Ona još uvijek ne može vjerovati da živi svoj san, a iza sebe ima projekte za neke od najvećih hrvatskih glazbenika i filmaša, kao i za najpoznatiji svjetski streaming servis Netflix. S nesuđenom profesoricom sociologije i danas uspješnom vizažisticom Ivanom Lončar popričali smo o njenom zanimljivom karijernom putu, trendovima u beauty industriji u vremenu društvenih mreža i svemu vezanome uz ljepotu i make-up
Kako ste započeli svoju karijeru kao vizažistica i mislite li da je danas lakše ili teže postati dobar/dobra u tom poslu? Prije se znalo da mladi make-up umjetnici moraju asistirati iskusnijima kako bi stekli relevantno iskustvo, vrijedi li to i danas u doba Instagrama i TikToka?
Prije svega moram priznati da je sve ovo što mi se sad događa zapravo ostvarenje jednog dječačkog sna! Modni i beauty svijet privlačili su me od malih nogu, kada sam, kao i mnogi drugi, krala mami maskaru iz torbice i potajno se šminkala. Prvu make-up edukaciju upisala sam kod Inge Marić koja je bila fantastična žena i odličan visažist, a zatim i jednogodišnji program AOMA – Academy Of Makeup Art kod mentorice i visažistice Kristine Hošnjak. U tom trenutku bila sam redovan student treće godine studija s predavanjima svaki dan, konobarila u craft pivnici pet dana tjedno i iskreno, nisam zapravo znala kako ću sve stići i financirati, ali znala sam da to želim i samo sam o tome razmišljala.
U jednom trenutku mentorica Kristina pozvala da me joj asistiram i tu je sve počelo. Išla sam na razna snimanja, revije, radionice i predavanja i bila sam sretna dobiti svaku novu prilikom da gledam i učim. Uz nju sam brusila znanja i tehnike za beauty make-up. Uskoro sam se našla na snimanju jednog studentskog filma, gdje sam shvatila da me zanima filmska šminka, o kojoj sam ponešto znala – u teoriji. Nakon nekog vremena, odlučila sam upisati još jednu edukaciju kod majstorice maske Tine Jesenković, kojoj sam također asistirala.
Po meni je asistiranje nešto najbolje što se mladom vizažistu može dogoditi, samo je bitno da uz sebe imate pravu osobu. Količinu znanja koju asistiranje pruža ne može zamijeniti niti jedno predavanje ili tutorial jer iz prve ruke daje priliku da naučiš kako se ponašati u određenim situacijama i kako rješavati problematiku na licu mjesta.
Kada krenem razmišljati o odnosu make up-a i društvenih mreža, probudi se sociolog u meni jer sam diplomirala na temu društvenih mreža. Danas su informacije lakše dostupne i puno je jednostavnije prezentirati svoj rad, ali pitanje je tko vam daje potvrdu da je nešto dobro – struka ili publika koja vas prati i nagrađuje svojim lajkovima? Ovaj posao i ova struka postojali su i prije Instagrama. Prije svega treba razdvojiti bavi li se netko ovime profesionalno ili se samo zabavlja za društvene mreže. Došlo je do porasta zanimanja za make-up, a posao vizažista uopće nije glamurozan kako se prezentira.
Društvene mreže su sjajan alat za promidžbu, ali one nisu stvaran život. U prilog tome ide i činjenica da je stvoren i potpuno novi termin ”Instagram make-up”, odnosno šminka koja je u svojim nanosima i bojama u potpunosti prilagođena za društvene mreže, ali često u stvarnosti nije nosiva.
Koje biste svoje projekte istaknuli kao najvažnije i što ste radeći na njima naučili o sebi i ovoj industriji?
Prvi veći projekt na kojem sam imala prilike raditi bilo je snimanje spota za eurovizijsku pjesmu Franke Batelić. Nakon toga su se zaredali projekti, razna poznanstva i asistiranja, ali i samostalni angažmani. Volim svaki projekt koji imam prilike raditi s Tonijem Mijačem, genijalnim snimateljem i velikim prijateljem, a istaknula bih posebno inspirativno snimanje koje smo imali s Anom Opačak i Gabi Novak. Gabi je u jednom trenutku počela plakati od sreće, posebno ju je dirnula cijela energija i estetika koju smo prezentirali i njene su mi riječi pohvale ostale urezane u pamćenje te ih shvaćam kao jedan od najvećih komplimenata do sada.
Kada govorimo o filmu, ove godine sam imala prilike raditi na dva, za mene, jako bitna projekta. Prvi je Netflixov film koji se snimao u Splitu i na koji me pozvala Tina Jesenković, a drugi je bio snimanje TV serije ”Šutnja” Dalibora Matanića na koji me pozvala Sanja Rivić. Također, upravo je izašao i projekt na kojem sam nedavno radila, a riječ je o kampanji za Volim Zdravlje u sklopu Svjetskog dana borbe protiv AIDS-a.
