Hrvatska modna scena u ovom trenutku predstavlja jedan vrlo uzbudljiv i dinamičan miks etabliranih modnih dizajnera koji uspješno stvaraju godinama, kao i onih mladih i novih čije vrijeme tek dolazi, a njihove prve kolekcije već mnogo obećavaju. Baš takvi su i dizajneri koji stoje iza mladog hrvatskog modnog brenda Les Émaux

Kako su nam rekli, od samih početaka stvaranja, Kristijan i i Nino imali su istu ideju žene koju zagovaraju, “Elegancija, snaga, sofisticiranost, luminoznost, senzualnost, otmjenost su samo neke od riječi koje opisuju Les ÉmauX ženu.” kažu nam dečki. Dok će mnogi pomisliti kako je samo ime neki francuski chic izraz, samo ime brenda proizlazi iz istoimenih asocijacija, “Pojedina slova smo složili u kontekst i dobili ime npr., iz riječi luminoznost uzeli smo slovo L i U, iz riječi elegancija uzeli smo slovo E, iz senzualnosti slova S i A te iz riječi otmjenost slovo M itd… Zapravo, želja nam je bila da ime brenda predstavlja sve ono što jedan identitet žene posjeduje te na taj način sljubiti u odjevne komade.” rekli su nam ovi dizajneri koji su mnogima zapeli za oko na ovogodišnjeg Zagreb Fashion Destinationu. 

“L’éveil” je naziv predstavljene proljetno-ljetne kolekcije na ZDF-u. Naziv metaforički opisuje oživljavanje netaknute prirode, žarkih, oštrih i osebujnih paleta boja.

 

Nino Sablić je jedan od dvojice dizajnera koji aktivno radi na brendu. Svoje obrazovanje započinje u Rijeci te tamo završava Trgovačku i tekstilnu školu, gdje zapravo uz pomoć svojih profesora i mentora uspješno završava svoje srednjoškolsko obrazovanje sa znanjima povijesti odijevanja, vještina te izrade odjevnih predmeta. Vlastiti interes za modu i kreiranje pokazuje u vrlo ranoj dobi te sama ideja kreativnog izražavanja bila je uvelike veća od odabira škole. Uspješno završava Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu, smjer Modni dizajn, kao univ. bacc. ing. des. text. te ostaje djelovati i raditi u Zagrebu. S druge strane, Kristijan Žakić je svoj put i obrazovanje započeo u glazbi. Počevši u osnovnoj Glazbenoj školi u Novoj Gradiški, završava srednju Glazbenu školu u Požegi, nakon čega upisuje Umjetničku akademiju u Osijeku, smjer Glazbena pedagogija, gdje je i magistrirao 2017. godine. Paralelno glazbi, velik dojam na život ostavila je moda. Upoznavanjem mode i dizajna još u ranoj dobi preko majke i bake koje su po struci krojačice, svoj modni put nastavlja kroz osobna istraživanja i interese koji završavaju i samim zaposlenjem u modnoj industriji. U konačnici, obojicu je spojila ljubav prema modi na poslu na kojem su tada radili. Zajednički interesi i ideje rezultirale su uspješnom suradnjom te u krajnjoj liniji obostranim poticajem za djelovanjem, stvaranjem i dizajniranjem koje su pretočili u brend.

Svoj brend započeli ste relativno nedavno, u jesen 2017. godine. Kakva su vaša iskustva u ovo kratko vrijeme, kako je doista mladim dizajnerima u Hrvatskoj? Koji su dosad najveći izazovi s kojima ste se susreli?

Počevši od ideje za brendom, pa sve do odluke gdje smo aktivno započeli s radom, prošlo je gotovo 10 mjeseci organizacijskog plana što, kako i na koji način pristupiti sceni i poslu. Put do gotovog produkta prezentiranog na nekom od modnih događaja iziskuje vrlo pomnu i strogu organizaciju, posvećenost i volju, na kraju snagu i izdržljivost. Jedan od najvećih izazova nama je svakako vrijeme, kojeg zapravo nikada dosta. Balansiranje između punog radnog vremena, privatnih obveza i svih dnevnih rutina, svakako nam je izazov, kao i to da u vrlo kratkom periodu ideju pretočimo u realnost odnosno gotovi produkt. Sve od crtanja, krojenja, konstruiranja, dizajniranja, nabavke materijala, šivanja obavljamo samostalno te uz vrlo pomnu organizaciju uspijevamo, polako, ali sigurno, brend iznijeti na modnu scenu.

U kolekciji su zadržali potpunu čistoću materijala i preko svile, svilenog organdija i viskoze upotpunili ideju romantičnosti i fluidnosti, dok hladna vuna, popelin i taft kolekciji daju strukturu, voluminoznost te maskulini element

Odabrali ste Zagreb Fashion Destination za predstavljanje svojih kolekcija. Kako biste opisali to iskustvo? Koje je vaše mišljenje o Tjednima mode općenito – jesu li nužni za dizajnere ili je danas i drugim kanalima moguće doći do klijenata, poput društvenih mreža?

