Tunel Fehmarnbelt, najduži kombinirani željeznički i cestovni tunel na svijetu, trebao bi revolucionirati putovanja između srednje Europe i Skandinavije.

Čini se da ćemo kroz par godina doživjeti pravu prometnu revoluciju. Naime, naveliko se radi na Fehmarnbeltu, tunelu dugačkom čak 18 kilometara koji se nalazi 40 metara ispod Baltičkog mora, a koji će povezivati danski otok Lolland s njemačkim otokom Fehmarn.

Bit će to najveći tunel na svijetu i uključivat će željezničku prugu s dva kolosijeka te autocestu s četiri trake. Do danas je to najveći infrastrukturni projekt u Danskoj, s ukupnim proračunom od preko sedam milijardi eura.

No, osim što je ovaj projekt važan za Dansku, uvelike će utjecati i na prometnu mrežu cijele Europe. Povezujući Skandinaviju sa srednjom Europom, bit će omogućeno brže putovanje preko istočne Danske do Njemačke. Predviđa se da će ovaj projekt putnicima uštedjeti nevjerojatnih 160 kilometara putovanja.

Vrijeme putovanja željeznicom od Hamburga do Kopenhagena skratit će se s pet sati na manje od tri, dok će cestovno putovanje biti brže za gotovo sat vremena. Osim što će se ovim projektom štedjeti vrijeme, smanjit će se i zagađenje okoliša ispuštanjem CO2 koji je sve veći problem današnjice.

Iako možda postoji skepsa o načinu prometovanja tunelom s obzirom da se radi o tunelu kojim će voziti, ne samo cestovna vozila, već i vlakovi, iz tvrtke Femern poručuju da razloga za brigu nema.

Naime, sve vrste prometa odvijat će se u odvojenim trasama kako bi se smanjio rizik od prometnih nesreća. Ugradit će se i računalno upravljani sustav upravljanja prometom te cjelodnevni nadzorni centar. Osim toga, postojat će prometne informacije na radiju, znakovi za sudionike u prometu i različita arhitektonska rasvjeta koja će pomoći u održavanju koncentracije vozača.

Prema trenutnim planovima, Fehmarnbelt, koji će, prema predviđanjima, znatno unaprijediti prometnu mrežu bi trebao biti otvoren 2029. godine.

 

Foto: Femern