U znanstvenoj monografiji Suvremena hrvatska modna fotografija od 1990-ih do 2020-ih, Petra Krpan teorijski je utvrdila temeljne konstrukte samih početaka nastanka žanra modne fotografije na našim prostorima i vizualno predstavlja njezinu povijest u Hrvatskoj u proteklih tridesetak godina.

Počevši od vremena kad je osnovni koncept modne fotografije bio gotovo dokumentaristički, prikazivanje modnih noviteta, ova znanstvena monografija dijelom je i odgovor na pitanje – što je uzrokovalo promjenu početnog diskursa? Različiti generacijski pristupi niza domaćih fotografa stvorili su zajednička obilježja hrvatske modne fotografije, učinivši je prepoznatljivim znakom vremena i prostora u kojem je nastajala. Unatoč različitosti autorskih rukopisa modnih fotografa i iščitavanja njihovih modnih kodova, većina modnih fotografija nastalih u istom razdoblju posjeduje sličan vizualni kod. Pokret tijela ili pogled modela neki su od primjera na kojima se to može dobro i jasno vidjeti. Tijelo je u jednom desetljeću na fotografijama uspravno i čvrsto, dok je u drugom gotovo zgrčeno kao da osjeća teret nadolazećeg doba. Znakovito je da su modni fotografi svih generacija u svojim fotografskim umjetničkim djelima osjećali sinkronicitet i senzibilitet doba, ne samo na našoj, već i na međunarodnoj razini. Na taj su način, vlastitom imaginacijom, ponekad i intuitivno, stvarali višeznačnost; obogaćujući, a time neposredno i jenjajući, kulturološki svijet mode ovih prostora. Da su ga time učinili zanimljivijim i bogatijim, dokaz je ova knjiga autorice Petre Krpan.

Ova znanstvena monografija ima interdisciplinarni znanstveno-teorijski pristup, pet tekstualnih poglavlja, ali i vizualno predstavlja 30 godina hrvatske modne fotografije kroz rad i stvaralaštvo 52 fotografa. Izašla je u nakladništvu Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti – ULUPUH.

Foto: press ULUPUH