Kreativna snaga i fotografkinja koja stoji iza iznimno uspješnog bloga i Instagram profila Delicious and Healthy by Maya, Maja Brekalo, nedavno je na hrvatskom tržištu objavila svoju prvu kuharicu u izdanju Planetopije.

Zbirka Majinih najdražih recepata nosi ime Moja sretna hrana, a objedinjava jednostavne veganske recepte za svaki dan za koje vam ne treba kulinarsko iskustvo. Od slanih i slatkih hranjivih doručaka, brzih ručkova i jela na žlicu, jela nadahnutih Dalekim istokom do bezgrešnih deserata, a naglasak je na zdravoj i cjelovitoj biljnoj prehrani. I baš zato smo poželjeli da nam Maja za Graziju otkrije svoju zdravu dnevnu gastro rutinu.

Velika sam pobornica cjelovite biljne prehrane koja je promijenila kvalitetu mog života. No nisam za nagle promjena, pa je i moj put prema potpuno biljnoj prehrani trajao nekoliko godina. Danas sa zadovoljstvom mogu reći da se u svojim četrdesetima osjećam bolje nego u dvadesetima ili tridesetima. Istovremeno smatram da je važnije jesti cjelovitu i prirodnu hranu nego isključivo vegansku jer ako je većina hrane koju jedete cjelovita, sve drugo što u manjoj količini pojedete, neće bitno narušiti vaše zdravlje i dobar osjećaj. Kako god da se hranite, uvođenje cjelovitih biljnih namirnica u svakodnevnu prehranu blagotvorno će djelovati na vaš organizam.

Vjerujem da hrana može i treba biti lijek i ono što će nas činiti zdravim, vitalnim i lijepim, kao i da treba biti ukusna, a sama priprema dovoljno jednostavna da se lako može uklopiti u dnevne obaveze.

Već neko vrijeme prakticiram povremeni post (intermittent fasting), ponekad i cjelodnevni post te redovito vježbam. Uz kvalitetnu prehranu, ove navike mi pomažu održavati vitalnost i razinu energije.

Prvi obrok

Obično prvi obrok pojedem oko 10 ujutro, a zadnji oko 18 sati, ali često i ranije, oko 16 ili 17. Vodim računa da od posljednjeg obroka do prvog obroka idućeg dana prođe 16 sati, što je u skladu s povremenim postom. Najčešće dan započinjem s vodom s limunom uz dodatak klorele kako bih potakla detoksikaciju. Nakon kraće pauze popijem kavu s mlijekom od indijskih oraščića koje sama pravim.

Bogati smoothie sa sjemenkama, zobenim pahuljicama, voćem i superhranom moj je najčešći odabir za brzi doručak koji mogu ponijeti sa sobom, a odličan je način da dobijem obilje kvalitentih i visoko nutritivnih tvari za početak dana. Kada imam više vremena ili sam jako gladna, pripremit ću i chia puding, tost s avokadom, omlet od slanutkovog brašna, zobenu kašu ili vafle. Jedno poglavlje u svojoj kuharici Moja sretna hrana posvetila sam upravo receptima za brze i hranjive doručke.

Glavno jelo poslijepodne

Kao međuobrok najčešće jedem voće, a glavni obrok jedem poslijepodne – primjerice, tjesteninu od pira s gljivama i mini rajčicama, humus i povrće, soba rezance s tofuom i gljivama. Naravno, uz veliku porciju salate. Jednom tjedno, obično vikendom, pripremim se za cijeli tjedan tako što skuham veće količine žitarica ili mahunarki koje služe kao baza superbrzim, hranjivim i ukusnim obrocima.

Žitarice su zlato

Jako volim smeđu rižu pa se na mom meniju često nađu riža s curry povrćem ili povrćem iz woka, glazirani tempeh sa salatom od riže i brokule, razne inačice sushija ili pak slani tajlandski poridž, neki od mojih najdražih recepata koje sam uvrstila i u kuharicu. Čak i deserte pripremam od kuhanih žitarica! S čokoladnom kremom od prosa uspijem svaki put iznova oduševiti goste.

Majini savjeti za bolji život

  • Neka cjelovite biljne namirnice budu baza vaše svakodnevne prehrane.
  • Nemojte se fokusirati na to KOLIKO jedete, puno je važnije ŠTO jedete. Naravno, iako je kvaliteta hrane presudna, pretjerivanje nikad nije dobro.
  • Izbacite iz svoje prehrane rafiniranu hranu koliko god možete.
  • Budite dobri prema sebi i nemojte se kažnjavati kad “zgriješite“.
  • Redovito se bavite nekom fizičkom aktivnošću. Sve što je pokret, računa se. I deset minuta aktivnosti je u redu, ako je to jedino za što imate vremena i energije.

 

Više o Maji pratite putem FB i IG profila te na njezinom blogu Delicious and Healthy by Maja.