Prema pisanju medija, ovaj predivan kvarnerski grad uskoro dobiva stazu predviđenu za kretanje biciklista

Bicikli su doživjeli pravi mali boom tijekom pandemije, do te mjere da se ovo simpatično vozilo na dva kotača kupovalo i za triput višu cijenu. Iako pandemija jenjava, mnogi su osjetili pozitivne strane alternativnih načina prijevoza, poput bicikala i električnih romobila, a zbog povećane potrebe za time, osvijestio se manjak infrastrukture i zakona koji zastupa i takve oblike prijevoza. Nova zakonska regulacija, koja je stigla nedavno, bila je iznimno potrebna, no ostavlja se pitanje infrastrukture koja bi mogla “podnijeti” toliko biciklista i romobilista.

Projekt u Rijeci, kojem su procijenjeni troškovi 1,360.000 kuna, stiže na kraj ovome problemu. Predviđeno je vođenje biciklističke staze nogostupima na najvećem dijelu trase, osim na dionici od Riječkog zavoja do Preluka, na kojoj je predviđeno kretanje biciklista na kolniku, uz izvedbu horizontalne signalizacije.

Grad Rijeka iz pticje perspektive

Prema portalu Novi list, o problemu sigurnosti u prometu i vozača bicikala, romobila i automobila te pješaka raspravljalo se i na jednoj od sjednica Gradskog vijeća Grada Rijeke, u aktualnom satu. Tako je član Gradskog vijeća Željko Jovanović postavio pitanje upućeno riječkom gradonačelniku Marku Filipoviću upravo na temu biciklističkih staza u Rijeci, a gradonačelnik mu je odgovorio sljedeće:

“Problem električnih romobila, monocikala i slično eskalirao je razvojem tehnologije i njihovom sve češćom uporabom te gradska infrastruktura nije posebno opremljena za ovakve nove načine prijevoza. Isto tako, razvoj održive mobilnosti važan je dio razvoja prometa u gradu, a unutar održive mobilnosti jedan od bitnih elemenata je poticanje alternativnih, ekološki prihvatljivih načina kretanja i tzv. mikromobilnosti. Slijedom toga, 2020. godine u Rijeci je uveden sustav e-bicikala Ricikleta, a 2021. godine proveden je pilot projekt uvođenja e-romobila, dok je ove je godine usluga iznajmljivanja e-romobila implementirana kroz javni poziv.”

Dodaje i da je prošle godine, da bi se započelo s ostvarivanjem infrastrukturnih uvjeta za ove vidove prijevoza, izrađen projekt biciklističke trase u gradu, i to od Preluka do središta grada Rijeke. “Projekt je izrađen u suradnji Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem i Rijeka prometa. Analiza podataka o korištenju e-bicikala pokazala je da su terminali e-bicikala na zapadnom dijelu grada bili najkorišteniji te je kao početni projekt definirana upravo ta trasa na zapadnom dijelu grada. Svakako napominjem da će da po novom zakonu o sigurnosti prometa na cestama i e-romobili moći kretati biciklističkim stazama.”

U prijevodu, to znači da Rijeka brzo odgovara na probleme koji se tiču građana kada je riječ o infrastrukturi, a staza bi svjetlo dana trebala ugledati kroz dvije godine. Planirana je također i daljnja izrada projektne dokumentacije za uređenje biciklističkih staza na istočnom dijelu grada – od središta grada do Plumbuma te na prostoru Sveučilišnog kampusa, što bi nesumnjivo podiglo kvalitetu života u Rijeci, a i sigurnost. Sve pohvale!

 

Foto: Unsplash