U četvrtak, 3. veljače 2022. godine s početkom u 19 sati, u HDD galeriji otvara se izložba splitskog dizajnerskog studija KAZINOTI&KOMENDA – koju možete posjetiti do 18. veljače 2022.
Izložba “Dizajn za oko i uho” daje pregled najzanimljivijih radova ovog renomiranog studija u proteklih jedanaest godina njihovog djelovanja na hrvatskoj dizajnerskoj sceni – uz poseban fokus na medij plakata, budući da studio KAZINOTI&KOMENDA potpisuje niz plakata za različite kulturne, glazbene i filmske manifestacije čime su utjecali na oblikovanje njihovih vizualnih identiteta.
Među njima se posebno ističu vizuali i špica za Festival mediteranskog filma Split, koji se nestrpljivo čekaju kao svojevrsni nagovještaj ljeta (s obzirom da se ova već kultna splitska manifestacija održava u lipnju svake godine), kao i oni kreirani za festival Ipod bine, MAG festival, Dani nove glazbe ili Hrvatski dom Split.
View this post on Instagram
Na izložbi će također biti prezentirani i njihovi radovi u području dizajna covera glazbenih albuma, pri čemu je neizbježno skrenuti pozornost na omote dizajnirane za prvog Bročanina u svemiru – Valentina Boškovića, ali i za njihov vlastiti bend sastav – Rølø.
Naime, talentirani tandem Karlo Kazinoti i Mišo Komenda s trećim članom benda Joškom Žižićem, daje ekletični touch alternativnoj glazbenoj sceni svojim inventivnim glazbenim stilom koji se manifestira i u njihovom nedavnom izdanom albumu “Ponte Rosso”.
A upravo ovi afiniteti prema glazbi i nezavisnoj kulturi predstavljaju glavna obilježja dizajna KAZINOTI&KOMENDA, koji sofisticiranim estetskim izričajem reflektira kolorit i specifični humor lokalnog konteksta.
Potonje se jasno demonstrira primjerice u njihovom plakatu za projekt REimagining Europe (2020.) koji koristi luftmadrac u obliku sarkofaga kao vizualni prikaz budućnosti Europe u osvitu pandemije.
Stoga, kako kaže kustos izložbe Marko Golub, njihov dizajn ne može se svesti na jedan karakterističan pristup, stil ili način rada budući da uvijek uspiju napraviti nešto neočekivano – bez obzira radi li se o dosjetljivim tipografskim rješenjima, kolažima, art direkciji fotografije, oblikovanju knjiga, publikacija, ambalaža ili prostornoj signalizaciji.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Upravo zato su mnogi njihovi radovi “male studije o tome što sve i na koji način grafički dizajn može reći o, na primjer, glazbi, doživljaju gledanja filma pod vedrim nebom, zajednici, ili relaciji Brača i kozmosa.”
Više informacija o predstojećoj zagrebačkoj izložbi možete pronaći ovdje, no ukoliko je slučajno ne uspijete uklopiti u svoj raspored za veljaču, imat ćete priliku za “popravni”. Naime, izložba se u ožujku seli u Multimedijalni kulturni centar u Splitu, i to u nešto proširenom izdanju.
Ali, da parafraziramo pjesmu benda Rølø, zva‘ ćemo vas i tada – smjernice već imate.
View this post on Instagram
Foto: KAZINOTI&KOMENDA, Instagram / HDD