MATES, regionalno prepoznati dizajnerski brend, održao je samostalnu reviju povodom predstavljanja kolekcije “Sanja” za ljeto 2024. godine. Dizajneri i kreativni direktori Saša Stević i Marko Ilijev još jednom su pomaknuli granice uobičajenog te kolekciju prikazali na dnevnoj reviji održanoj u Muzeju Jugoslavije u Beogradu. Kolekcija “Sanja” i samostalna revija brenda oslikali su i ulazak u godinu kada MATES slavi desetogodišnjicu postojanja.

Održani događaj predstavio je jedinstveno iskustvo za sve prisutne, u scenografiji koja lako vraća sjećanja i u kontrastu prikazuje monumentalni brutalistički prostor i eklektičnu, lepršavu kolekciju.

“Još jednom smo poželeli da posetioce – prijatelje i saradnike brenda, kolege, stručnjake, influensere, smestimo u centar intimne interpretacije i naših sećanja. Kolekcija je predstavljena osmog aprila, kada je pomračenje meseca simbolizovalo nostalgiju, spoj prošlosti i sadašnjosti i to se, možda sasvim slučajno, pogodilo sa trenutkom kada prikazujemo komade kroz koje, ponovo, ne prateći strogo trendove, nastojimo da nekadašnje aktuelne krojeve našom estetikom pretvorimo u komade koji postaju miljenici današnjice”, objašnjava Marko Ilijev, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.

Prikazana kolekcija još jednom je ispričala priču iz života njenih stvaralaca i ovog puta inspirirana je slobodnom, nezavisnom, neustrašivom, hrabrom ženom, Sanjom.

“Sanja je neuhvatljiva, odvažna, smela, ne poznaje granice i reč nemoguće, uživa, voli igranke, voli modu, voli život. Sanja je moja mama. Svi smo mi po malo Sanja. Zato, za sve nas, i ova kolekcija spaja romantiku, nežnost i jedan eklektični bunt koji svemu daje suštinu i smisao”, govori Saša Stević, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.

Kao polazna točka za, naizgled ženstveniju kolekciju od prethodnih, pa ipak podjednako razigranu sa ženstvenošću i muškošću, ukazali su se videozapisi s čuvene kamere “osmica”, iz obiteljske arhive jednog od kreativnih direktora brenda. Oslikavajući neopterećenost i ljepotu življenja kroz kadrove s jugoslavenskog i hrvatskog primorja, ove snimke na svojstven način romantiziraju taj period prošlosti, baš kao što kolekcija “Sanja” čini s današnjim vremenom.

Sami krojevi nastali su dugogodišnjim zavirivanjem u Sanjinu garderobu, kombinirani sa krojevima koji su danas već karakteristični za brend. Silueta kolekcije za ljeto je komforna, oslobođena, ali u kontaktu i sa strogim i jasnim formama, te oslikava avangardni pristup formalnom odijevanju.

“Želeli smo da komadi simbolizuju hedonizam, ali i pomeren pristup sa naše strane. Kaftan, kao ključni komad sezone vrlo lako oslikava celu kolekciju, lepršavo i živopisno, komforno iskustvo u gradu i na obali”, zaključuju Ilijev i Stević, MATES.

MATES je modni brend koji je u posljednjih deset godina ostavio značajan utjecaj na regionalnu modnu scenu svojim pristupom dizajnu, kreativnoj direkciji i prezentaciji. Ove godine, kad obilježava desetogodišnjicu, brend iza sebe, osim brojnih zapaženih kolekcija, upisuje i doprinos uvođenju digitalnih revija i globalnih primjera na naše prostore, uključivanju značajnih spomenika kulture kroz lokacije za svoja predstavljanja, i suradnje – s Galerijom Matice Srpske, s Mirjanom Marić, kojoj su posvetili istoimenu kolekciju, te narativu koji okuplja brojne zaljubljenike u modu danas.

 

Foto: ISO DUO