Guliver/Getty Images

Pariški haute couture uvijek nas podsjeti na jednu pravu modnu bajku, onu britanskog modnog brenda Ralph & Russo. Njegovi pokretači Tamara Ralph i Michael Russo pretvorili su u kratkih 10 godina postojanja mali couture atelje u globalnu modnu silu, s listom klijentica koja uključuje sve, od glumice Angeline Jolie do novopečene vojvotkinje od Sussexa, Meghan Markle

Biti i raditi u svijetu haute couturea, odnosno visoke mode, vrlo je izazovan zadatak. Riječ je o najluksuznijoj i najcjenjenijoj modi na svijetu, u koju su utkani sati minucioznog ručnog rada, metri i metri najraskošnijih materijala te stotine tisuće dolara i budžeti o kojima većina modnih kuća može samo sanjati. Ova moda fantazija je koja oduzima dah milijunima ljudi diljem svijeta, ali je istovremeno rezervirana za one najdubljeg džepa, a čast da ju stvara ima samo nekolicina dizajnera na svijetu, stoga mjesta za pogreške nema.

Guliver/Getty Images

Ući u probrano i vrlo limitirano društvo stvaratelja visoke mode nije nimalo jednostavno jer ovdje vladaju najbolji od najboljih i kriteriji su vrlo strogi. Pa ipak, to je pošlo za rukom britanskom modnom brendu Ralph & Russo. On je 2014. godine postao prvi britanski brend u posljednjih 100 godina, koji je od strane French Chambre Syndicale, prestižnog vrhovnog vijeća francuske modne industrije, pozvan da prikazuje svoje kolekcije na Tjednu visoke mode u Parizu. Bio je to golemi korak u poslovanju ove britanske couture kuće, koja je nakon toga napokon dobila vidljivost na globalnoj modnoj mapi i zasluženo stala uz bok najboljima, odijevajući do danas svakog tko je netko u svijetu filma, glazbe i šoubiza, pa čak i kraljevske dvore.

Guliver/Getty Images

Kako je sve započelo?

Povijest brenda Ralph & Russo zapravo uopće nije toliko dugačka i broji tek nešto više od 10 godina. Ispisali su je zajedno Australci Tamara Ralph i Michael Russo, koji su par i na poslovnom i na privatnom planu. A sve je započelo gotovo sudbinski, kada se par slučajno susreo u Londonu 2007. godine; Tamara je ondje došla na odmor, ali i izvidjeti ima li posla za nju u modi, dok je Michael istovremeno bio na poslovnom putu u svojstvu bankara. Razgovor koji su započeli protegnuo se na sate i osim što su se zaljubili, zajedno su zaključili kako na britanskoj modnoj sceni nedostaje visoke mode za internacionalnu klijentelu koja konstantno prolazi kroz London. Tamara je pritom imala dizajnerski drive jer dolazi iz australske obitelji koja se u Sydneyju već četiri generacije bavi haute couture proizvodnjom i od malena je okružena šivaćim strojevima, dok je Michael, logično, imao onaj poslovni. Zajedno u kombinaciji, uspjeli su evoluirati od jednog malog i skromnog ureda u Londonu, koji je imao samo jednu manekenku i jedan računalo, u brend koji danas ima svoje poslovne zgrade i zapošljava stotine ljudi.

Guliver/Getty Images

Tajna uspjeha

Prije nego što su počeli odijevati svjetske face, Ralph & Russo uspjeh su gradili usmenom predajom. Jedna žena odjenula bi njihovu haljinu za određeni event u Londonu i već idućeg dana u njihov atelje zvalo bi pet drugih žena koje žele nositi njihov dizajn. Malo-pomalo rasla je spoznaja o postojanju ovog brenda, a jedna od prvih zvijezda snimljenih u Ralph & Russo dizajnu bila je Angelina Jolie, koja je 2012. za premijeru svog filma “In the Land of Blood and Honey” odjenula jednu prelijepu večernju haljinu na jedno rame, čiji je glavni detalj bila bijela ruža. S obzirom na to koliko je dobro prihvaćeno njezino modno izdanje od strane kritike i publike, Angelina je i u drugim prigodama nastavila poklanjati svoje povjerenje ovoj sve poznatijoj couture kući, a njezin dizajn nosila je i za susrete s britanskom kraljicom Elizabetom II. u Buckinghamskoj palači 2014. godine i sada ponovno u 2018. Uz nju, najslavnije klijentice svakako su Beyoncé, za koju je Ralph & Russo izradio brojne scenske kostime na turneji “Mrs Carter World Tour”, kao i Sheikha Moza bint Nasser, članica katarske kraljevske obitelji koja posjeduje modnu kuću Valentino. Trenutačno najpoznatija obožavateljica brenda svakako je novopečena vojvotkinja od Sussexa – Meghan Markle, koja je u njihovoj kreaciji zabljesnula na fotografijama objavljenima povodom njezinih zaruka s princem Harryjem, što je brendu dalo nevjerojatnu popularnost.

 Guliver/Getty Images

Iako danas imaju više od 600 klijentica, među kojima su najbogatije i najprofiliranije žene svijeta, te iako izrađuju neke od najluksuznijih kreacija koje novac može kupiti, Ralph & Russo istovremeno žele biti pristupačni. Ironično, pristupačnost je ključ našeg poslovanja. Klijentice žele ekskluzivnost i vrhunski izgled couturea, ali opet žele da se te iste haljine uklapaju u njihov stil života, otkriva Tamara Ralph i nastavlja: One žive toliko brzo i intenzivno da im se nastojimo prilagoditi i maksimalno im olakšati. A to rade na način da se sa svakom klijenticom i dan-danas nalaze osobno, u jednoj privatnoj vili u londonskom Mayfairu gdje se u tajnosti održavaju probe kreacija, no nije isključeno da Ralph & Russo zbog svoje klijentele i putuju svijetom. Kako bi zadržali ekskluzivnost brenda, od svake kreacije na određenom modnom tržištu prodaju isključivo jedan primjerak, a njihova haljina o kojoj se i danas priča dolazi iz haute couture kolekcije za proljeće 2016. Na njoj je radilo čak 50 ljudi impresivnih 6,000 sati i riječ je o vjenčanici na koju je utrošenu 826 metara tila i 46 metara organze te milijuni mikroperlica, kristala, bisera i cvjetnih aplikacija, koji su svi ušiveni rukom.

Guliver/Getty Images

Svjetla budućnost brenda koji svi žele nositi

Ono što su do danas uspjeli postići doista je jedinstveno. Za njihov modni brend trenutačno radi više od 300 zaposlenika, a rukotvorci koji stvaraju čarobno ženstvene Ralph & Russo haljine mogu stati uz bok bilo kojem haute couture majstoru u Chanelu, Dioru ili Valentinu – modnim kućama koje imaju puno dulje tradicije, ali i puno veće budžete za nastanak visoke mode. Interes za Ralph & Russo je tolik da su Tamara i Michael počeli otvarati svoje showroomove u Parizu, New Yorku i Hong Kongu, a novost je i ready-to-wear kolekcija, kojom je brend postao napokon dostupan nešto široj, no svejedno imućnoj publici. Sudeći po intenzivnih i nevjerojatno plodonosnih 10 godina iza njih, za Ralph & Russo samo nebo je granica.