Utjecaj influencera na tržište je neupitan. Od lifestyle savjeta, njege kože i stylinga podsvjesno smo po njihovim utjecajem. Stvaranje karijera od influencanja je nešto što mnogi sanjaju. Mariia Grazhina Chaplin, poduzetnica i bivši model prepoznala je taj potencijal i pokrenula val promjena u svijetu marketinga. Zbog svog velikog utjecaja na digitalni svijet društvenih mreža, zaradila je nadimak Influencerica influencera. 

Za ženu koja se s lakoćom nosi s današnjim najpoznatijim influencerima i blogerima, Mariia Grazhina Chaplin je prizemljena. Žudi za nježnijim, sigurnijim i čišćim svijetom u kojem će djeca odrastati i ne srami se to reći.

Fokus ovog članka će ipak biti na tome čine se Chaplin bavi, aktivnostima koje koristi kako bi ostvarila ciljeve za viziju svijeta koju je zamislila.

Kruna rada: World Influencers and Bloggers Association i World Influencers Forum

Njena kreacija, World Influencers and Bloggers Association (WIBA), sa sjedištem u Monaku, platforma je koja povezuje zajednicu društvenih medija.

Četiri stupa WIBA poslovanja su akademija za početnike na društvenim mrežama; agencija za povezivanje talenata s brendovima; magazin i World Influencer’s Forum (WIF), gdje se sve strane – od marketinških stručnjaka do produkcijskih kompanija – okupljaju s utjecajnim osobama kako bi surađivale i sklapale dogovore.

Kulminacija WIBA projekta je vrlo iščekivana WIBA dodjela nagrada, koja se održava u svibnju u Cannesu, gdje je pozvana krema industrije isključivo uz pozivnicu.

Ako sve bude išlo po planu, svijet će se pridružiti gledanju WIBA dodjele nagrade svake godine kao i dodjelama Oskara. WIBA je odlučna u prikazivanju uspjeha top influencera kao self-made superzvijezde jednakim hollywoodskim akterima.

Dodjela nagrada u Cannesu je blago rečeno spektakularna. Chaplin, obučena u couture eleganciju je u svom elementu kao domaćica eliti. Naravno, društvene mreže podivljaju – na dodjelama 2022. godine, sudionici su generirali preko 150 000 000 pogleda na Instagram storyjima kako su vjerni pratitelji navijali i dijelili.

Što razlikuje WIBA-u od ono što bi tipično mogla biti spoj samopromocije i glitera su društvene vrijednosti koje je postavila Chaplin. Odgovornost je ono što Chaplin povezuje i često koristi u odnosu s influencerima. Ona poziva influencere i blogere da pogledaju unutar sebe kako bi reflektirali društvenu odgovornost koju im daje njihova moć nas ljudima.

 

 

Kako bi to ostvarila, Chaplin i njen tim su pažljivo odabrali globalne probleme i u intervalima pozivaju zajednicu da testiraju vlastitu društvenu odgovornost sudjelovanjem u WIBA prepoznatljivim kampanjama na društvenim mrežama. Do sad, ta lista je bila poveća, uključujući Svjetski dan čišćenja, Svjetski dan društvene pravde, Dan posvećen autizmu i Dan sretne djece.

Kroz svoju ulogu CEO-a WIBA-e, Chaplin ovim primjerima oblikuje kulturološki ton industrije. Ona predstavlja krunu niza influencera koji su neosporno briljirali u zabavljanju mase uglađenošću i žamorom prethodne godine, ali ideali su također nagrađeni. Dodjele nagrada 2022. bile su posvećene prikupljanju sredstava za djecu u Ukrajini, zemlji razorenoj ratom.

Ovaj spoj glamura i dobrog formata nije novost – ono što je novo je medijska promjena, gdje neofilantropi ležerno nose u svojim Prada torbicama milijune drugih koji također mogu utjecati na promjenu. I bar jednom, oni koji imaju moć nisu po defaultu u stražnjim džepovima mračnog velikog biznisa ili hvale lukavu političku agendu. U ovoj novoj eri, oni s glasovima su, kada se odmah pozabavite, samo globalna skupina vrlo komunikativnih i zanimljivih ljudi.

Upravo njezina preokupacija prenošenjem humanitarnih ideala čini Chaplinov utjecaj na neke od najpraćenijih svjetskih digitalnih moćnika mekom diplomatskom moći.

Ali to je samo zagrebanje površine. Početi razumjeti Chaplinov pravi dinamizam znači shvatiti kakvu seizmičku promjenu u medijskom statusu quo predstavlja uspon influencera. Neki od najvećih umova u marketingu ostali su zaslijepljeni njihovim razvojem, Chaplin nije.

Razmislite o svim influencerima razasutim diljem svijeta i činjenici da sve dok Chaplin nije intervenirala s WIBA-om, nije postojao uspostavljeni zajednica pod kojim bi se svi mogli okupiti. Razmislite što to znači za sve one marketinške gurue koji su bili zaslijepljeni. Razmislite o znakovima dolara. Počinjete shvaćati sliku.

