Folio&Co novi je brend na domaćoj sceni produkt dizajna iza kojeg stoji Matea Katić Topić.

Tijekom 11 godina rada u kreativnoj industriji, njezin je fokus uvijek naginjao taktilnom svijetu produkta, a s vremenom se pojavila potreba za novom platformom kroz koju bi mogla ponuditi dio realiziranih projekata, priča mi Matea o pokretanju ovog prilično odlučnog i specijaliziranog dizajnerskog brenda. “Priča o Foliu (folio, prema folium – lat. list) počela je 2020. godine. List za mene predstavlja životnu formu koja u sebi sadrži niz skrivenih primjenjivosti. Uz pomoć napora kreativnog bića, funkcija lista postaje puno više od one osnovne, biološke.

Folio u svom portfoliju za sada ima svega nekoliko, ali vrlo konkretnih i elegantnih proizvoda od kvalitetne kože. Ekologija je također važan segment. Tu su ručno izrađene mape za A4 dokumente, zatim sjenilo za svjetiljku i jedan mali dodatak u vidu praktične torbice za slušalice. “Bez obzira na sve mogućnosti koje nam pruža tehnološki napredak, još uvijek postoji mala grupa kožara koji i dan danas ručno režu, lijepe, šivaju i obrađuju proizvode. Nadahnuta vještinom stvaranja konačnog proizvoda od nule, sudjelovala sam u edukativnom procesu koji je trajao gotovo 12 mjeseci. Nakon njega nastao je prvi prototip Folio foldera. Proces izrade je dugotrajan, a najviše vremena zahtijeva posebna tehnika ručnog šivanja, tzv. ‘saddle stitching’.”

Sjenilo za visilicu praktičan je dizajn koji transformira usmjeravanje svjetla jednostavne visilice prema potrebi, a korisnik sam dovršava proizvod jednostavnim savijanjem iz ravne plohe. Proces izrade uključuje tri osnovna elementa u kožarstvu: rezanje, probijanje i spajanje. Otpor koji materijal pruža poslužio je kao okosnica za formu, a korištena je i ekološki prihvatljiva verzija kože (vegetable tanned leather) koja nije tretirana kromom.

Materijalizacija ideje za Mateu je najizazovniji i najdraži dio procesa, a inspiraciju pronalazi kroz potrebu, znatiželju i učenje novih vještina. “Trenutno najviše koristim ekološki prihvatljivu verziju kože koja kroz proces proizvodnje nije tretirana kromom. S obzirom na to da se radi o prirodnom materijalu, posebna pažnja je posvećena maksimalnoj iskoristivosti. Proizvodi se izrađuju tek nakon što su naručeni te se tako sprječava gomilanje nepotrebnog viška. Najveća vrijednost koju mi je dosad pružila platforma su zahtjevi kupaca i tržišta, uz pomoć kojih se učim hrabro pristupati prilagodbama i modifikacijama proizvoda.”

Osim proizvoda od kože, u sklopu prošlogodišnjeg Zagreb Design Weeka, Matea je predstavila i seriju razglednica pod nazivom “Pozdravi iz Zagreba 2020.”. Neke od prvih razglednica otkrivaju nam djeliće društva iz vremena kad su fotografije rijetko bile prisutne u tiskanom izdanju novina. Teme su u početcima često bili događaji ključni za društvo u cjelini – proslave, politički pokreti, ratovi. A onda nas je napredak digitalne tehnologije naučio kako voljeti neopipljive stvari. “Na fotografijama je Pavel Car, jedan od alpinista koji su sudjelovali u saniranju štete na Zagrebačkoj katedrali. Ovim proizvodom podsjećam na važnost Hrvatske kao turističke zemlje kroz život u Zagrebu nakon potresa i usred pandemije koronavirusa. Razglednica kao stari medij, s novim, neočekivanim sadržajem. U svijetu u kojem cvate kultura uljepšavanja, ne skrivamo teške trenutke kroz koje smo morali proći.”

Proizvodi brenda Folio&Co. se mogu naručiti preko web shopa foliofolder.com te putem društvenih mreža. Prošle godine brend je prvi put predstavljen domaćoj publici u sklopu Zagreb Design Weeka, a Matea se nada da će okolnosti to dopustiti i ove sezone.