Nakon Cambridge Analytice, i nedavnih Facebook Files, jasno je da je Facebooku potreban rebranding. Međutim novim imenom Mark toliko ne bježi od bremovite prošlosti svoje kompanije već je samo prvi tehnološki magnat koji jasno daje do znanja u kojem se smjeru kreće tehnologija i za što će se koristiti nevjerojatna količina podataka koja trenutno kruži digitalnim bespućem. Za stvaranje metaversea
Jučer je objavljen video u kojem Mark Zuckerberg uzbuđeno najavljuje novo poglavlje svoje gotovo trilijun dolara vrijedne kompanije. Od sad nadalje, njihovi napori kreću se u smjeru metaversea, a Facebook postaje samo jedna od kompanija u njihovom portfoliju uz WhatsApp i Instagram.
Mnogi nagađaju da se radi o pokušajima saniranja PR noćne more koji je sada postao Facebook. Ta pretpostavka nije nimalo neutemeljena nakon nemalog broja skandala koji se vrte oko stravičnih optužbi koji Facebook stavlja uz bok jednog Skyneta ili Tyrell korporacije a ne dobroćudne kompanije posvećene “povezivanju ljudi”. Korištenje podataka za namještanje političkih izbora, ignoriranje utjecaja društvenih mreža na mentalno stanje korisnika, pogotovo onih mlađih, pasivan pristup zloupotrebi društvenih mreža od strane kriminalnog miljea za trgovinu ljudima i distribuciju droge, cenzuriranje…
Međutim, Facebook već neko vrijeme želi biti predvodnik metaversea, i Mark je to već nekoliko puta sramežljivo naglašavao i najavljivao novim Facebook projektima, ali tek je sad, promjenom imena, vizija kompanije postala potpuno transparentna. “U ovom trenutku smo poznati kao kompanija čiji su fokus društvene mreže” rekao je u obraćanju, “ali zapravo, naš DNK jest kompanija koja gradi tehnologiju koja povezuje ljude. Metaverse je sljedeće poglavlje toga, baš kao što su bile društvene mreže kada smo krenuli s radom.”
Također je dodao kako je ime inspirirano grčkom riječi meta što znači “beyond”, to jest “post”, “iznad”. “Savršen je simbol naše poruke – uvijek postoji nešto novo što se može izgraditi”. Kompanija je također promijenila logo, pa nas više neće digitalnim bespućem pratiti “palac gore”, već plavi znak beskonačnosti. Za sad nisu objavljene nikakve promjene u vodstvu Facebooka, štoviše, Mark je već na svojem Facebook profilu promijenio titulu u “osnivač i CEO kompanije Meta”.
Metaverse – novi, virtualni svijet
Lansiranje je popraćeno teaserima kako će izgledati ti novi virtualni koncepti druženja, gaminga i uredskog okruženja. Točno onako kako zamišljate i kako smo gledati u (distopijskim) SF filmovima. Moći ćete poslati hologram sebe kako prisustvuje koncertu s prijateljem u stvarnom svijetu, sjediti za virtualnim stolom sa svojim kolegama koji rade remotely ili igrati igre u kojima ste “potpuno unutra”. Plan je i napraviti virtualno tržište gdje će se moći razmijenjivati dobra i novi home screen Oculus Questa koji će chatanje i igru u virtualnom svijetu napraviti mnogo jednostavnijima i društvenijima.
“Predviđamo da će se mnogo tehnologija koje se sad razvijaju stopiti jedna s drugom kroz pet do deset godina. Mnogo toga će postati mainstream, i mnogi od nas će kreirati i živjeti u svjetovima koji su jednako uvjerljivi poput ovog u kojem živimo, i to na razini svakodnevice”. zaključuje Mark. Obraćanje možete pogledati i ovdje.
Ako mislite da je to daleko budućnost, vjerujte nam nije, sami smo već pisali o tome u tiskanom izdanju Grazije prije gotovo godinu dana. A gdje je već tada bila tehnologija i kako su je vidjeli tech vizionari čitajte ovdje.
Ne znam za vas, ali meni je ovaj svijet savršeno dovoljan. Sumnjam da onaj virtualan može biti bolji od onog u kojem trenutno živimo. Štoviše, strah me što bi se moglo s njime dogoditi kad ćemo drugi imati posezanjem za VR naočalama. Kao i što bi se moglo dogoditi s našim mentalnim sklopom u ovom scenariju, kad nam je već jedan “lajk” pomutio razum.
Fotografije: Justin Sullivan/Getty Image