Vestiaire Collective već ovog tjedna zabranjuje brendove brze mode sa svog tržišta

Napor za zabranu brze mode, prema Vestiaire Collective, suprotstavlja se promotivnim ponudama za Black Friday i ima za cilj pozicionirati prodavača kao naprednog u kulturi protiv potrošnje.

“Brza moda nema vrijednost, a još manje u preprodaji”, izjavila je glavna voditeljica Vestiaire Collectivea, Dounia Wone. “Poduzeli smo ovaj korak jer ne želimo biti suučesnici u ovoj industriji koja ima golem utjecaj na okoliš i društvo. Sadašnji sustav potiče prekomjernu proizvodnju i prekomjernu potrošnju artikala niske kvalitete i stvara ogromne količine modnog otpada.”

Potpuna lista brendova koji će uskoro biti zabranjeni uključuje Asos, Atmosphere, Boohoo, Burton, Cider, Coast, Dorothy Perkins, Fashion Nova, Karen Millen, Miss Selfridge, Missguided, Na-Kd, Nasty Gal, Oasis, Pretty Little Thing , Shein, Tezenis, Topman, Topshop (i suradnje) i Warehouse.

Neki brendovi, poput Sheina, već su pokrenuli vlastite usluge preprodaje, najviše kako bi smanjili kritike da su jedni od gorih doprinosa brzoj modi.

Iako se vijest čini progresivnom, pojedine kritike smatraju da ide i prema greenwashingu, s obzirom na to da zabrana trenutačno ne uključuje Zaru, koji trenutačno obuhvaća 105 stranica popisa ili više od 5000 proizvoda na američkoj web stranici Vestiaire Collective. I vrlo je popularan na njihovom webshopu, za razliku od drugih fast fashion brendova koji će biti zabranjeni.

Stoga se pojedincima čini kako Vestiaire Collective zapravo želi napraviti 2-u-1 potez – riješiti se neisplativih brendova koji ionako imaju vlastite popularne webshopove i to prikazati kao veliki progresivan stav, koji je izuzetno popularan među mlađim generacijama.

Međutim, Collective jest potvrdio da će zabranjivati ​​svu brzu modu u valovima iako tvrtka nije dala čvrste procjene ili vremenske rokove, stoga bi se ipak trebalo pričekati s optužbama. Pretpostavljamo da nije toliko jednostavno prekinuti uspješan odnos i najednom vratiti gomilu artikala. Tko zna, možda im se više isplati još preprodati koliko su se obvezali nego vratiti brendu, računajući da će se brend toga odmah nekako riješiti – a sumnjamo da će to rješavanje biti prema pravilima nula ugljičnih emisija.

Kako će ovu vijest dočekati brendovi, tek nam je vidjeti – no vjerujemo da su računali na to da će se ovako nešto dogoditi prije ili kasnije. A s obzirom na to koliko popularnost vintage i second-hand shopova raste, ne mislimo niti da će ovo pretjerano narušiti popularnost Vestiaire Collectivu, dapače, čudi nas da to već prije nisu učinili!

 

Foto: Vittorio Zunino Celotto/Getty Images