Matilda Djerf, švedska influencerica i osnivačica brenda Djerf Avenue, našla se u središtu ozbiljnih optužbi koje prijete narušiti reputaciju njezina modnog carstva

Prema nedavnom izvještaju švedskog Aftonbladeta, brojni bivši i trenutačni zaposlenici brenda iznose teške tvrdnje o neprihvatljivom radnom okruženju, koje uključuje optužbe za psihološko zlostavljanje, favoritizam i fat-shaming.

Jedna od najkontroverznijih optužbi odnosi se na privatan toalet koji Djerf navodno koristi u svom uredu, dok su ostalim zaposlenicima bile dostupne druge prostorije. Navodno je na vrata ovog toaleta postavila natpis “Please do not use!”, a kad je jedan od zaposlenika iskoristio ovu prostoriju, bio je prisiljen za kaznu očistiti toalet. Ovaj incident izazvao je ozbiljna pitanja o odnosima unutar tvrtke i načinu vođenja.

Osim toga, više zaposlenika iznijelo je tvrdnje da je Djerf sklona psovanju, a radno okruženje opisali su kao “psihološki teror”, gdje su zaposlenici redovito emocionalno iscrpljeni i pod stresom. Također, optužena je za fat-shaming, nakon što je navodno komentirala slike plus-size modela izjavom da “izgleda previše debelo” u odjeći brenda. S obzirom na to da Djerf Avenue u javnosti promiče inkluzivnost, pozitivnu sliku tijela koristi i modele svih veličina u svojim kampanjama, ovakve izjave postavljaju pitanje dosljednosti u vrijednostima brenda.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DJERF AVENUE (@djerfavenue)

U službenom odgovoru na ove optužbe, Matilda Djerf uputila je ispriku u kojoj navodi da joj je žao ako je bilo tko od njezinih zaposlenika osjetio nepravdu ili zlostavljanje zbog njezinih postupaka. Iako je priznala da su neki navodi ozbiljni i zahtijevaju daljnje razmatranje, Djerf se nije složila sa svim optužbama, navodeći da “ne prepoznaje sebe” u mnogim iznesenim tvrdnjama. Djerf je također istaknula da je spremna poduzeti korake u poboljšanju svog vodstva i radne atmosfere, uključujući suradnju s profesionalnim coachom kako bi unaprijedila svoj pristup vođenju tima.

Foto: Screenshoot Instagram

Ove optužbe dolaze više od godinu dana nakon što je Djerf Avenue bio suočen s optužbama za zlouporabu autorskih prava na društvenim mrežama. Brend je tada bio optužen za uklanjanje sadržaja malih kreatora koji su postavljali videozapise s proizvodima sličnima onima koje nudi Djerf Avenue. Kritike na društvenim mrežama sugerirale su kako Djerf ne priznaje da su slični estetski trendovi prisutni u skandinavskoj modi već dugi niz godina.

U odgovoru na taj slučaj, Djerf Avenue istaknuo je da poduzima mjere za zaštitu svojih dizajna putem vanjske tvrtke za intelektualna prava. Iako su kontaktirali male kreatore i poduzeća, cijeli incident izazvao je dodatne sumnje u pristup brenda prema malim poslovanjima.

S obzirom na sve ove kontroverze, Djerf Avenue i Matilda Djerf suočeni su s ozbiljnim izazovima, a trenutačni skandal samo je još jedan podsjetnik na važnost usklađivanja javnog imidža s internim praksama. Dok brend pokušava povratiti povjerenje kupaca kroz mjere transparentnosti i poboljšanja radnog okruženja, ostaje pitanje hoće li to biti dovoljno. U vremenu kada potrošači sve više biraju etičke i odgovorne brendove, budućnost brenda Djerf Avenue ovisit će o njihovoj sposobnosti da prepoznaju pogreške i dokažu kako promjena nije samo deklarativna već i stvarna.