Iako bismo o Zari mogli štošta napisati, neupitna je činjenica da je riječ o najjačem high street brendu koji usprkos svim minusima koji mu se mogu pripisati – dominira modnim tržištem. Možda je pomalo iluzorno Zaru i održivost staviti u istu rečenicu, ali unazad nekoliko godina brend se trudi pokazati određene održive prakse, a jedan od njih je Zara Pre-Owned koncept.

“Jedan od izazova s kojima se tekstilni sektor suočava je produljivanje vijeka trajanja odjevnih predmeta. S ovim ciljem, stvorili smo platformu pre-owned kako bismo vam pomogli produljiti vijek trajanja vaših odjevnih predmeta iz Zare. Kao dio naše obveze prema održivijem modelu, ova inicijativa omogućuje vam popravljanje, preprodaju ili donaciju vaše rabljene odjeće”, stoji na službenoj web-stranici kao objašnjenje koncepta koji funkcionira vrlo jednostavno.

@miklaric Jednostavan nacin da prodate komad Zarine odjece i zaradite koji 💶 #zara #preowned #shopping #tips #fyp #balkantiktok ♬ Kawaii Aesthetic – LoES

Naime, sve što trebate napraviti jest otvoriti Zarinu aplikaciju, odaberite Zara Pre-Owned rubriku te kliknuti sell your item. Zatim skenirate barkod proizvoda ili učitate fotografiju (minimalno tri) nakon čega će vam aplikacija sama ponuditi vaš proizvod profesionalno fotografiran. Zatim je potrebno označiti veličinu, stanje odjevnog predmeta, godinu kupnje, dodati opis i cijenu.

Osim prodaje, doniranja ili kupnje nošenih Zarinih komada, brend je uveo i opciju donošenja odjeće na popravak. Naime, usluga kupcima pruža mogućnost da donesu svoju omiljenu odjeću u bilo koju Zara trgovinu i zatraže popravak. Svrha ove usluge jest smanjenje otpada i poticanje kulture recikliranja i ponovne upotrebe. Također, važno je napomenuti da Zara u ovom procesu surađuje s lokalnim krojačima i da odjeća može biti i nekog drugog brenda!

Foto: Unsplash, TikTok, Instagram/@eupforia_kzn