Nemamo ništa protiv uniseks mode, ali ponekad volimo kroz odjeću izraziti svoju privlačnost. Ako ste i vi u potrazi za komadima u kojima ćete izgledati seksi, ali na moćan način koji slavi žensku snagu, zaljubiti ćete se u ukrajinski brend ANNAFOXY.

Brend je 2015. u Dniprou osnovala dizajnerica Annii Myrgorodska, a njihovi komadi osvajaju kvalitetnom izradom i modernim seksi stilom, te se preko njihovog webshopa prodaju u cijelom svijetu. Kod njih ćete pronaći savršene tajice, baggy hlače ili kupaći kostim, a u zanimljivom razgovoru koji slijedi dizajnerica Annii otkrila nam je sve o počecima brenda, za kakvu ženu dizajnira, te kako prolaze kroz teško ratno razdoblje.

dizajnerica Annii Myrgorodska

– Možete li nam prvo ispričati priču o brendu i sebi, predstaviti se našim čitateljima u Hrvatskoj ?

Odrasla sam tijekom devedesetih godina u Dniprou, velikom industrijskom gradu središnje Ukrajine. Bilo je to vrijeme deficita i siromaštva nakon raspada Sovjetskog Saveza, kada elegantna i moderna odjeća nije bila dostupna za većinu lokalnog stanovništva. Počela sam skupljati slike iz modnih časopisa sa zapada, istraživala njihove detalje i odlučila napraviti vlastitu odjeću u tom stilu, u početku samo za sebe. Diplomirala sam pravo 2009. godine, ali imala sam osjećaj da to nije moja stvarna životna misija. Umjesto izgradnje odvjetničke karijere okrenula sam se modi i počela graditi poslovni tim. Prvo profesionalno snimanje kolekcije kupaćih kostima ANNAFOXY održano je 2015. godine i brand brzo postaje popularan u Ukrajini i najbližim zemljama. Kada smo pokrenuli web trgovinu nekoliko godina kasnije otkrili smo da narudžbe dolaze i iz neočekivanih mjesta poput Meksika ili Japana.

– Kako biste opisali estetiku brenda, za koga dizajnirate, tko su vam inspiracije? A kako biste opisali vaš process dizajniranja?

Nadahnjuje me posebna vrsta moderne žene. Vidim mnoge privlačne, samouvjerene i dobro obrazovane žene koje se jako brinu o svom tijelu i umu. Često su uspješni profesionalci i sjajne žene i majke, pune vitalnosti i društveno aktivne. Ova vrsta žene je najčešći klijent ANNAFOXY-a, u našem timu ih u šali zovemo “superžene” jer su toliko uspješne. Osjećam emocionalnu povezanost sa tim “superženama” i vjerujem da razumijem njihove potrebe. Ideja ANNAFOXYa je vratiti i osnažiti prirodnu žensku privlačnost kroz odjeću. Posljednja dva desetljeća svakodnevni modni trend odnosio se na brisanje razlike između muške i ženske seksualnosti, kolekcije mnogih marki izgledaju identično i mješovito za oba spola. Bezoblične kapuljače i neprepoznatljive traperice preplavile su ulice. Ne prihvaćam to. U odjeći koja izražava unutarnju žensku seksualnost žene izgledaju i osjećaju se privlačnije, snažnije i samouvjerenije. Jača našu unutarnju moć da budemo ono što jesmo po svojoj prirodi. Govoreći o procesu dizajna, mogu ga usporediti s grupnim slikanjem. Svaki komad je ishod kolektivnih kreativnih napora cijelog tima, uključujući mene, krojača, izvršnog direktora, dizajnera, pa čak i menadžera. Nakon izrade prototipa prolazi kroz testiranje na udobnost, izdržljivost tkanine, probno pranje i ispitivanje kemijskog čišćenja. S testiranjem možemo promijenite detalje o artiklu ili tkanini, poboljšati proizvodnju ili ga čak izbaciti iz kolekcije. Samo artikl koji je blizu savršenstva može se lansirati u redovnu proizvodnju. Zato naše kolekcije nemaju puno komada.

