Olga Karlovac rođena je 1976. godine u Dubrovniku. Bavi se isključivo crno-bijelom fotografijom, prepoznatljiva po svom jedinstvenom i ekspresivnom fotografskom stilu, karakteriziranom dugim ekspozicijama kroz koji oslikava svijet izuzetne atmosfere i poetičnosti.
Olga Karlovac: “Buđenje”
Objavila je autorsku trilogiju knjiga fotografija “Before Winter”, “The Disarray” i “Escape”. Njezine fotografije objavljene su u mnogim svjetskim fotografskim časopisima, kao što su Black+White Photography Magazine, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Der Standard, Inspired Eye, State f22 Magazine itd. Izlagala je na brojnim grupnim i samostalnim izložbama diljem svijeta, najviše u Londonu, gdje je izlagala u Saatchi, Willesden Gallery, POSK, Project Space i drugim galerijama, kao i u ostatku UK, u SAD u New Yorku, u Belgiji, Italiji, Iranu, Albaniji, Irskoj, Francuskoj i Nizozemskoj.
Ova mini biografija kao uvod teksta je bitna, jer iako je umjetnica našoj, domaćoj sredini i sceni relativno nepoznata, njezin profesionalan, umjetnički rad je prepoznat, cijenjen i validiran na svjetskoj sceni. I sada će Olga predstaviti svoju umjetnost zagrebačkoj publici s izložbom “Buđenje” u galeriji Modro, u Radićevoj 34. Izložba fotografija “Buđenje/Awakening” Olge Karlovac otvara se u petak 19. svibnja 2023. s početkom u 19 sati. Izložba je otvorena do 3. lipnja, radnim danom od 16 do 20 sati te subotom od 10 do 14 sati.
Izložba “Buđenje” Olge Karlovac predstavlja seriju radova koji su dio opusa već predstavljenog svjetskoj javnosti na izložbama u Belgiji i Londonu, a sada se prvi put predstavlja hrvatskoj publici. Moći će se pogledati djela publicirana u već spomenutoj autorskoj trilogiji fotografskih monografija “Before Winter”, “The Disarray” i “Escape”.
Predgovor izložbi napisao je Sanjin Kaštela, isto kolega fotograf koji je jednim ulomkom dao nasluti što nas na izložbi čeka, ovakva umjetnička otkrivenja možda najviše volimo: “Olga oslikava svijet pokreta, prizivajući atmosfere kronofotografije Etienne-Jules Mareya, dugoeksponirane kondenzate pokreta Frank Gilbretha i Eliota Elisofona te fantastične prekrasno-jezive fotografske vizije Franka Machalowskija, opet ostajući itekako svoja u lirskome i fotografskome potpisu. Možda najviše u portretima i autoportretima Olgino pero slika razbijajući formu te udišući toliko sadržaja u fotografiju, da ona postaje boja tamo gdje je nema, zvuk tamo gdje je linija najtiša, pokret (i pokret i pokret i pokret) tamo gdje u kadru stoji, a gdje se kadar kani razliti u dugoj ekspoziciji.”
Fotografije: Olga Karlovac