Kada je Uterque prošle jeseni najavio zatvaranje svih svojih trgovina, pa tako i webshopa, mnogi kupci ostali su razočarani činjenicom što će izgubiti jedan jako dobar i kvalitetan modni brend. Uterque, koji je bio dio Inditex grupacije, doista je iskakao u odnosu na druge brendove unutar ovog modnog konglomerata (kao što su Zara, Bershka ili Pull & Bear), a relativna utjeha stigla je u obliku informacije da će Uterque biti inkorporiran u poslovanje Massimo Duttija. Neki su već primijetili, a neki ne, da se Uterque doista pojavio na web stranici Massimo Duttija, i to pod novim imenom Massimo Dutti Studio

Uterque, brend koji je postojao gotovo 14 godina, od samih svojih početaka istaknuo se u odnosu na svoje sestrinske modne marke. Utemeljen je iz želje Inditexa da ojača svoju prisutnost u segmentu modnih dodataka, torbica i nakita, no kasnije će se proširiti i na odjevni asortiman. Od drugih brendova unutar grupacije jasno je odskakao cijenama, ali i dizajnom, kvalitetom… Njegove trgovine otvarane su vrlo pažljivo i selektivno, u komercijalnim arterijama velikih gradova, a najviše ih je bilo locirano u Španjolskoj gdje je brend i pokrenut. Ako ste se ikad našli u Uterque dućanu, iznenaditi vas je mogla izražena elegancija i prozračnost samog prostora. Ovo nije bio tipični modni lanac čije su police i vješalice bile pretrpane robom, već upravo suprotno. Male, limitirane kolekcije, izložene na način da svaki komad dođe do izražaja i osigura pažnju promatrača.

Sličan smo dojam brenda imali i kupovinom u njegovom webshopu koji je dostavljao i u Hrvatsku. Više cijene proizvoda pratila je i kvaliteta, ali i promišljen dizajn svakog komada. Ovdje ste pouzdano mogli naći spektakularnu haljinu za rođendan ili vjenčanje, jednako kao i vrhunske kožne cipele.

Pa zašto se onda Uterque zatvorio? Više faktora odigralo je ulogu, a onaj presudan definitivno je bila pandemija. Naime, Uterque je često bio uspoređivan s Massimo Duttijem, ne samo zbog slične poslovne filozofije i viših cijena od high street prosjeka, već i u trenucima kada su se računali godišnji profiti brendova unutar grupacije. Massimo Dutti spram Uterquea je postao gigant, sa 677 dućana u 74 zemlje (tako govore podaci s kraja 2020.), u odnosu na 85 Uterque dućana na 16 tržišta. Massimo Dutti u 2020. je godini “okrenuo” preko milijardu eura, dok je Uterque imao promet od 75 milijuna eura. Na kraju krizne 2020., profit Uterquea prije oporezivanja bio je milijun eura, za razliku od 2019. kada je iznosio devet milijuna eura. Stoga možemo reći da je posredstvom pandemije Uterque postao premalen brend da bi opstao, a Inditex je to nazvao promjenom strategije koja je podrazumijevala racionalizaciju poslovanja u jeku korona krize.

Uterque je ipak na neki način nastavio živjeti, i to na oduševljenje svojih kupaca. Iako ga više nema pod tim imenom, brend i njegov dizajnerski tim spojeni su s brendom Massimo Dutti i od svibnja ove godine posluju u sklopu Massimo Dutti webshopa. Možda ste primijetili, a možda i ne, da se u njegovom webshopu pojavila kategorija Massimo Dutti Studio i upravo se unutar nje krije kolekcija koja donosi ono najbolje od Uterque dizajna. Ovdje ćete pronaći sjajne klasične komade s malim dizajnerskim twistom, kao i upečatljive modele za večernje izlaske i svečanosti. Kolekciju odjeće prati i kolekcija modnih dodataka, a cijelu ponudu pronaći možete ovdje. U nastavku vam izdvajamo neke baš dobre komade koji nas podsjećaju na dobar, stari Uterque dizajn!

Foto: Massimo Dutti Studio