Knjige uz koje vam je uspjeh u poslovnom svijetu osiguran

Guliver/Thinkstock

Naslov članka je pomalo ambiciozan, no vjerujemo da vas naš izbor neće razočarati

Živimo u svijetu beskonačnih mogućnosti. Uistinu je moguće postići sve, nerijetko u izvanredno kratkom roku. Pogledajte samo nedavni slučaj postarijeg gospodina koji je s nekoliko psovki zaradio manekenski ugovor s poznatom domaćom tvrtkom odjeće. No, karijeri ili vlastitom biznisu bolje je pristupiti naoružani strpljenjem, ustrajnošću i skromnošću te smanjiti očekivanja, barem u početku. Neovisno o tome je li vaš cilj voditi ljude, izgraditi određeni status, zaraditi mnogo novca, osnovati uspješnu tvrtku, ili uz posao učiniti i nešto trajno dobro za društvo, postoje priručnici koji će vam biti pouzdani putokazi na zahtjevnom putu.

Ustrajnost: Žene, poslovi i vođenje – Sheryl Sandberg

Sandberg je operativna direktorica Facebooka i časopis Fortune navodi je na popisu 50 najmoćnijih žena u poslovnom svijetu, a časopis Time uvrštava među 100 najutjecajnijih ljudi svijeta. U ovoj knjizi ona razrađuje teme traženja izazova, prihvaćanja rizika i zdušnog rada na ostvarivanju ciljeva među ženama, služeći se kombinacijom osobnih anegdota, empirijskih podataka i uvjerljivih istraživanja kako bi razmrsila nejasnoće i pristranosti koje okružuju živote i odabire zaposlenih žena. Knjiga nudi praktične savjete o tehnikama pregovaranja, mentorstva i izgrađivanja karijere, nagovarajući žene da si postave granice i ostave se zablude o tome da treba “steći sve”. Opisuje konkretne korake kojima žene mogu spojiti profesionalna dostignuća s osobnom ispunjenošću, te pokazuje kakve koristi muškarci mogu imati od pružanja podrške ženama na radnome mjestu i kod kuće. Knjigu je na hrvatski preveo izdavač Algoritam koji je u međuvremenu nestao, pa je možete pronaći jedino u antikvarijatima ili na internetu. Isplati se.

Šefica – Sophia Amoruso

Knjiga govori o počecima vrtoglavog uspona modne ikone Sophije Amoruso u svijetu mode, ali i upravljanju tvrtkom koja je dosegnula vrijednost od 300 milijuna dolara. U stranim medijima puno se pisalo o „bankrotu“ Nasty Gala, ali na sreću mnogih, firmu je preuzeo jedan brzorastući konkurent H&M-a, tako da nema panike za ljubitelje mode. Ono što mnogi ne znaju jesz da se Sophia povukla iz upravljanja tvrtkom još 2014. jer joj širina posla i obveza koju donosi upravljanje višemilijunskim biznisom nisu dopuštali da se kreativno razvija, a to je uvijek bilo u srži njezinog brenda. Također, nakon Nasty Gala, Sophija je osmislila i brend #GIRLBOSS koji joj je donio titulu „istinskog glasa feminizma u 21. stoljeću“. No, za ovu je priliku najvažnije naglasiti da je počela doslovno od nule, a iza sebe ostavila duboki trag.

Kako učiti iz pogrešaka – Matthew Syed

Pogreške su cigle kojima, ako ih dobro iskoristimo, možemo izgraditi golemu palaču uspjeha. No, mnogi od nas žele istog trenutka u svemu biti najbolji. Matthew Syed nudi posve nov pristup visokoj radnoj učinkovitosti s ciljem ostvarivanja prednosti u kompleksnom svijetu podložnom munjevitim promjenama, a sastoji se od učenja iz pogrešaka. Pristup je to koji se koristi u i sportu, te ima važan utjecaj na svijet biznisa i politike, kao i na život roditelja i učenika. Drugim riječima, utječe na sve nas.
Oslanjajući se na zapanjujući broj različitih slučajeva i primjera iz stvarnog života, i navodeći najnovija znanstvena istraživanja o konceptu granične dobiti, kreativnosti i izdržljivosti, Matthew Syed nam razotkriva kako se uspjeh zapravo događa – i kako se ne možemo razvijati ako nismo spremni učiti na pogreškama!

mm
Branko, lifestyle novinar

lifestyle novinar