Posao i privatni život danas su nerijetko poprilično isprepleteni, ali iako su granice fluidne, bitno je osvijestiti da nije dobro kad je posao segment o kojem razmišljamo većinu dana

Bez obzira na to radite li od kuće, u uredu ili na terenu, važno je definirati jasne granice koje će vam pomoći da se osjećate ispunjeno na obje strane, a kako biste u novoj godini to uspješno realizirali – niže izdvajamo nekoliko jednostavnih savjeta!

Postavite radno vrijeme i pridržavajte ga se

Imate li vlastito poslovanje, jedan od najvažnijih koraka jest definiranje vremena za rad i privatne aktivnosti. Naime, iako na početku može biti izazovno jer želite raditi što više, odredite točno vrijeme kad završavate radni dan i pridržavajte ga se. Isključite laptop, isključite poslovne obavijesti i fokusirajte se na obitelj, hobije ili opuštanje. Također, isto primijenite i ako radite na klasičnome radnome mjestu, odnosno ne nosite posao kući.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ISABELLA STOVEY (@bellastovey)

Napravite ured kod kuće

Ovo je još jedna stavka koja je poprilično važna radite li od kuće. Naime, imati prostor za rad ne znači nužno imati zasebnu prostoriju, već je dovoljan kutak kako posao ne biste obavljali s kauča ili kreveta. Uz to što na kauču nećete biti baš produktivni, mjesto za posao podsvjesno stvara barijeru između privatnog i poslovnog, odnosno mjesta za opuštanje i mjesta za rad.

Naučite reći “ne”

Naučite reći “ne” kada smatrate da bi prihvaćanje zadatka ugrozilo vaš balans između posla i privatnog života, a ova stavka posebno se odnosi na situacije gdje radne obveze “zaviruju” u vaše slobodno vrijeme.

Digitalni odmor

Istina, tehnologija je uvelike olakšala naš svakodnevni rad, ali je također pridonijela osjećaju da moramo biti stalno dostupni te da je loše ako se odmah ne javimo ili ne odgovorimo na poruku/e-mail. Međutim, nakon što završite s poslom, ugasite poslovne obavijesti te postavite zdrave digitalne granice koje su jako važne za kvalitetan mentalni odmor.

Komunikacija je pola posla

Budite jasni s kolegama, nadređenima ili obitelji o svojim granicama te objasnite da cijenite svoje privatno vrijeme. Naime, samo jasna i izravna komunikacija može spriječiti nesporazume i postaviti temelje za zdraviji odnos prema radu te vama kao zaposleniku.

Foto: Unsplash, Instagram