Južnokorejski beauty režimi i proizvodi poznati su u svijetu. Veličaju ih mnogi celebrityji poput Drew Barrymore ili Kim Kardashian, ali borba koja se događa između južnokorejskih feministkinja i beauty industrije koja vrijedi nekoliko milijardi dolara sada evoluira u sve ozbiljniji otpor i sve veću prijetnju ovom svjetski poznatom južnokorejskom izvozu
Posljednji u nizu koraka je mjesečni #escapethecorset pokret, koji se događa prve nedjelje u mjesecu, kada žene odbijaju isprobavati odjeću ili beauty proizvode, ići na frizuru, stavljati make-up ili pridonositi na bilo koji način industriji koja sudjeluju u njihovoj represiji. Pokret je započeo prošlog lipnja kad je blogerica Bae Eun-Jeong uploadala video naziva “I’m not pretty” u kojem skida make-up dok se pored nje prikazuju zločesti komentari koje prima vezano za svoj izgled. Video je od tada pogledalo više od sedam milijuna ljudi.
U tjednima koji su uslijedili, stotine žena, koje se nazivaju “beauty pobunjenicama”, pokazale su svoju podršku stavljajući fotografije uništene kozmetike ili uništavajući klinike za plastičnu kirurgiju. Desetljećima su se Južnokoreanke prilagođavale nerealističnim beauty standardima koji su od njih tražili da svako jutro provode oko dva sata (!) stavljajući make-up i dodatnih sat vremena prije spavanja imati beauty režim od 10 koraka, dok je u isto vrijeme beauty industrija na tome okrenula više od 13 milijardi dolara prošle godine.
Za probleme koje ne mogu riješiti proizvodi, tu su na svakom kutku klinike za plastičnu kirurgiju koje obećavaju lice i tijelo tinejdžerskih pop zvijezda. Plastična operacija podizanja kapaka postala je toliko raširena da je mnoge djevojke dobivaju kao poklon za 18. rođendan, a jedna od tri žene u Južnoj Koreji između 19 do 29 godina operirala je nešto u svrhu ljepote. Stručnjaci poput Haesoona Junga za to krive sam razvoj. “Industrijalizacija 70-ih, koja nas je odvela od jedne siromašne države do 11. najjače ekonomije na svijetu, razlog je što se ovo događa”, rekao je Haesoon, urednik modnog portala “Styleintelligence”. “Postali smo opsjednuti konstantnim radom na sebi i uniformiranošću. Gušimo se unutar ideala savršenstva.” Unutar patrijarhalnih društava, žene u takvim slučajevima izvuku još kraći kraj. “Žene su bijesne zbog konstantnog “lookisma”. Moraju predavati fotografije uz CV i ženina ljepota je izravno vezana za njezin karijerni uspjeh”, rekla je Elizabeth Flora, urednica u kompaniji L2 koja se bavi digitalnim marketingom. “One ne rade te stvari da bi se osjećale dobro, one to rade jer im je to ekonomski imperativ.”
PROMJENE NA VIDIKU
Godine 2018. Svjetski ekonomski forum rangirao je Južnu Koreju na 116. mjesto od 144. prema ravnopravnosti spolova. Ali #metoo nije niti njih zaobišao: on je bio katalizator mnogih protesta – prošlo ljeto je 22.000 žena u Seulu izašlo na ulice tražeći pravo na pobačaj i kažnjavanje osoba koje su dio spycam porn epidemije u kojoj se išlo toliko daleko da su se skrivale kamere u garderobama za presvlačenje pa je tako tisuće žena završilo online nesvjesne da ih se snima. Međutim, jasno je da beauty industrija neće prihvatiti promjene bez borbe jer im je u interesu da Seul ostane predvodnik beauty trendova u svijetu. No povijest je pokazala da Koreanke znaju održati prosvjed te biti efektivne u organizaciji i borbi za svoja prava. Sigurni smo da će beauty brendovi morati napraviti neke ustupke i kompromise pokazujući da su na njihovoj strani i na taj način im se pridružiti u borbi protiv nazadnih društvenih stavova.