Ukrajina je zemlja prepuna sjajnih modnih brendova, koji hrabro nastavljaju s radom unatoč ratu i svim problemima koje on donosi. Jedan od tih je i KRIS MARÁN, iza kojeg stoje sestre Kristina i Anna Stelmakh te njihova majka Maria.

Brend predstavlja kolekcije kroz zanimljiv koncept “Garderoba”, tj. svaka kolekcija zaokruženi je “ormar” prepun stvari koje odgovaraju raznim emocionalnim aspektima moderne žene. Tako je W01 “Urbana”, W02 “Praznična”, W03 “Romantična” a W04 “Zavodljiva”. Kolekcije ostaju dostupne na webshopu cijelo vrijeme pa možete izabrati komad ovisno o trenutačnom raspoloženju.

Brend nose fashionistice poput Leonie Hanne te Maye Musk, a u zanimljivom intervjuu sestre su nam otkrile sve o osnivanju brenda, konceptu “Wardrobesa” te kako prolaze kroz ratno razdoblje. Svakako pročitajte u nastavku!

Dizajnerice Anna i Kristina

Recite nam nešto o vama i o brendu – kada ste ga pokrenule te kako ste uopće odlučile pokrenuti brend? Čula sam da je to obiteljska priča…

Anna: Ovaj brend duboko je ukorijenjen u našu obiteljsku povijest. Samo ime, KRIS MARÁN, spoj je naših imena – Kristina i Anna – i naše majke Marije. Sve je počelo s našom mamom, Marijom, koja je vodila vlastiti modni atelje gdje smo Kristina i ja provodile djetinjstvo igrajući se tako što smo odijevale njezine komade, pretvarajući se da smo velike face u modnom svijetu.

Kristina: Da, mama nikad nije ozbiljno shvatila naše modne snove sve dok jednog dana Anna nije odlučila uzeti stvari u svoje ruke, doslovno! Umarširala je sa svom našom ušteđevinom i izjavila: “Sada ti radiš za nas!” Bilo je urnebesno, gledajući unazad.

Anna: Mislim da je to bio dan kad je mama shvatila da se više ne igramo. KRIS MARÁN započeli smo 2020. godine kao brend usmjeren na ženske osnove – bezvremenske komade na koje se svaka žena mogla osloniti. Ali nakon nekoliko sezona, shvatili smo da želimo učiniti više od stvaranja odjeće.

Kristina: Počele smo se pitati: “Kakva je bila ženstvenost prije nego što je društvo počelo diktirati što bi žene trebale nositi i kako bi se trebale ponašati?” Željele smo se osloboditi tih granica i osnažiti žene da izraze svoje pravo “ja” u svoj svojoj složenosti.

Anna: Odluka o ponovnom pokretanju brenda KRIS MARÁN godine 2022. neočekivano je potaknuta početkom rata u Ukrajini.

Kako biste opisale estetiku brenda, tko je vaš kupac/žena za koju dizajnirate, sve što mislite da bi naši čitatelji trebali znati o brendu?

Anna: U prvim tjednima sukoba u našoj zemlji primijetile smo da ljudi komuniciraju svoje emocije svojim izgledom dublje od riječi. Ta je osjetljivost posebno jaka među ženama. Ovaj uvid potaknuo je našu viziju stvaranja garderobe koja odgovara ženskom emocionalnom stanju. Zapitale smo se: “Što ako istražimo bezbroj aspekata ženskog identiteta?”

Kristina: Kad je riječ o estetici brenda, trebali bismo govoriti o dvostrukom pristupu: vizualnom i emocionalnom. Vizualno se usredotočujemo na dekonstrukciju, minimalizam i jednostavne oblike. Ovi dizajnerski odabiri su namjerni, s ciljem naglašavanja i slavljenja prirodne ljepote ženskog tijela, naglašavajući eleganciju kroz jednostavnost.

Anna: Emocionalno, naš brend odbacuje stereotipe kako bi proslavio individualnost i mnogostrukost. Ukratko, marka dizajnira za ženu koja više cijeni svoje unutarnje aspekte u odnosu na trendove pri odabiru garderobe.

Vidjela sam da ne dijelite kolekcije po sezoni, već po  “Wardrobes”, tj. garderobama? Možete li nam reći nešto više o tom konceptu?

Kristina: Doista, filozofija brenda vrti se oko predstavljanja novog “lica” žene svake sezone kroz jedinstvenu garderobu. Svaka kolekcija nosi emocionalni kod koji savršeno zrcali i osnažuje određeni aspekt koji istražujemo.

Anna: U brendu KRIS MARÁN vjerujemo u moć pažljivo uređene garderobe. Također vjerujemo da nam fokusiranje na preciznost u stvaranju odjeće može pomoći u smanjenju prekomjerne proizvodnje u modnoj industriji.

Anna i Kristina: Gledajući svaku kolekciju kao sveobuhvatnu, trajnu i složenu garderobu koja se sastoji od 12 kategorija, a ne sezonske jednokratne, možemo ponuditi kuriraniji i kohezivniji izbor. Ovaj pristup pomaže nam pružiti cjelovit stilski narativ, a ne pojedinačne komade koji se ne moraju nužno nadopunjavati.

Kako je voditi brend u ovom teškom ratnom razdoblju u Ukrajini?

Kristina: Ljudi često kažu da se s vremenom naviknete na teške situacije. Naš tim i proizvodni ured sada su u zapadnoj Ukrajini. Mislim da smo za sada iskusili sve krugove pakla zbog stalnog granatiranja iz Rusije, suočavanja s nestankom struje i sve manjeg morala. Prešli smo od “sutra zatvaramo sve, samo prodajemo sve proizvode i zatvaramo marku” do “moramo krenuti dalje; samo trebamo izdržati jedan ili dva mjeseca i situacija će se popraviti.”

Anna: “Prilagođavamo se korak po korak. Prilagodili smo raspored rada oko nestanaka struje i prebacili neke zaposlenike na rad na daljinu u inozemstvu. Navikli smo na snimanje kampanja usred “soundtracka” sirena za zračne napade. Najbolniji aspekt je gubitak najboljih Ukrajinaca i njezine talentirane djece u ovom zastrašujućem ratu. Oznaka “Made in Ukraine” razvila se u simbol kvalitete i nacionalnog ponosa. Stoga je naša dužnost nastaviti promicati taj identitet na globalnoj razini i doprinositi obnovi naše zemlje.

Anna i Kristina: I veliko hvala našem teamu  i posebno našem ocu, koji je bio naša najveća podrška i inspiracija tijekom cijelog ovog groznog ratnog perioda i od samog početka.

Leonie Hanne u komadu brenda

Kakvi su planovi za brend, što je sljedeće za vas?

Anna i Kristina: Ukratko, nevjerojatno je izazovno predvidjeti rast i razvoj našeg brenda s obzirom na trenutačnu situaciju u našoj zemlji. Ipak, i dalje smo posvećene opremanju žena najpreciznijim alatima za istraživanje različitih aspekata njihovog identiteta putem odjeće. Naš je cilj povećati njihovo povjerenje u prihvaćanje njihove jedinstvenosti. Želimo da žene shvate kako je prihvatljivo biti drukčiji, nadmašiti očekivanja i stalno se razvijati. One nisu same na ovom putu, a mi smo predane pružanju rješenja za svaki aspekt njihovog identiteta.

Foto: KRIS MARÁN