Svi znamo što su noćni street food marketi, dobro su poznati svim putnicima koji su putovali kroz Aziju, nekada kriju nevjerojatne gastronomske dragulje koji su uspjeli naći svoj put do Michelinovih vodiča, nekada donose tradicionalne specijalitete, nekada specijalna jela koja se mogu probati samo na tom mjestu, ali gotovo uvijek donose nevjerojatno gastro iskustvo. Tu su i jednodnevna gourmet događanja na tržnicama koja susjedne države već godinama imaju, a novi projekt PLACE market kombinacija je svega toga pomalo.

Ideja projekta je svaki petak nakon radnog vremena oživjeti tržnicu tako da na nju i njene klupe izađu neki od najpoznatijih lokalnih i nacionalnih chefova i ugostitelja i za posjetitelje na licu mjesta pripreme specijalitete ili po kojima su poznati ili koje su posebno osmislili za ovu manifestaciju.

Ove će se godine odvijati svaki petak u Splitu na Starom Pazaru od 14.4. do kraja svibnja, a onda od 2.vlipnja seli svaki petak u Zagreb na glavnu zagrebačku tržnicu Dolac, samo nekoliko koraka od glavnog trga. U Zagrebu će se održavati sve do 14.7. kada odlaze na zasluženu pauzu, a ideja je da se sve nastavi s jesenskim izdanjem i nekoliko petaka tijekom rujna u Zagrebu i listopada u Splitu.

Tako tržnice zapravo jednom tjedno navečer postaju prirodna pozornica na kojoj se prezentira gastro tradicija i ponuda gradova u kojima se projekt odvija te se tako revitalizira tržnice kao mjesta okupljanja i druženja. Od farme do stola, odnosno u ovom slučaju – od polja do street fooda nit je vodilja projekta u koji su uključeni najvažniji nacionalni chefovi.

Projekt je ostvaren u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Tržnicama Zagreb, Parkovima i nasadima Split, uz potporu Turističke zajednice Grada Zagreba, Turističke zajednice Grada Splita te partnera poput Cocte i Jamnice. Ideja je da PLACE market pomaže očuvanju autentičnosti svake hrvatske gastro regije te brendiranju Hrvatske kao gastronomske turističke destinacije.

Na “ulicu” izlaze po prvi puta neki od ponajboljih nacionalnih chefova i ugostitelja poput u Splitu Hrvoja Zirojevića ispred restorana Dvor, restorana Artičok, Bokerie u suradnji s slastičarkom Ivanom Čuljak, Kinoteke s chefom Juricom Jantolekom, Mazzgoona, ZOI-a, Šuga na čelu s chefom Dujom Kanajetom, Uja, Galerije, Make Make, bistroa Ka Doma, Otprilike ovako, Konobe Hvaranin, u Zagrebu Baltazara i Baltazara 2 sa chefovima Matijom Bregešom i Markom Jantolekom, restorana Tač i cheficom Vesnom Miletić, Bistroa Apetit by Marin Rendić, chefa Maria Mihelja, Brooma 44 i chefa Igora Gudca, Lari i Penatija, Ficleka, Begs plant based streetfooda, Cicchettija, Mašklin i Late, Ameliea i brojnih drugih.

Uz hranu biti i DJ, a nekad i ulični bendovi koji će uz ponudu na šankovima dodatno začiniti ova druženja petkom u popodnevnom terminu. U planu se i neke radionice, zatim edukativo-informativne aktivnosti poput prezentacije Klimatske kuharice i upoznavanja posjetitelja s utjecajem gastro aktivnosti na klimatske promjene, ali i pop up štandovi opg-a i suradnje s hrvatskim product dizajnerima.

Planovi organizatora vezani za ovaj projekt su veliki, pa nakon ovogodišnjeg starta u Zagrebu i Splitu koji će ostaju njegova baza, PLACE Market planira se proširiti i na gostovanja u drugim većim gradovima poput Šibenika, Zadra, Rijeke, Pule, Osijeka i Varaždina.