Novinar Vid Barić 1. travnja 2022. u Rijeci otvara samostalnu izložbu fotografija pod nazivom “Mladi, divlji, neispavani”

Ako ste iz Rijeke ili ćete biti u prolazu početkom travnja, svakako pronađite vremena za izložbu “Mladi, divlji, neispavani” novinara Vida Barića.

Izložba počinje u 19 sati u Galeriji SKC na adresi Kružna ul. 8, a fotografije koje autor predstavlja tematiziraju sudionike hrvatske trap scene, takozvani “novi reperski val”. Divlje prizore s trap koncerata i tuluma Barić je fotografirao u razdoblju između 2015. i 2020. godine, a snimani su tijekom hrvatskih festivala trap glazbe, poput bračkog “Graffiti na gradele”, kao i na opskurnim privatnim tulumima na nepoznatim lokacijama.

Party na Yung Bude, photo Vid Barić

Osim najvažnijih protagonista hrvatske trap scene, kao što su bendovi Kukus Klan, High5 ili Buntai, fotografije prikazuju i subkulturni sloj publike koja prati rad i koncerte navedenih glazbenika.

Barić se hobistički bavi fotografijom, s posebnim interesom za “iskrenu fotografiju” (candid). Snima isključivo na film, a ovo je njegova četvrta samostalna izložba, nakon što je u 2020. godini fotografije iz iste serije, ali u smanjenom obimu, samostalno izlagao u Splitu, Mariboru i Zagrebu (pop-up izložba). Krajem iste godine, nekoliko fotografija iz serije “Mladi, divlji, neispavani” bilo je predstavljeno i na 35. Salonu mladih, u sklopu izložbenog programa Situacija, a na poziv kustosice i povjesničarke umjetnosti Anite Ruso Brečić.

“Spontanim ili intencionalnim kadriranjem, serija fotografija ‘Mladi, divlji, neispavani’, reflektirajući skupinu u djelovanju ili pojedinca kao alegoriju cjeline, priča je o zajedništvu prijatelja, poznanika, prolaznika i glazbenih protagonista suvremenog reperskog Novog vala. Bez cenzure, surovo i glasno, fotografije Vida Barića egzistiraju kao aktualni narativi”, navela je u svom osvrtu na fotografije povjesničarka umjetnosti Katarina Podobnik.

“Fotografije su nastajale tijekom nekoliko godina i na različitim lokacijama, ali u razdoblju prije no što se trap pojavio u mainstreamu”, rekao je o izložbi autor Vid Barić.

“Danas je, kako znamo, taj podžanr rapa postao neporeciva muzička činjenica, a u svoju glazbu ga jednako miksaju i rockeri i folkeri. Ja ga se sjećam kao čudnog reperskog fenomena iz podruma, za kojeg mari tek nekolicina ljudi. Fotografiranju trapera privukla me opća estetika tog muzičkog pokreta, pomalo i sam zvuk, ali i činjenica da se radilo o doista divljim tulumima, na kojima ekipa poga i stage divea kao da je riječ o punokrvnom punku. Vidio sam nešto u tome, i jednostavno sam htio bilježiti fotoaparatom razvoj tog žanra, kao i samih izvođača te njihove publike,” rekao je uoči izložbe autor fotografija Barić.

Vid Barić magistrirao je na Odsjeku za kulturalne studije Filozofskog fakulteta u Rijeci. Živi u Zagrebu i radi kao novinar. Autor je romana “Fiumanski, opet lažeš” (Shura publikacije, 2020.) i zbirke novinskih reportaža “Vrabac protiv dabrova i ostale novinske priče” (Shura publikacije, 2021.) Dobitnik je nagrade Fra Ma Fu za najbolju novinsku reportažu u 2018. godini (“Tko je tajanstveni podravski dobročinitelj?”, Nedjeljni Jutarnji 10.06.2018). Piše prozu i novinske tekstove, s posebnim interesom za reportažu.

Vid Barić, foto: Kristijan Smok

Nekadašnji je profesionalni snowboarder, hrvatski reprezentativac i autor više snowboarderskih filmova kao član međunarodnog kolektiva YOUGOFIRST. Hobistički se bavi fotografijom, a intervju s njime povodom objavljene zbirke “Vrabac protiv dabrova i ostale novinske priče” možete pronaći ovdje.

Najava izložbe je i u obliku trailera, koji možete pogledati niže.

 

Foto: PR, portret: Kristijan Smok