View this post on Instagram
Veselim se nadolazećim samostalnim projektima koje planiram realizirati do kraja godine u suradnji s fotografom Zvonimirom Ferinom, a tu su i neki projekti za strano tržište. Cijenim svaku priliku da naučim nešto novo, upoznam puno ljudi i dobijem motivacije za dalje. Jako sam sretna jer sam okružena s talentiranim i genijalnim ljudima s kojima je uvijek gušt raditi.
Koje trendove u beauty industriji prepoznajete u ovom trenutku? Sviđaju li vam se i koliko se zapravo oni često mijenjaju?
Moram priznati da većinu trendova zapravo ne volim. Naravno, zbog opisa posla pratim ih i svjesna sam ih, ali često nisu dio moje estetike. Kad vidim neki novi trend, zapravo samo čekam da prestane biti popularan. Zbog toga su i izmišljeni, trendovi služe da dođu i prođu, potiču na pretjeranu kupovinu i zapravo se stalno izmjenjuju. Svjedoci smo toga da nešto što netko objavi na TikToku u trenutku postaje hit. Beauty influenceri i blogeri ovdje igraju najveću ulogu, snažno promoviraju određene make-up proizvode i način na koji se oni koriste (koji ponekad nemaju smisla) i tako oblikuju svijest potrošača.
Ono što na globalnom nivou možemo primijetiti je da se sve više pažnje ulaže u njegu kože, dolazi nam neki novi val prirodne ljepote – no make-up make-up kao savršena laž. S druge strane imamo smokey eye koji se vratio na velika vrata. Rekla bih da sada postoje zapravo dvije krajnosti – ili je sve totalno clean ili je sve odjednom – metalik, sedef, tuš ruž i svi popratni sadržaji. Apsolutni trend ove godine je i povratak prirodnih obrva koje su blago začešljane prema gore, a vidim i da se sve više žena okreće korištenju kremastih tekstura, što mi se jako sviđa jer mislim da za svaki dan kremasti proizvodi izgledaju najbolje.
Drago mi je da se sav make-up generalno malo ublažio, više nema toliko precrtanih i pretamnih obrva (iako i dalje postoje), trepavica do neba ili sivila kontura i usana. Šminka ne bi trebala biti tu da promijeni izgled do neprepoznatljive razine, već da naglasi prirodnu ljepotu i na suptilan način prikrije nedostatke.
Što vam je najvažnije kod kreiranja određenog make-upa? Imate li svoj zaštitni znak poput nekih svjetski poznatih vizažista, primjerice naglasak na skincare/pripremu kože ili highlighter uvijek i svugdje?
Najvažnije mi je da zapravo cijeli look prvo dobro razradim stavku po stavku i onda ga krenem kreirati. Ponekad mi u tom kreativnom procesu padne još pokoja ideja na pamet, ali držim se prvobitne vizije. Zapravo, sve krene od ideje kada vidim osobu. Volim taj kreativni zanos jer nikad zapravo ne znaš kamo će te odnijeti. Ako se radi o zajedničkom projektu, bitno mi je s ostatkom tima iskomunicirati koja nam je glavna ideja, a obožavam raditi s Ines Bašić i svoj make-up ukomponirati u njezin dizajn! Tu osjećam najveću slobodu kao vizažist jer mi daje odriješene ruke i u potpunosti mi vjeruje.
Mislim da zaštitni znak još uvijek nemam, ali jako volim glossy lookove. Obožavam kremaste teksture s kojima se postiže svježiji izgled kože i volim raditi s bojama, to sam pokupila još iz škole. Jednostavno, lookovi u smeđim, zemljanim tonovima su mi dosadni, ali takvi su najviše traženi kod privatnih klijentica. Ono što je baš uvijek must je dobra priprema kože, koja je zapravo pola posla u cijelom procesu.
Stižu nam blagdani, kako za vas izgleda savršeni svečani look koji baš svatko može postići kod kuće?
Kada govorimo o blagdanskom make-upu, tu sam vrlo jednostavna – crveni ruž za naglasak na usnama i precizno nanesena maskara! U zadnje vrijeme obožavam smeđu maskaru. Možete dodati i malo laganog shimmera na kapak, počešljati obrve blago prema gore, a crveni ruž blago rastopiti pod prstima i nanijeti ga na jagodice kao rumenilo. Tako ćete dobiti svjež i sofisticirani look koji se savršeno uklapa i u blagdanski ugođaj. Ako se želite poigrati s teksturama, na ruž možete dodati i sjajilo.
Ukoliko ste nešto odvažniji i volite konkretniju šminku, predlažem kombinaciju ljubičaste na očima i crvenog ruža. Pomalo fashion varijanta koju obožavam, a koja će vas sigurno staviti u prvi plan!
Foto: Z. Ferina/Petra Mikšik/Donovan Pavleković