Bloomberg prenosi da, prema podacima tvrtke Magna, prihodi od oglašavanja u tiskanim medijima u SAD-u dostigli su vrhunac 2007., dosegnuvši 19,5 milijardi dolara godišnje, a od tada, prihodi u ovom sektoru svake su godine sve manji. No Bloomberg također piše da pad prodaje ne znači da je print doživio svoj kraj, već da je promijenjena njegova percepcija
Tako print, iako se brojčano ne može utrkivati s digitalnim prostorom, itekako ima svoje mjesto na tržištu i to u vidu – luksuznog proizvoda. Baš poput analognih fotoaparata, knjižara i vinila, tiskani mediji prolaze kroz potpuno novu fazu i prilagođavaju se tržištu preoblikujući se iz masovno dostupnih izdanja u ekskluzivne, luksuzne proizvode namijenjene specifičnoj publici koja cijeni kvalitetu, sadržaj i estetiku.
Ako vam je možda prošlo ispod radara, poznata online platforma The Cut ove jeseni izdala je prvu inačicu časopisa, a i mnoga izdanja koja su povučena s tržišta vraćaju se u limitiranim varijantama. To zapravo znači da časopisi više ne teže pridobiti masovnu publiku, već nišne čitatelje koji traže kvalitetnu modu, umjetnost, kulturu ili što god da je tema određenog časopisa. Čak i u kontekstu domaćeg tržišta, bilježimo određeni broj indie časopisa koji nisu tu radi velike tiraže, već dobrog i kvalitetnog sadržaja koji privlači ljubitelje teme i ljude iz industrije.
View this post on Instagram
Stoga, s naglaskom na autentičan sadržaj i priče, tisak kroči novim putem povezivanja s cijljanom publikom čiji interesi nerijetko nisu u punini zadovoljeni sadržajem na digitalnim inačicama. Samim time, možemo zaključiti da je tisak – pronašao i više nego dobar način kako ostati prisutan pod medijskim nebom.
Foto: Instagram, Unsplash, Pexels