Renault je nedavno otkrio da će njegov novi model nositi naziv Austral i pritom pružio sjajan uvid u strategiju imenovanja svojih modela. Sylvia, voditeljica strategije imenovanja pri Odjelu za globalni marketing marke Renault, otkrila je kako zapravo izgleda potraga za pravim imenom.

Dauphine, Espace, Twingo i Clio samo su neki od Renaultovih modela čija su imena utkana u kolektivnu svijest. Hoće li i imena novih modela uspjeti prerasti u nešto svima poznato i blisko? Povodom otkrivanja imena svojeg novog kompaktnog SUV-a, marka je pružila uvid u strategiju imenovanja modela i dokazala kako je još jednom potaknula val promjene.

Tragovima imenovanja Renaultovih modela

Renaultova strategija imenovanja mijenjala se kroz godine. Iako se nekoliko desetljeća upotrebljavalo slovo R (koje, dakako, označava Renault) u kombinaciji s brojem, marka je većinu svojih modela označavala pravim imenima.

Kada se vozilu daje puno ime, ono ima snažniji odjek jer pobuđuje emocije. A to je nešto što bi svaka marka koja se želi povezati sa svojim kupcima trebala imati na umu!

Nadalje, prava imena ostavljaju prostor za igru zvukom i duljinom riječi. „Kratka i vedra imena kao što su Clio ili ZOE pristaju malim, gradskim i okretnim automobilima, dok veličanstvena i dugačka imena kao što je Talisman više odgovaraju većim i luksuznijim modelima” objašnjava Sylvia.

SYLVIA, voditeljica strategije za imenovanje modela pri Odjelu za globalni marketing marke Renault
SYLVIA, voditeljica strategije za imenovanje modela pri Odjelu za globalni marketing marke Renault

Neki su nazivi prerasli koncepte i automobile i upisali se u automobilsku povijest. Primjer je Espace (francuska riječ za „prostor”) koji savršeno odgovara tako prostranu modelu. Ili pak Twingo, veoma zvučno ime koje daje naslutiti dinamičnost modela.

Potraga za pravim imenom dugotrajan je posao

Da bi vozilo uopće dobilo ime, potrebne su godine promišljanja i istraživanja. Kako bi se postigao potpuni sklad između naziva modela, njegovih karakteristika, kupaca kojima je namijenjen i vrijednosti marke, u postupku osmišljavanja sudjeluje više ključnih dionika marke. Renaultovi odjeli za marketing, dizajn, proizvode i pravne poslove blisko surađuju, a u nekim slučajevima u pomoć im uskaču i agencije specijalizirane za osmišljavanje imena proizvoda.

„Renault se u čitavom procesu oslanja na svoje bogato iskustvo. Kada nekom modelu dajemo ime, pokušavamo ga uskladiti s njegovim karakteristikama, obećanjem kupcima i prednostima koje nudi. Pritom veliku pozornost pridajemo osjećajima koje naziv modela pobuđuje kod ciljnih kupaca.” Sylvia pojašnjava da postoje tri glavna načina za osmišljavanje imena.

Prvi je ponovno oživljavanje legendarnog imena koje povezuje prošlost marke s njezinom budućnošću. Primjer je toga naziv Mégane koji je Renault osvježio i modernizirao kroz Mégane E-TECH 100 % Electric, novi kompaktni automobil prepun napredne tehnologije koji na tržište stiže početkom ove godine.

RENAULT MEGANE E-TECH ELECTRIC (BCB)

Drugi je način odabir nekog od zaštićenih imena iz Renaultove baze koja se neprestano nadopunjuje. „Imamo bogatu bazu imena koje smo zaštitili. Ponosni smo na njih i povezani s njima, zato ih brižno čuvamo. Ona su naša prošlost i naša ostavština.”

Treća je mogućnost pustiti mašti na volju i predložiti nova imena.  Inicijalni popis sadržava desetke imena koja prolaze kroz niz pravnih, jezičnih i kulturnih „lakmus testova” koje provodimo u svim zemljama u kojima će se buduće vozilo prodavati.

Tri naziva koja uđu u uži izbor naposljetku se dostavljaju direktorima i glavnom izvršnom direktoru koji potom odlučuje o nazivu koji se najbolje uklapa u njegovu viziju vozila.

I tako je za novi i ambiciozni sportski terenac izabrano ime… Austral!

Austral se nalazi u Renaultovoj bazi zaštićenih imena od 2005. godine i ispunjava čitav niz kriterija za dodjelu imena.

Izveden iz latinske riječi australis (što znači južni), Austral spaja živost i toplinu južne polutke te prirodni spokoj, poziva nas na istraživanje otvorenih prostranstava i nagovještava beskrajne mogućnosti. Samo ime snažno odjekuje u mnogim europskim jezicima, uključujući i francuski (što je posebno važno za marku ponosnu na svoje korijene), španjolski, engleski i talijanski. Ime međunarodna prizvuka savršen je izbor za vozilo koje će se prodavati diljem Europe, ali i izvan nje.

 

Budući da je nabijeno značenjem i da pobuđuje emocije, sasvim je prikladno za tržišno pozicioniranje sportskog terenca C-segmenta koji spremno prkosi svim mogućim izazovima. U nazivu novog modela dva samoglasnika „a” okružuju središnje suglasnike „S”, „T” i „R”. Ta ga savršena ravnoteža glasova čini ne samo jednostavnim za izgovor, već i najavljuje osjećaj snage i kontrole koji novi terenac pruža.

Naposljetku, savršeno se uklapa u dizajn i strategiju marke, s obzirom na to da Renault želi zadržati identitet suvremene marke koja zrači toplinom i brigom za ljude te, prije svega, njihove potrebe.

Austral unosi dašak svježine i označava početak Renaultove ere „Nouvelle Vague” koju je najavio Luca de Meo. Time započinje potraga za savršenom ravnotežom osjećaja koje naziv nekog modela pobuđuje, njegove zvučnosti, karakteristika samog automobila i marke koju predstavlja. Kako kaže Sylvia: „Sada kada je otkriveno ime i podignuta zavjesa, čarolija može početi…”