– Brend ima D2C (direct-to-consumer) prodajni model, tj. prodajete direktno preko vlastitog webshopa. Recite nam zašto ste odabrali taj model?

Prije smo bili isprobali različite modele, imali smo fizičke trgovine u Ukrajini i distributere u Velikoj Britaniji i Kanadi. No, povećanjem popularnosti e-trgovine sve se drastično promijenilo- danas nam ne treba posrednik za komunikaciju s kupcem. Naš “butik” je u svakom mobilnom uređaju naših kupaca. Klijentu pomoću ovog modela možemo ponuditi poštenu cijenu, bez maloprodajnih marži. Možemo bolje dostaviti kupcima informacije o proizvodima i odmah dobiti povratnu informaciju. I što je važno: možemo učinkovitije upravljati zalihama, a ne proizvoditi netražene artikle. To donosi velike koristi za okoliš, kupca i nas same u isto vrijeme. Ishod je da možemo proizvesti odjeću u rangu najboljih high-premium marki, ali za mnogo atraktivnije cijene.

– Ukrajina nažalost još uvijek prolazi kroz rat. Recite nam kako se nosite s tim teškim razdobljem?

Upravljanje proizvodnim pogonima u Ukrajini prilično je izazovno. Europski dizajneri ne mogu zamisliti u kojim uvjetima njihovi ukrajinski kolege moraju raditi. Radimo u Dniprou s čestim zračnim uzbunama i nestancima električne energije zbog ruskih bombardiranja, najmanje dva puta rakete su pogodile mjesto samo dva bloka dalje od naše tvornice. Naravno i lanci isporuke su otežani. Godinama smo stvarali naš radni pogon i bilo bi jako teško to premjestiti u drugu zemlju, a i mnogi ovise o nama i svom zaposlenju kod nas, pa ih ne možemo ostaviti i samo tako se preseliti  negdje drugdje.

-Koristite održive materijale, recite nam više o tome. Koliko je važno biti održiv kao brend ovih dana?

Prije mnogo godina odlučila sam staviti naglasak na prirodne tkanine, poput pamuka, lana, svile ili vune. No, od 2023. dodali smo novu stranicu u povijest marke kada smo počeli koristiti testni ECONYL – potpuno novi materijal izrađen od reciklirane plastike. Nova tehnologija omogućuje obnavljanje najlonskih vlakana iz smeća poput starih tepiha ili ribarske mreže i spriječava onečišćenje tla i mora tim smećem. Tkanina izgleda mekano i ugodna je za kožu, dugotrajna i elastična. Danas proizvodimo naše tajice od ECONYL tkanina. Ali mislim da nije važno samo spriječiti zagađenje, nego i reciklirati njegove izvore. Modna industrija postaje veliki zagađivač prekomjernom proizvodnjom i ogromnim zalihama. To je razlog zašto ciljamo na korijen problema: proizvoditi samo za stvarnu potražnju i stvarati visokokvalitetne predmete za dugo korištenje.

– Koji su najprodavaniji artikli iz vaših kolekcija? A vaši osobni favoriti?

Teško je imenovati bestselere jer su svi artikli popularni, ali prioriteti su različiti među tržištima. Ove zime u Americi kombinezoni i tajice bili su iznimno popularni, Velika Britanija bila je luda za našim vrećastim hlačama, kao i bodijima. U Ukrajini i Istočnoj Europi raste potražnja za našim elegantnim trenirkama. Svugdje su popularne nedavno predstavljene predimenzionirane košulje i hlače, maksi haljine i dvoslojni kupaći kostimi. Nakon članka na španjolskom Harper’s Bazaaru, gdje su naše traper hlačice Leila uvrštene na popis “10 artikala koje trebate kupiti prije ljeta”, imamo puno narudžbi za kratke hlače. Svi predmeti su mi najdraži, stvaram odjeću koju želim nositi sama!

– Kakvi su planovi za brend, što je sljedeće za vas?

Planovi su jednostavni – stvoriti još inspirativnih outfita za “superžene”, lagano razvijajući
obujam proizvodnje i dati sve od sebe za postizanje najviše kvalitete uz poštenu cijenu.

Foto: ANNAFOXY