A ta slika ili video, u konačnici su vrijedni zahvaljujući milosti platformi koje mogu, i to i čine, isključiti influencera po želji. Sada počinjete shvaćati širu sliku.

 

Mariia Grazhina Chaplin

Uspije li Chaplin u svom višem cilju korištenja vidljivosti WIBA-e za sigurno mobiliziranje svojih globalnih pokrovitelja da objave kao jedan protiv najgore moguće nepravde, svaki glasan poziv na smislenu akciju mogao bi se prenijeti prijemčivoj publici koja se broji u stotinama milijuna.

Članovi WIBA-e mogli bi širiti poruku nade diljem svijeta kao šumski požar. Mogli bi grupno podijeliti koherentnu priču o hitnoj potrebi s više neposrednosti i emocionalnog utjecaja nego što bi to ikada mogla bilo koja novinska mreža.

No, za sada, barem za kontroverznija globalna pitanja, optimalno koristimo izraz da bih mogla to učiniti.

Pitanje granica individualne moći utjecajne osobe (a ponekad i njihove sigurnosti) kada govori o temama o kojima postoji politički imperativ da prešuti pitanje je o čemu Chaplin sigurno mora potrošiti puno energije.

Što se događa kada Instagrammeri i blogeri, naoružani malo više od pametnog telefona, imaju dovoljno sredstava da obasjaju svjetlo na mračne despote i diktatore? Trag je u Putinovoj reakciji na rusku influencericu Veroniku Loginovu. U rujnu 2022. naširoko je objavljeno da se 18-godišnja Loginova suočila s kaznom do šest godina zatvora zbog “ekstremističkog” čina korištenja Instagrama usred zabrane u cijeloj zemlji.

Ni sama Chaplin nije bila imuna na reakcije korištenja vlastite platforme društvenih mreža kako bi progovorila protiv invazije na Ukrajinu, nakon što je doživjela sankcije zbog dijeljenja svojih stavova.

WIBA-ino javno iskazivanje podrške svojoj zajednici ne bi prošlo nezapaženo u zajednici. Ono što je WIBA postala, bez obzira je li Chaplin tako željela ili ne, jest mreža podrške za utjecajne osobe i blogere koji su uhvaćeni na nišanu morala kada ih politički raspadi u njihovim zemljama natjeraju da progovore.

Prilično impresivna stvar za ženu poduzetnicu koja je bez sumnje morala naporno raditi kako bi prkosila stereotipima govori to da je Chaplin okrunjena za Miss Ukrajine prije dva desetljeća.

Čuti je kako to priča, čak i tada, na tom podiju, misli su joj bile užurbane, boreći se za tu veliku ideju koja će je jednog dana odvesti u srce akcije. Chaplin jednostavno nije znala što bi bila ta velika ideja. Trebalo bi još dvadeset godina i zrelija perspektiva na pulsirajući kreativni inkubator kakav je Monako da bi nastao Chaplinov trenutak shvaćanja.

Njezina aha spoznaja bila je sljedeća: Monako je dom vrhunske hrane, arhitekture, sportskih i kulturnih događanja. Ni u jednom drugom kutku svijeta posao se ne preklapa sa zabavom kao u Monaku. Magnetizam Monaka znači da kreatori sadržaja nalaze na svakom kvadratnom centimetru malene kneževine. Chaplin je prepoznala priliku da iskoristi svoj društveni kapital, online i offline, kako bi spojila različite niti industrije i stvorila jedinstvenu platformu za influencere.

2018. godine Chaplin je ostvarila svoj san uz iznimno priznanje Monaka, osnivanjem World Influencers and Bloggers Association (WIBA).

Premotajmo dvije godine kasnije do 2020. i WIBA-ina volja za pobjedom testirana je tijekom pandemije. Za Chaplin je to značilo uvjeriti svoju ogromnu mrežu kontakata iz njezine pozadine kao TV voditeljice u Rusiji da će dodjela WIBA nagrada biti neizostavno online iskustvo.

Chaplinov masterclass prelazak na digitalni format na vrhuncu pandemije zaradio je poslovne pohvale, poput mjesta na vrhu Forbesove liste šest istočnoeuropskih poduzetnica koje treba promatrati u 2022.

Jednako pametno bio je poduzeti hrabar korak da uskladi vrijeme dodjele WIBA nagrada s filmskim festivalom u Cannesu. To se isplatilo kako je i Chaplin očekivala, pa je bila povećana svijest o WIBA-i među tradicionalnijim slavnim osobama koje su dodale Influence Awards svojim programu događanja na Rivijeri.

Čini se da kamo god Chaplin krene da ju sretne zvijezde prate.

Izvana se čini nepokolebljivom, dajući sve od sebe dok njezin projekt, WIBA, ostvaruje ciljeve koje su prije samo godinu dana izgledali nevjerojatno nedostižni.

Možda je Chaplinova tajna poduzetnička moć ukorijenjena u njezinoj obuci za kraljicu ljepote. Što god da se dogodi, ona ustaje na pozornicu života, radi svoje i bez obzira na sve što joj se nađe na putu, fokusirana je na svoj cilj.