Iako je ponuda boja za automobile svakim danom sve bogatija, takozvane „neutralne boje” poput bijele, crne i sive itekako prednjače među novim kupcima. U tom svjetlu Renault unosi najviše boja na europske prometnice
Bijela, crna, siva. Zaključak je jasan: posljednjih 10 godina automobilskom industrijom dominiraju monotone, jednolične boje. Prema izvješću društva Axalta, vodećeg dobavljača boja za automobilsku industriju, njima je obojeno gotovo 70 % prodanih modela u svijetu. Pogledamo li pobliže, najpopularnija boja i dalje je bijela (38 % ukupno prodanih novih vozila u svijetu), a slijede je crna (19 %) i siva (15 %). François Farion, direktor Renaultova Odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata smatra da „Renault unosi vedrinu natprosječno bogatom ponudom boja. I to nam očito uspijeva jer prodajemo 10 % više automobila u boji od ostatka industrije”.
Renault i boje: dugogodišnja romansa
Po završetku drugog svjetskog rata automobilska industrija u Europi nastavila je s proizvodnjom vozila neutralnih boja. No, Renault je odlučio pokrenuti revoluciju kojom će stati na kraj toj monotoniji. Sve je počelo 1950. posjetom glavnog direktora General Motorsa. Nakon što ga je dočekao Pierre Lefaucheux, vodeći čovjek Renaulta u to doba, bez oklijevanja je primijetio da su Renaultovi modeli pomalo sumorni. Treba napomenuti da je SAD prvi osvajao kupce automobilima živih boja: od zelene u boji jabuke do ružičaste, boje su jednostavno tekle ulicama… Tlo je bio pripremljeno!
Istovremeno je Paule Marot, talentirana i etablirana dizajnerica tekstila, pisala Pierreu Lefaucheuxu kako bi mu predložila da osvježi paletu Renaultovih boja i tako je prilagodi željama tadašnjih kupaca. To je, dakako, bio okidač za buduću suradnju Paule Marot i Renaulta koja je započela 1953. godine.
S obzirom na ugled koji je stekla u svijetu tekstila i zidnih tapeta, itekako se dobro snašla u novoj ulozi savjetnice za automobilske boje. „Upravo je ona zaslužna za raznolikost Renaultove palete boja koje su proslavile model Dauphine. Naime, u svoje je vrijeme bio dostupan u čak 30 pastelnih boja“ , što je bio presedan u segmentu, rekao je François Farion. Paule Marot zaslužna je i za osnivanje Renaultova Odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata.
Što kada bi vam Renault unio boju u život?
U godinama vladavine neutralnih boja, Renault se odlučio istaknuti nešto šarenijom ponudom u odnosu na ostale proizvođače. Primjerice, svi se sjećaju prve generacije Renaulta Twingo… Njime je Renault razbio trend monotonih boja! Kad je prvi Twingo stigao u koncesije u ožujku 1993., bio je dostupan u četiri boje: ultramarin plava, koraljno crvena, korijander zelena i indijsko žuta. „Žaba”, kako su ga nazivali, obilježio je svoje vrijeme. François Farion tvrdi da taj model nikada nije bio ponuđen u bijeloj boji. Hrabar potez, zar ne?
S druge strane, Renault Captur dobar dio svojeg uspjeha duguje bogatim opcijama za personalizaciju, stoga ne čudi da 80 % njegove prodaje čine upravo dvobojne izvedbe. Trenutačno je dostupan u 90 opcija za personalizaciju vanjskog izgleda, što je prava prednost za vozače koji na taj način žele izraziti svoju osobnost. S dobrim razlogom, ako je vjerovati Françoisu Farionu: „Boja je obično drugo pitanje koje vam netko postavi kad kupite automobil. Prvo je: koji je model, a drugo: koje je boje?”.
Kakva je budućnost boja?
Vjeran svojoj filozofiji, Renault se više no ikada posvetio bojama svojih aktualnih modela. Riječima Françoisa Fariona: „Renault oduvijek traga za bojama koje trebamo u životu”. Farion dodaje i kako je jedan od ciljeva marke „vratiti živost i vedrinu na ulice”. No, smatra da će se boje uskoro promijeniti: „U budućnost ćemo poraditi i na drugim elementima koji nadilaze osnovnu boju karoserije. Nastojat ćemo je učiniti suptilnijom i sofisticiranijom”.
Kako? Igrajući se bojama, teksturama i nijansama dobivenima s pomoću tehnologije koja, baš kao moda i trendovi, neprestano evoluira! Priča o bojama nastavit će se s nadolazećim modelima…