične dragulje s područja vintage mode, često vrlo stare, rijetke, pa čak i jedinstvene, no zato besprijekorno očuvane. Povjerenje koje su u kratkom roku stekli kod kolekcionara i zaljubljenica u vintage modu omogućilo je Gerardu i Sethu da izgrade respektabilan biznis i postanu vodeći globalni brend autentične luksuzne vintage odjeće i modnih dodataka, s čak pet dućana u Americi.

No, kako je sve počelo?

Prvi What Goes Around Comes Around dućan otvoren je 1993. godine u njujorškoj trendi četvrti SoHo. Gerard i Seth otkrivaju nam kako je SoHo tada bio daleko najcool kvart u New Yorku, koji je slavio kreativnost i bio kulturni epicentar grada. Budući da su upravo ondje provodili najviše vremena svakog dana, znali su da je SoHo savršeno mjesto za lansiranje koncepta koji su zamislili. Kada su ga napokon otvorili, njihov dućan s vintage robom bio je prvi takve vrste u ovoj četvrti te je definitivno pomogao stvoriti jednu sasvim novu viziju načina na koji ljudi kupuju. Dva poduzetnika uspjela su učiniti iskustvo kupovine neotkrivenih vintage stvari izuzetno uzbudljivim, a i za njih same ovaj je projekt donio mnoga uzbuđenja jer ipak su stalno bili u potrazi za nečim vrlo dragocjenim i nerijetko potpuno neočekivanim. Upitali smo ih zašto baš luksuzna vintage moda pa su nam i otkrili: “Luksuzni vintage doista reprezentira najekskluzivniju vrstu robe koja se može pronaći. U svojih 25 godina djelovanja posvjedočili smo golemoj promjeni i zaokretu u globalnom prihvaćanju i cijenjenju vintage mode i prethodno posjedovanog luksuza. Pokretačka snaga našeg biznisa oduvijek je bila ponuditi najbolje od najboljeg i vjerujemo kako naše kolekcije predstavljaju najekskluzivnije vintage komade na svijetu. Podilazimo vrlo sofisticiranoj klijenteli i trudimo se ispuniti sve njihove želje kako bismo osigurali najviši stupanj iskustva koji kupac i očekuje.”

Da biste pronašli jedinstvene komade iz ropotarnice prošlosti, potrebno je puno putovati, istraživati, a ponekad doslovno i kopati. Znaju to mnogi lovci na vintage dragocjenosti, pa tako i Gerard i Seth, i po tome se njihov posao od samih početaka do danas nije nimalo promijenio. Često su na putu pa smo se morali zapitati kako takva poslovna putovanja obično izgledaju i kako se zapravo pronađu ti jedinstveni i specijalni vintage predmeti.

Kada posjetimo određeni grad, obično organiziramo sastanak s lokalnim trgovcima i obilazimo događanja kao što su aukcije i specijalizirani buvljaci. Također kupujemo od kolekcionara i posjećujemo kuće kako bi pogledali i otkupili luksuzne kolekcije koje se ondje nalaze. Nevjerojatno smo izbirljivi, pa potrošimo dosta vremena i truda da istražimo svaki komad koji planiramo kupiti i potvrdimo je li autentičan. Nakon svih ovih godina lova na vintage modu, već intuitivno znamo koji su komadi bitni i koji od njih se uklapaju u viziju našeg brenda“, zaključuju Gerard i Seth.

 

Kendall Jenner i Ashlee Simpson

 

Behati i Adam izlaze iz dućana

A u njihovu viziju redom se ubrajaju najbolji i najrjeđi komadi koji uglavnom nose potpis Chanel, Hermès i Louis Vuitton, no isto tako What Goes Around Comes Around kurira mnoge stvari koje potpisuju YSL, Gucci, Dior i Alaïa. U moru odjevnih predmeta i modnih dodataka koje su prodali do danas, a prodali su ih doista mnogo, nekolicina se ističe iz mase. Primjerice, par originalnih Levi’s traperica iz 1890-ih, koje su prodali Levi Straussu za impresivnih 25.000 dolara, ili recentni primjer Kim Kardashian West, koja je od njih kupila vrlo rijetku Hermès “Kelly” torbicu.

Svaki komad koji kupimo za svoje dućane mora biti the komad, i to u smislu da je jedinstven, kvalitetan, da predstavlja epitomu stila, ali i da zadovoljava naše pronicljivo oko i ukus. Tražimo posebne detalje, dok istovremeno također promišljamo hoće li se svidjeti našim kupcima“, otkrivaju dečki o kriterijima koje su postavili kako bi određeni komad ušao u njihove dućane. Na pitanje imaju li to jedno mjesto na koje redovito odlaze i na kojem redovito pronalaze najdragocjenije blago, spremno odgovaraju: Imamo svoje tajne izvore, koji zbog prirode posla ipak moraju ostati tajni. No inače postoji puno vrijednih gradova i globalnih partnera za naš biznis pa ne možemo izdvojiti samo jedno.

U njihove najvjernije celebrity kupce, koji se redovito vraćaju po nešto jedinstveno, danas se ubrajaju Kendall i Kylie Jenner, Lenny Kravitz, Victoria i David Beckham i Rihanna. Možda najbolja stvar jest to da je What Goes Around Comes Around sada bliži no ikad publici izvan Amerike, pa tako i nama, i to zahvaljujući online dućanu koji su pokrenuli paralelno s uspješnim maloprodajnim biznisom. No, iskustvo kupovine uživo, a osobito vintage kupovine, slažu se, i dalje je nezamjenjivo te nam za kraj otkrivaju svoje buduće planove: “Zbilja se trudimo stvoriti dinamičnu prisutnost na internetu za naše globalne kupce, da mogu svakog trena i od bilo kuda pristupiti našim kolekcijama. Istovremeno, imamo odličan maloprodajni tim koji nudi tip usluge po kojoj je naša tvrtka poznata. Svaki od naših pet dućana ima jedinstveni pristup klijentima kako bi svaki put kada doputuju imali prekrasno iskustvo u svakoj našoj prodavaonici. Kasnije ove godine namjeravamo otvoriti novi flagship dućan u New Yorku i plan nam je dovesti naš brend u još elitnije kvartove New Yorka. Također, proslavit ćemo svoju 25. godišnjicu sa specijalnom aukcijom u suradnji s aukcijskom kućom Christie’s, za vrijeme New York Fashion Weeka u rujnu.

Što još reći, osim da se nadamo i navijamo za podjednako uspješnih sljedećih par desetljeća brenda What Goes Around Comes Around!