Phoebe Philo, nekadašnja kreativna direktorica luksuzne kuće Celine, nakon četiri godine vraća se u svijet mode – i to pod vlastitim uvjetima

Kako je objavio Business of Fashion, britanska dizajnerica Phoebe Philo vraća se u modu s etiketama koje će nositi ni manje niti više nego njezino ime. Riječ je o brendu koji se opisuje kao “ukorijenjen u iznimnoj kvaliteti i dizajnu”, a kako to ne bi bila jedina ogromna vijest, tu je i bombica da je francuska luksuzna grupa LVMH preuzela manjinski dio u ovom njezinom pothvatu.

Mnogi su se pitali koji su sljedeći koraci Philo, koja je uvelike zaslužna (neki bi rekli i podcijenjena) za povratak brenda Celine kao sinonima za pariški chic, što je brend pod njezinim vodstvom prometnulo u jednu od najutjecajnijih etiketa u luksuznoj industriji.

Mnogi upravo kreativno vodstvo i istančanu viziju Philo smatraju direktno zaslužnim za ono što je luskuzni brend Celine danas. Paris Fashion Week proljeće/ljeto 2009. godine (Foto: Karl Prouse/Catwalking/Getty Images)

Ljubav prema njezinom minimalizmu promijenio je i pop kulturu te se utjecaj njezinog djelovanja mogao vidjeti posvuda. Naime, njezini obožavatelji bili su i modni dizajneri i urednici, kao i lifestyle blogeri, poznati (jedan od fanova bio je i Kanye West), kao i poslovne osobe. Svaki njezin novi korak pomno se pratio i prometnuo je u jednu od dizajnerica koja sve što dotakne instantno pretvori u zlato. Odnosno, vrlo lijepu i luksuznu street-style haljinu.

Jedan od potpisa Philo za Celine su brojni klasični bezvremenski komadi, a među njima je i ova torba “Luggage” (Foto: Caroline McCredie/Getty Images)

Svaka nova kolekcija bila je tema razgovora, a mnogi smatraju da je Celinein istančani šarm i izbjegavanje otvorenih komada odjeće bilo sinonim za simbol ženskog osnaživanja. Nakon što je napustila Celine, mnogi su iz modne industrije nagađali koji je njezin sljedeći potez.

Spominjali su se kreativni direktorski uredi u Chanelu i Alaii, no dizajnerica je zadržala “low profile” i tiho gradila vlastiti studio iz svoje londonske baze. Tvrtka je osnovana 9. srpnja, a ona i njezin suprug Max Wigram imenovani su kao jedini direktori. Sama Philo bila je kratka u jednoj od upita za komentar rekavši da se veseli ponovnom kontaktu sa svojom publikom.

“Biti neovisna, upravljati i eksperimentirati pod vlastitim uvjetima izuzetno mi je važno.”

Osim toga, jedino što je o svemu otkrila je da ćemo više znati – u siječnju sljedeće godine. Pojedinci nagađaju da će biti riječ o održivoj odjeći, kao i da bi joj moglo biti teško zbog godina iza nas. Philo je notorna po tome da je protiv digitalizacije i maksimalizma, zbog čega pojedinci smatraju da bi joj moglo biti teško istaknuti se u moru velikih logotipa i šarenila. Ali, svi su ujedinjeni u jednome – ovo se lansiranje čeka otvorenih očiju.

S obzirom na to da se njezini obožavatelji čak zovu philophiles (filofili) koliko ih ima i koliku ljubav gaje prema jednoj od najtalentiranijih dizajnera našega doba, a uvjerila je mnoge koliko brzo može napraviti kvalitetan pomak i revolucionarizirati pojam “luksuz”, malo je reći da jedva čekamo što sprema u svojim ormarima i ne sumnjamo da će prodrmati modni svijet.

 

Foto: Gareth Cattermole/Getty Images Entertainment/Getty Images