Inicijativa “Čisto podzemlje” uz podršku brenda Kiehl’s provela je još jednu akciju očuvanja podzemnih voda. Samo ovog vikenda izvučeno više od 11 kubika otpada iz špilje u Gornjem Lugu

Akcijom čišćenja špilje u Gornjem Lugu kod Žute Lokve kozmetički brend Kiehl’s pridružio se projektu zaštite hrvatskog krškog podzemlja koji se provodi u suradnji s inicijativom “Čisto podzemlje”. Tijekom akcije uklonjeno je više od 11 kubika otpada, a čišćenje špilje u Gornjem Lugu prva je u nizu akcija u okviru partnerstva s inicijativom “Čisto podzemlje” koju će brend Kiehl’s podržati.

Špilja u Gornjem Lugu nalazi se u blizini Žute Lokve na Vasiljevom brdu, a ova akcija predstavlja treće čišćenje špilje samo u posljednje tri godine, dok je od početka inicijative očišćeno 65 lokacija i izvučeno više od 355 kubika otpada. Kiehl’s, kao društveno odgovoran brend, posvećen je stvaranju bolje budućnosti i to ne samo kroz odgovorne formulacije bazirane na obnovljivim sastojcima u svojim proizvodima i održivim pakiranjima, već i kroz kontinuiranu podršku smanjenju negativnog utjecaja na okoliš, ali i pružanje doprinosa poboljšanju kvalitete života u zajednicama u kojima posluje. Kao doprinos ovom projektu, ali i kao daljnji poticaj jačanju svijesti i potrebi očuvanja okoliša brend Kiehl’s donirao je inicijativi “Čisto podzemlje” 50 000 kuna.

Kiehl's Hrvatska donirao je 50 000 kuna inicijativi Čisto podzemlje

Po završetku čišćenja špilje u Gornjem Lugu, Ruđer Novak, iz inicijative “Čisto podzemlje” izjavio je: „Drago mi je što je jedan međunarodno uspješan brend poput Kiehl’sa prepoznao potrebu podrške inicijativi od velikog lokalnog značaja. Malo je poznato da podzemne vode u kršu napajaju čak 70% naših izvorišta pitke vode, što nedvosmisleno pokazuje važnost popularizacije ovakvih akcija. Iako je ovo prva u nizu naših zajedničkih aktivnosti, samo današnjom akcijom čišćenja uspjeli smo iz ove špilje izvući 11 kubika opasnog otpada i vratiti je puno bliže izvornom stanju nego što je to bila jučer. Osobno vjerujem da je ovo naš način da prirodi vratimo dio onoga što nam je pružila, kao i da će ovaj potez brenda Kiehl’s inspirirati i druge odgovorne kompanije, ali i pojedince da svakodnevno pozitivno utječu na očuvanje okoliša“.

Održivost i odgovorno poslovanje ugrađeni su u DNK Kiehl’sa, a u okviru globalnog filantropskog programa Kiehl’s Gives do sada je podržano 137 dobrotvornih organizacija kroz 213 lokalnih inicijativa s posebnim naglaskom na okoliš i pozitivne društvene promjene.

Mali dio otpada koji je uklonjen iz špilje u Gornjem Lugu

„Hrvatska je zemlja poznata po svojim osobitim prirodnim ljepotama, što sam i sam uočio svog prvog dana ovdje. Zato sam posebno ponosan što smo podržali baš ovu akciju i što ćemo nastaviti podržavati inicijativu “Čisto podzemlje” jer nas obostrana osviještenost po pitanju očuvanja okoliša čini prirodnim partnerima. Višegodišnja posvećenost brenda Kiehl’s održivosti pretvorila se u naše putovanje k boljoj budućnosti – Future Made Better. To je naš put prema smanjenju utjecaja na okoliš i poboljšanju zajednica kojima služimo, a da bismo tu budućnost dostigli, na tome moramo raditi svi zajedno danas i svakoga dana. Vjerujemo da možemo biti održivi samo onoliko koliko su održive zajednice u kojima poslujemo“, istaknuo je Güven Dalgıç, generalni direktor L’Oréal Luxe divizije za Adria/Balkan regiju.

Kako bi dodatno ukazali na potrebu zaštite krškog podzemlja i jačanje svijesti o očuvanju podzemnih voda, akciji čišćenja špilje na licu mjesta ove subote pridružili su se i Kristijan Iličić i Andrea Trgovčević Iličić, najpoznatiji hrvatski travel blogeri i veliki zaljubljenici u prirodne ljepote.U akciji čišćenja špilje u Gornjem Lugu sudjelovalo je 8 speleologa i 7 volontera, a osim njih iskorištena je prilika i za educiranje naših najmlađih sugrađana koji su pomogli u čišćenju okolice špilje. Kroz podršku brenda Kiehl’s inicijativi “Čisto podzemlje” bit će očišćeno više lokacija diljem Hrvatske koje su od značaja za zaštitu krškog podzemlja i očuvanja bioraznolikosti i endemskih vrsta koje žive u podzemnim vodama.

Bravo na inicijativi!

 

Foto: PR, Devon Janse van Rensburg/Unsplash