Zagreb Fashion Destination, tada kao nova modna platforma na hrvatskoj modnoj sceni, došla nam je kao odlična prilika za debitantsku kolekciju gdje smo dobili čast sudjelovati među vrlo zanimljivom i kvalitetnom grupom hrvatskih dizajnera. Kao mladom neetabliranom dvojcu, ovakav događaj pruža goleme mogućnosti za daljnji napredak, sudjelovanja na raznim projektima, širok spektar poznanstava, daljnje suradnje, a na kraju i vrlo kvalitetnu medijsku pozornost. Ono što je solistu koncert, to je dizajneru revija, točnije trenutak u kojem dizajnerov rad dobiva kulminacijsku točku. Smatramo da su Tjedni mode itekako bitni, i to ne samo za dizajnere nego za cjelokupan organizacijski tim koji stoji iza jednog modnog eventa. Naime, kad se sve spoji u jednu homogenu priču, dobivamo produkt koji je publici zanimljiv i primamljiv, a samim klijentima nudi uski pristup proizvodu. 

Jako pazite na materijale koje koristite, od njih sve kreće – što se obično nađe u vašem izboru? Koje tkanine preferirate u zimskim, a koje u ljetnim mjesecima?

Istina, prije svega težimo čistim i prirodnim materijalima te smo kod odabira i selektiranja materijala vrlo strogi i taktični. Svaki materijal progovara priču za sebe te na osnovi skica, priče i vremenskog perioda ovisi i odabir istih. Sve u svemu, u jednom proljeću/ljetu prije svega biramo laganije i prozračne materijale kao što su svila, svileni organdij, pamuk, popelin, viskoza, hladna vuna te ujedno i razne mješavine prirodnih materijala. Možemo reći da smo obojica veliki zaljubljenici u materijale s uzorkom s kojima planiramo nastaviti raditi i graditi identitet brenda. U drugu ruku, jedna jesen/zima svakako donosi strukturiranije, teže i deblje materijale. Od jedne vune, tvida, kašmira, vunenog pletiva, hladne vune, štofa, buklea, brokata, baršuna koje koristimo pri izradi kaputa, sakoa, hlača, čak i haljina pa sve do svile, viskoze za košulje, bluze i haljine.

U kolekciji za jesen-zimu “Les Pluies” (“Kiša lišća”), Kristijan i Nino su kroz ideju power dressinga pokušali dočarati individuu žene današnjeg vremena, nesmotrenu i emancipiranu od svakog robovanja modnom trendu

Moda je cikličke prirode – stari trendovi ponovno se vraćaju i u današnje doba interpretirani su na nov i možda dosad neviđen način. Što vi uzimate iz prošlosti? Koje dekade vas najviše inspiriraju ili su po vama ostavile najsnažniji dojam na današnju modu?

Moda je od samih početaka svog nastanka individualni put slobode u kreativnoj interpretaciji. Ono što je zasigurno modno naslijeđe ostavilo današnjici jesu temelji na kojima se današnja moda revitalizira. Inspiraciju svakako pronalazimo i crpimo iz pojedinih vremenskih razdoblja koji su bili značajni ne samo za modu nego i za kompletnu umjetničku scenu. Osnovna vizija prve kolekcije pronašla je glavnu koncepciju u 80-im godinama prošloga stoljeća koju smo kroz snažnu i maskulinu siluetu nastavili njegovati u budućnosti. Uz 80-e godine, svakako bismo se nadovezali i na 90-e godine u kojima se revija pojavljuje u formi vizualnog, glazbenog i plesnog performansa, gdje se postavlja i visoka ljestvica kad govorimo o vizualnom spektaklu.

Aktualiziranjem suvremene modne tendencije, za njih power dressing postaje nepresušan izvor ponovne invencije

Mediji vas opisuju kao modni brend na koji apsolutno vrijedi obratiti pozornost u budućnosti. Laska li vam ta činjenica i je li ovo što smo vidjeli tek početak u nizu novosti koje će nam stizati s vašim potpisom?

Smatramo da u životu svaka pozitivna, konstruktivna kritika i komentar uvelike znače za daljnji napredak u budućnost. Dakako, uvelike nam laska te smo vrlo zahvalni i sretni na tome da je reakcija vrlo pozitivna nakon dvije prikazane kolekcije, što nam i daje vjetar u leđa kako bi osobno te skupa s brendom evoluirali. Plan za budućnost svakako postoji, no idemo dječjim koracima. Trenutačno radimo na web-stranici koja će uskoro biti realizirana i u skorije vrijeme popraćena webshopom kako bi približili sam produkt i ideju kupcu. Realizacijom modnih dodataka kroz ovu sezonu u planu nam je svakako i dalje se razvijati u tom segmentu.

INTERVJU JE OBJAVLJEN U TISKANOM IZDANJU ČASOPISA GRAZIA, BROJ 240